Novi Peugeot E-3008: Električni fastback SUV koji pomiče granice

Izvrsnost 100% električnog dometa (do 700 km) i performansi, zahvaljujući novoj platformi STLA Medium

0
332
Predstavljanjem novog E-3008, Peugeot otvara vrata novog, električnog doba

Peugeot će do 2025. nuditi veliki izbor električnih automobila, a novu eru započinje najprodavaniji model, potpuno novi električni fastback SUV, Peugeot E-3008.
Predstavljanjem novog E-3008, Peugeot otvara vrata novog, električnog doba jer će do 2025. svi modeli Peugeot game vozila imati elektrificiranu verziju, a do 2030. Peugeot planira da se prodaja u Evropi bazira isključivo na električnim vozilima.
“Predstavljanje novog modela E-3008 velik je korak u transformaciji marke Peugeot u privlačan, posve elektrificirani brend koji postavlja nova pravila u pogledu dizajna, užitka u vožnji i učinkovitosti”, izjavila je Linda Jackson, glavna direktorica marke Peugeot.
Peugeot E-3008 prvi je model napravljen na novoj platformi, STLA Medium. Ta platforma za električna vozila odlikuje se rekordnom isporukom energije točkovima, s do 98 kWh uz kraći međuosovinski razmak (2,73 m na modelu E-3008).
Riječ je o inovativnoj platformi (prednji i stražnji ovjes dizajniran je tako da omogući dinamično prianjanje uz cestu) osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: doseg (do 700 km), vrijeme punjenja (30 minuta), užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge i funkcije (planiranje putovanja, pametno punjenje, funkcija Vehicle to Load, Plug&Charge i bežično ažuriranje).
Novi Peugeot E-3008 proizvodit će se isključivo u Francuskoj, u Sochauxu, a u prodaju kreće u februaru 2024. godine.

Gama modela temeljit će se na nivoima opreme Allure i GT, s tri paketa opcijske opreme kako bi izbor bio što jednostavniji. Osim različitih nivoa opreme kupci će moći izabrati između tri potpuno električna motora (210 KS, 230 KS s produljenim dometom i 320 KS s dva motora (pogon na sve točkove). U ponudi će biti dostupni i hibridni 1.2L motor 136 KS odnosno plug-in hibridni 1.6L motor 195 KS.

Novi E-3008 – dizajn potpuno novih vizura

Novi E-3008 lako je prepoznatljiv po svojem fastback SUV dizajnu. Dok dinamična i aerodinamična konstrukcija (Cx 0,28) novog E-3008 spaja profinjenost, učinkovitost i prostranost.
Energičnost novog E-3008 proizlazi iz uravnoteženih dimenzija vozila (duljina: 4,54 m, širina: 1,89 m, visina: 1,64 m), koje ga i dalje čine najkompaktnijim među posve električnim SUV vozilima C-segmenta, uz obilje prostora za putnike i prtljagu.
Peugeot na modelu E-3008 predstavlja novi dizajn prednjeg kraja. Peugeot je zadržao svoj prepoznatljiv svjetlosni potpis u obliku triju kandži, ali je dizajn prednjih svjetala i maske posve nov. U središtu dizajna prednjeg kraja nalazi se novi logo marke Peugeot.
Prednja svjetla, izvedena u obliku tankih i profinjenih linija, smještena su iznad prednje maske te se protežu cijelim prednjim krajem.
Sve inačice modela imaju LED prednja svjetla. E-3008 GT serijski je dodatno opremljen novom Pixel LED tehnologijom marke Peugeot koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika u prometu.
Peugeot je modernizirao klasičan dizajn stražnjeg dijela fastbacka ‘lebdećim’ spojlerom. Ta inovativna značajka povećava zakrivljenost karoserije novog modela E-3008, istodobno poboljšavajući aerodinamična svojstva.
Velik stražnji kraj novog E-3008 dinamičnog je dizajna, naglašen prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku triju kandži (u 3D izvedbi na inačicama GT), te osigurava obilje prostora u drugom redu sjedala i velik obim prtljažnika (520 litara bez obzira na vrstu motora), isto kao i u prethodnom modelu 3008.
Peugeot nastavlja s inovacijama započetima na modelu 408 pa je opremio i novi E-3008 točkovima (dimenzija 19 ili 20 inča) koji pridonose savremenijem izgledu.
Novi E-3008 dostupan je u šest boja karoserije. Zahvaljujući inovativnim dvobojnim pigmentima, plava boja Obsession mijenja se iz plave u zelenu, ovisno o osvjetljenju i uglu promatranja automobila, što na profinjen način pokazuje kako E-3008 ulazi u novo doba. Posve nova plava boja Ingaro svojim suptilnim odsjajem savršeno naglašava moderne linije novog modela E-3008. Ostale dostupne boje su bijela Okenite, crna Perla Nera, siva Artense i siva Titanium.
Novi E-3008 GT serijski dolazi u dvobojnoj izvedbi sa sjajnim crnim krovom, donji dijelovi prednjeg i stražnjeg odbojnika, blatobrani i zaštite pragova vrata također su izvedeni u sjajno crnoj boji.

