MOL će u novoj tvornici moći reciklirati 8-10% otpadnih automobilskih guma Mađarske

0
467
Završena MOL-ova nova tvornica za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom

Na MOL-ovoj lokaciji Zala, koja se nalazi oko 200 km jugozapadno od Budimpešte, glavnog grada Mađarske, završena je tvornica za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom, što je investicija vrijedna oko 10 miliona dolara.
Tvornica, čija je izgradnja dovršena u roku od godinu dana, može godišnje proizvesti 20.000 tona bitumena modificiranog gumenim granulatom. Osim što će reciklirati 8-10% otpadnih automobilskih guma Mađarske, nova tvornica pridonijet će učinkovitom radu lokacije Zala i očuvanju preko 100 radnih mjesta.
Oko 3.000 tona gumenih otpatka godišnje koristi se za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom recikliranjem oko pola miliona starih automobilskih guma, što je oko 8-10 posto otpadnih automobilskih guma godišnje u Mađarskoj. Nova tvornica može proizvesti oko 96 tona bitumena modificiranog gumenim granulatom dnevno, što je na godišnjem nivou 20.000 tona sirovog materijala za izgradnju cesta, odnosno, količina dovoljna za izgradnju novih 200 kilometara dvotračnih cesta ili za obnovu gornjeg sloja 600 kilometara dvotračnih cesta.
MOL je 2012. godine otvorio i uspješno u rad pustio pilot-postrojenje za proizvodnju bitumena modificiranog gumenim granulatom godišnjeg kapaciteta od 5.000 tona. Kao odgovor na povećanu potražnju, MOL je u proljeće 2019. započeo izgradnju nove tvornice. Tvornica je dovršena za nešto više od godinu dana i, unatoč pandemiji bolesti Covid-19, nastavljena je njezina gradnja uz odgovarajuće mjere predostrožnosti.
“Kapacitet od 96 tona dnevno dovoljan je za zadovoljavanje potražnje za bitumenom za izvođenje većeg obima radova u cestogradnji. U posljednjih 8 godina u Mađarskoj je bitumenom modificiranim gumenim granulatom izgrađeno ili obnovljeno oko 150 kilometara cestovnih dionica, a sada se ta brojka može i povećati zbog novih proizvodnih kapaciteta. Proizvodnja od 20.000 tona pokriva oko 10-15% domaće potražnje za bitumenom. MOL Grupa želi se etablirati kao tržišni lider za recikliranje u srednjoj i istočnoj Evropi kako bi ostvarila svoju strategiju nazvanu ‘Enter Tomorrow 2030’, a dovršetak novog pogona još je jedan korak na tom putu”, rekao je Tibor Zsinkó, potpredsjednik Downstreama u MOL-u Mađarska.
MOL je osigurao 75% sredstava potrebnih za finansiranje ovog ulaganja vrijednog oko 10 miliona dolara, dok je preostalih 25% finansirala mađarska Vlada u okviru Programa podrške investicija velikih kompanija.