Mozilla, neprofitna organizacija koja stoji iza preglednika Firefox, predstavila je novi logo. Središnji element novog vizualnog identiteta je simbol zastave koji uključuje prepoznatljivo Mozillino slovo ‘M’ i pretvara se u pikseliziranog Tyrannosaurusa Rexa, što je poveznica s dugogodišnjom maskotom organizacije koju je izvorno dizajnirao Shepard Fairey.
Novi logotip trebao bi simbolizirati Mozillin aktivistički duh i želju da ponovno preuzme dio Interneta koji se u posljednje vrijeme izgubio. Nova paleta boja sastoji se od crne, bijele i zelenih tonova koji predstavljaju prirodu i ideju neprofitne misije, a razvijena je i posebna tipografija koja naglašava Mozillinu posebnost. Projekt je razvijen u suradnji s PR agencijom Jones Knowles Ritchie (JKR).
Mark Surman, predsjednik Mozilla Foundation, naglasio je kako ovo nije samo površinska promjena, već temelj za sljedećih 25 godina rada organizacije. “Novi identitet nastoji istaknuti Mozillinu ulogu predvodnika u digitalnim pravima i inovacijama, s naglaskom na proizvode koji štite privatnost, alate otvorenog koda i napore u izgradnji zajednice”, kazao je Surman.
Firefox, koji je nastao iz pepela nekada moćnog Netscapea, svojevremeno je dominirao s više od 30 posto globalnog tržišta internetskih preglednika. Međutim, pojava Google Chromea označila je početak pada udjela, tokom kojeg je Mozilla često davala prednost drugim projektima nauštrb razvoja svog temeljnog proizvoda.
Reakcije zajednice na novi brend su podijeljene. Na platformama poput Reddita, korisnici su kritizirali odluku o napuštanju prethodnog logotipa “moz://a”, koji je bio odabran glasovanjem zajednice 2017. godine. Neki ovu promjenu vide kao odmak od Mozillinih principa otvorenog koda i pristupa vođenju zajednice, prenosi Bug.hr. Također su postavljena pitanja o troškovima rebrendiranja, posebno s obzirom na nedavna 30-postotna otpuštanja unutar organizacije.