Tehnološki napredan putnički prostor

Uz nevjerojatan 21-inčni lebdeći panoramski zaslon na novom Peugeot Panoramic i-Cockpitu®, privlačnost i tehnološke značajke putničkog prostora dodatno su naglašeni ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se može prilagoditi u osam različitih boja.
Osvjetljenje se reflektira u elegantnom obrubu od pravog aluminija koji se proteže cijelom armaturnom pločom i nastavlja na vratima.

Timovi Peugeota odlučili su spojiti dva od tri glavna elementa i-Cockpita®, head-up zaslon i veliki središnji dodirni zaslon. Oni su sad integrirani u zakrivljeni panoramski zaslon koji čini jedinstveni 21-inčni zaslon visoke rezolucije koji se proteže s lijeve strane armaturne ploče do središnje konzole. Taj panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt ‘lebdenja’ naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona.
Smješten tako da osigura najbolje ergonomske značajke, taj je 21-inčni zaslon blago zakrivljen prema vozaču, a opet posve pristupačan suvozaču. Dakle, ovaj veliki i iznimno kvalitetan digitalni zaslon spaja dvije ključne funkcije Peugeot i-Cockpita®:
S lijeve strane panoramskog zaslona, instrument ploča prikazuje sve informacije povezane s vožnjom (brzina, snaga, sistemi za pomoć u vožnji, protok energije) iznad kompaktnog upravljača. S desne strane, u središtu armaturne ploče, smješten je dodirni zaslon pristupačan i vozaču i suvozaču. Može ga se koristiti za upravljanje grijanjem / klima-uređajem, navigacijom, medijskim sadržajem, sistemima za povezivanje itd.
U nivou opreme Allure modela E-3008, novi Peugeot i-Cockpit® serijski čine dva 10-inčna digitalna zaslona integrirana u jedan element panoramskog zaslona, čime se postiže isti efekt lebdenja kao kod 21-inčnog zaslona. Nivo opreme GT serijski je opremljena 21-inčnim zaslonom.
Na središnjem dijelu armaturne ploče smještene su tipke i-Toggle koje se mogu u potpunosti prilagođavati i programirati kako bi omogućile brz pristup deset omiljenih funkcija korisnika: pokretanje navigacije, namještanje radija, klima-uređaja itd.
Središnja konzola prostrana je i pročišćena, čime se povećava prostor za odlaganje i postiže zaista ugodan i otvoren prostor u području suvozačeva sjedala.
Ta je prostranost rezultat premještanja ručice automatskog mjenjača na armaturnu ploču. Mjenjač se sad nalazi s desne strane upravljača, pored tipke stop/start. To omogućuje veću ergonomiju te lakši pristup mjenjaču i tipki za zaustavljanje i pokretanje vozila jednim pokretom.

Novi kompaktni volan s tipkama osjetljivima na dodir

Kompaktni upravljač ključan je dio Peugeot i-Cockpita® i pomno je redizajniran kako bi omogućio još veći užitak u vožnji. Redizajnirani središnji dio smanjen je i ‘odmaknut’ od krakova kako bi se postigao efekt lebdenja sličan onome na panoramskom zaslonu armaturne ploče.
Nove Tipke na kompaktnom upravljaču automatski detektiraju prste vozača, ali aktiviraju se tek kad ih vozač pritisne, čime se izbjegavaju nenamjerne radnje. Novi kompaktni upravljač grijan je u seriji od verzije E-3008 GT.
Novi Peugeot Panoramic i-Cockpit® uvodi dva nova, tanka i elegantna prekidača i dvije ručice za regenerativno kočenje iza kompaktnog upravljača.

