Na tržištu Evropske unije spremaju se velike promjene i sigurno je da će se prosječni vozni park, odnosno zastupljenost automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem i električnih automobila te plug-in hibrida, značajno promijeniti.
Prema novim idejama Evropske komisije, emisije ugljičnog dioksida automobila po kilometru morale bi pasti za 50 posto od 2021. do 2030. godine, a ne za 37,5 posto kako je prethodno planirano.
Što to konkretno znači? Mnogo više plug-in hibrida i električnih automobila u proizvodnji, koji emitiraju malo ili nimalo CO2 u vožnji. No, sigurno je da će i EU pratiti i stvarnu potrošnju plug-in hibrida za koje se sumnja da ih vozači uopće ne pune strujom te da funkcioniraju kao klasični hibridi te emitiraju mnogo više CO2 u stvarnim uvjetima.
Prosječna potrošnja novih automobila 2030. godine trebala bi biti oko dvije litre goriva na 100 km ili u prosjeku 45 g/km CO2. Naravno, da je to nemoguće postići s automobilima opremljenim klasičnim motorima i već sad se rade kalkulacije da će u ukupnoj prodaji novih automobila električna vozila 2030. godine činiti 50 posto, piše Revijahak.hr.
Dobra vijest za kupce je i da se očekuje da će prosječni električni automobil zbog pada cijene baterija koštati kao benzinski ili dizelski modeli – negdje oko 2025. godine.