Nova Mercedesova E-klasa spoj je tradicije i digitalizacije

0
317
Nova, šesta generacije Mercedesove E-klase se već kroz koji mjesec očekuje u prodajnim salonima

Mercedes-Benz je na digitalnoj premijeri predstavio novi model E-klase, šeste generacije. Novi se model krije iza Mercedesove interne oznake W214.
Nova generacija ima 494,9 centimetara duljine, široka je 188 te visoka 146,8 cm. Nastala je na platformi međuosovinskog razmaka od 296,1 cm, a što je 2 cm više od petog izdanja. To bi najbolje trebali osjetiti u unutrašnjosti koja je izdašnija s prostorom. Tu je i 540 litara prtljažnog prostora. E-klasa i dalje ima kraći prednji prevjes te dugi poklopac motora. Trodimenzionalno dizajnirana maska hladnjaka je progresivna ili klasična, ovisno o liniji opreme. Opcijski je dostupan osvijetljeni okvir rešetke hladnjaka za sve linije.
Straga do izražaja dolaze svjetla, a koja su pripremljena u obliku zvijezda.

Sličnost s većom S-klasom primjetna je i u putničkoj kabini. Tu su i nove tehnologije. U odnosu na dosadašnje izdanje koje je imao dva ekrana u prednjem dijelu vozila, sada je tu MBUX Superscreen koji sadrži i ekran ispred suvozača.

Mercedes je odlučio novom E-klasom više se približiti i novim, mlađim generacijama kupaca. Osim središnjeg zaslona od 14,4 inča, tu su i po jedan ispred vozača i suvozača od 12,3 inča. Oni donose grafiku slučnu onom na mobilnim uređajima, a sa kojima se i lagano povezuje. Opremljen je 5G modulom, a zanimljivost je i što se može koristi i digitalni ključ. Uz iPhone ili Apple Watch može se vozilu pristupiti bez fizičkog ključa. Može prepoznati čak 16 različitih korisnika koji koriste Digital Vehicle Key.
Još jedna nova značajka je selfie i video kamera (dio MBUX Superscreena) na vrhu nadzorne ploče. To znači da E-klasa sada nudi nove mogućost u skladu s modernim vremenima. U vozilu se tako bez problema mogu održati sastanci putem Zooma, ili se pak snimiti video za TikTok.

Na početku lansiranja veliki je naglasak stavljen na hibridna izdanja. Kasnije se očekuje karavan, ali i All-Terrain model, piše Autonet.hr.
Polovina modela dostupnih u trenutku izlaska na tržište u Evropi bit će četvrta generacija plug-in hibrida. Uz isključivo električni domet od preko 100 kilometara (WLTP), modeli će u mnogim slučajevima na cestama korsititi isključivo električni pogon, bez upotrebe benzinskog motora.
Na početku lansiranja Mercedes je za E-klasu pripremio benzinski model E 200, te dizelske E 220 d i E 220 d 4Matic. Plug-in verzije su E 300 e, E 300 e 4Matic te E 400 e 4Matic. Jedini benzinac je dvolitreni model od 150 kW/204 KS, dok dizelsku izvedbu čini dvolitrena izvedba od 145 kW/197 KS. No, nije tu riječ o čistom benzincu ili pak dizelašu već o blagim hibridima. Oni su dolaze uz inteligentnu podršku od integriranog starter-generatora (ISG). Zahvaljujući novoj bateriji, snaga elektromotora je povećana sa 15 na 17 kW, a ‘boost’ okrtnog momenta na 205 Nm.
Kad govorimo o četvrtoj generaciji plug-in hibrdnih modela, valja spomenuti kako se radi o benzincima. Opremljeni su elektromotorom od 95 kW/129 KS, pa na električni pogon mogu prevaliti više od 100 kilometara, a što je mnogima više nego dovoljno za dnevne potrebe. E 300 e iz dvolitrenog obujma benzinskog motora osigurava 150 kW/204 KS, dok je kod modela E 400 e 4Matic iz istog motora raspoloživo 185 kW/252 KS. Posljednje navedeni model ima sposobnost postići brzinu od 100 km/h u svega 5,3 sekunde. Kasnije se svakako očekuju i plug-in modeli u kombinaciji s dizelskim motorom.
Novi modeli pristizat će iz moderne tvornici Factory 46 u Sindelfingenu. Na istoj se lokaciji proizvode i GLC te posljednja generacija S-klase. Svi Mercedesovi proizvodni pogoni pokušavaju biti sve više CO2 neutralni. Tako je kompaniji cilj povećati proizvodnju energije iz obnovljivih izbora.