Putnički prostor novog modela E-3008 nudi putnicima obilje prostora i svjetlosti. Nova prednja sjedala u kombinaciji TEP kože i tkanine u inačici Allure te TEP kože i Alcantare u inačici GT pružaju udobnost. Sjedala su iznimno udobna i izrađena od pjene visoke gustoće.
Prednja sjedala novog modela E-3008 dobila su prestižnu oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken) koju dodjeljuje njemačko udruženje liječnika i terapeuta zbog sprječavanja bolova u leđima. U inačici GT sjedala uključuju ventilaciju i masažnu funkciju, a grijanje je dostupno i u drugom redu.
Peugeot prvi put nudi mogućnost opremanja prednjih sjedala prilagodljivim bočnim potporama koje se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se savršeno prilagodili obliku tijela putnika.
Kako bi se osigurala zdrava atmosfera u unutrašnjosti, novi Peugeot E-3008 opremljen je sistemom AQS (Air Quality System) koji kontinuirano prati kvalitetu zraka koji ulazi u putnički prostor i, prema potrebi, automatski aktivira pročišćavanje zraka.
Inačica GT uključuje i sistem za tretiranje zraka CleanCabin koji filtrira onečišćujuće plinove i čestice. Kvaliteta zraka prikazuje se na desnoj strani panoramskog zaslona.
Posebno pažljivo izvedena zvučna izolacija može se dodatno unaprijediti opcijskim laminiranim prednjim staklima u kombinaciji s vrlo kvalitetnim sistemom Focal® Premium Hi-Fi (10 zvučnika), francuskog brenda specijaliziranog za najkvalitetnije audiosisteme. Zvučnici su povezani na novo 12-kanalno pojačalo od 690 W (tehnologija iz klase D).

Četiri načina vožnje za optimalne performanse

Vozač može odabrati jedan od četiriju načina vožnje s pomoću upravljača smještenog na središnjoj konzoli (Norma, Eco, Sport i 4WD).
Način rada Normal je osnovni način vožnje. Snaga i okretni moment neznatno su smanjeni kad se papučica gasa pritišće između 0 i 70 %; iznad 70 % dostupni su puna snaga i okretni moment. Eco omogućuje ugodniju vožnju i manju potrošnju energije korištenjem posebne postavke papučice gasa, ograničava snagu i okretni moment te smanjuje učinkovitost grijanja i hlađenja. Sport omogućuje dinamičniju vožnju korištenjem specifičnih postavki za servoupravljač, papučicu gasa i mjenjač. Način rada 4WD (kad je primjenjivo) dostupan je pri brzinama iznad 135 km/h te raspoređuje snagu na sva četiri točka ako je podloga skliska (snijeg, blato itd).
Novi E-3008 kompaktan je i ima najbolji krug okretanja (10,6 m) među svim potpuno električnim SUV modelima u svojoj klasi, što ga čini izvrsnim za gradsku vožnju. Kako bi upravljanje bilo jednostavnije, serijski je opremljen stražnjom kamerom koja vozaču nudi prikaz iz dva ugla: straga ili odozgo. Kamera ima i mlaznicu za čišćenje kako bi slika bila savršena bez obzira na uvjete.
Novi E-3008 opcijski se može opremiti sistemom Peugeot VisioPark 360° koji, zahvaljujući četiri kamere postavljene tik uz prednje i stražnje točkove i 12 senzora raspoređenih po cijelom automobilu, nudi prikaz okruženja u 360 °. To vozaču omogućuje izbjegavanje bilo kakvih prepreka u blizini vozila.

Proširene sposobnosti poluautonomne vožnje

Peugeot ide korak dalje kad je riječ o poluautonomnoj vožnji i predstavlja sistem DriveAssist Plus dostupan na novom modelu E-3008. Ovaj sistem vozaču pomaže tako što koristi sve senzore automobila (kamere, radar itd.) i informacije koje prikuplja iz povezanog navigacijskog sistema. Ti su sistemi za pomoć osmišljeni da olakšaju život vozaču na cestama s više traka, kao što su autoceste ili brze ceste.
E-3008 opremljen je najnovijim Peugeot aktivnim sigurnosnim tehnologijama, uključujući: automatsko kočenje s upozorenjem na sudar: otkriva vozila, pješake i bicikliste, u dnevnoj i noćnoj vožnji, pri brzinama do 140 km/h; aktivni sistem upozorenja na nenamjerno napuštanje trake s ispravljanjem putanje; sistem praćenja pozornosti vozača, koji prepoznaje smanjenu pozornost analizirajući kretanje vozila; prepoznavanje i digitalni prikaz prometnih znakova, kao i uobičajeni znakovi za ograničenje brzine; sistem za nadzor mrtvog ugla dugog dometai upozorenje na promet straga (do 75 metara); Hill DescentControl: smanjuje rizik od proklizavanja ili gubitka nadzora nad vozilom u vožnji nizbrdo pri brzinama manjim od 30 km/h, bilo prema naprijed ili natrag, automatski regulirajući brzinu kretanja; Advanced Traction Control: optimizira prianjanje na skliskim podlogama. Može se aktivirati u tri položaja: snijeg, blato i pijesak.

Širok raspon električnih pogonskih sklopova

Novi E-3008 dizajniran kao električni model nudi tri posve električna pogonska sklopa s nultom stopom emisija kako bi odgovorio na sve potrebe kupaca.
– Domet od 525 km, pogon na dva točka , 210 KS/157 kW
– Inačica s dualnim motorom i dometom od 525 km, s pogonom na sva četiri točka, 320 KS / 240 kW
– Inačica s produljenim dometom od 700 km, s pogonom na dva točka, 230 KS / 170 kW.
Nova generacija sinkronih motora s permanentnim magnetima nudi više snage i veću učinkovitost. Inačice s pogonom na dva točka isporučuju 157 kW (343 Nm) ili 170 kW (343 Nm) snage. Inačica s dualnim motorom s pogonom na sva četiri točka isporučuje ukupno 240 kW snage (157 kW – 343 Nm sprijeda te 83 kW – 166 Nm straga).
Elektromotor proizvodi zajednički STELLANTIS-NIDEC u mjestu Trémery (Francuska).
Mjenjač proizvodi Stellantis u Valenciennesu (Francuska). Prijenosni omjer inačice s pogonom na dva točka (525 km) iznosi 9,77.
Visokonaponska litij-ionska baterija od 400 V, hemijskog sastava NMC (nikal, mangan i kobalt), smještena je ispod podnice i napaja elektromotor koji pokreće vozilo.
Drugi elementi koji troše električnu energiju (svjetla, multimedijski sistem itd.) i dalje se napajaju iz 12 V baterije koju pak putem pretvarača napaja visokonaponska baterija.
Tri su tehničke definicije relevantne za visokonaponsku bateriju (čeka se homologacija u okviru ciklusa ispitnog postupka WLTP):
• doseg od 525 km (uz bateriju kapaciteta 73 kWh)
• inačica s dualnim motorom s dosegom od 525 km (uz bateriju kapaciteta 73 kWh)
• inačica s produljenim dosegom od 700 km (uz bateriju kapaciteta 98 kWh).
Toplinsko upravljanje baterijom postiže se cirkuliranjem rashladne tekućine kako bi se postiglo ultra-brzo punjenje, optimalan doseg i dulji životni vijek. Toplinska pumpa također pridonosi toplinskoj ugodi putnika, a istodobno štedi energiju baterije.
Baterija je pokrivena jamstvom na osam godina (ili 160 000 km) na 70 % kapaciteta punjenja.
Priključak za punjenje s lijeve stražnje strane omogućuje povezivanje s punjačima Mode 2/3 (izmjenična struja) i Mode 4 (istosmjerna struja).
Za punjenje izmjeničnom strujom dostupne su dvije vrste punjača u vozilu koje odgovaraju svim potrebama kupaca i svim vrstama punjenja, pri čemu je trofazni punjač od 11 kW serijski, a trofazni punjač od 22 kW dostupan je uz nadoplatu.
Za punjenje istosmjernom strujom putem brzog punjača, priključak za Mode 4 na novom modelu E-3008 prikladan je za punjenje snagom od 160 kW, što omogućuje punjenje baterije sa standardnim dosegom u modelu E-3008 od 20 % do 80 % za 30 minuta te za manje od 30 minuta u inačici s produljenim dometom.

(Izvor: PR Peugeot)