Novi Porsche 911 GT3 RS visokih performansi sa 386 kW (525 KS) u potpunosti iskorištava tehnologiju i koncepte iz motosporta. Pored aspiriranog motora sa velikim brojem obrtaja i trkačke DNK te inteligentne lagane konstrukcije, rashladni i aerodinamički sistemi modela 911 GT3 RS su ono što ga najviše direktno povezuje sa njegovim ‘bratom’ u motosportu, 911 GT3 R modelom.
Osnova za značajno povećanje performansi je koncept centralnog hladnjaka – ideja koja je prvi put korištena kod 911 RSR modela, koji je osvojio Le Mans, a potom i kod 911 GT3 R modela. Umjesto rasporeda od tri hladnjaka, koji je korišten kod prethodnih automobila, novi 911 GT3 RS se oslanja na veliki, nagnuti centralni hladnjak u prednjem dijelu automobila, postavljen tamo gdje se na drugim modelima iz 911 serije nalazi prtljažnik. To je omogućilo korištenje sada oslobođenog prostora sa strana, za integraciju aktivnih aerodinamičkih elemenata.
Adaptivni elementi prednjeg krila i na dvodijelnom zadnjem krilu, u kombinaciji sa nizom drugih aerodinamičkih mjera, osiguravaju 409 kg ukupne potisne sile pri 200 km/h. To znači da novi 911 GT3 RS stvara dvostruko više potisne sile od svog prethodnika iz generacije 991.2 i trostruko više od sadašnjeg 911 GT3. Pri brzini od 285 km/h ukupna potisna sila je 860 kg.
Sistem za smanjenje otpora (DRS) je po prvi put ugrađen u proizvodni Porsche. Da bi se post-igao manji otpor i veća brzina na ravnim dijelovima staze, DRS omogućava da se krila porav-naju pritiskom na dugme, unutar određenog radnog opsega.
Izgled novog 911 GT3 RS modela karakteriše veliki broj funkcionalnih aerodinamičkih eleme-nata. Najistaknutija karakteristika GT sportskog automobila je zadnje krilo u obliku labudo-vog vrata, koje je znatno većih dimenzija.
Osim toga, prednji kraj 911 GT3 RS modela više nema prednji spojler; umjesto toga ima prednji razdjelnik koji dijeli protok zraka, preko i ispod. Bočni spojleri automobila precizno usmjeravaju zrak prema van. Ventilacija prednjih blatobrana se obezbjeđuje putem rebrastih otvora u prednjim krilima.
Prednji ovjes koji se može podesiti iz kokpita
Čak i ovjes privlači pažnju svojom aerodinamičnošću. Budući da su blatobrani novog 911 GT3 RS podložni snažnim protocima zraka, komponente prednje osovine sa dvostrukim polugama su dizajnirane sa profilima u obliku suze. Ove aerodinamički efikasne karike povećavaju potisnu silu na prednjoj osovini za oko 40 kg pri maksimalnoj brzini, a inače se primjenjuju samo u motosportu, na vrhunskom nivou. Zbog šireg međuosovinskog rastojanja (29 mm šireg od 911 GT3), karike prednje osovine sa dvostrukim polugama su također produžene.
Kako bi se osiguralo da se ravnoteža u potisnoj sili između prednje i zadnje osovine održava čak i kada se koči pri velikim brzinama, inženjeri ovjesa su značajno smanjili nagib tokom kočenja. Na novom 911 GT3 RS, prednji kuglasti zglob donjeg ramena je postavljen niže na prednjoj osovini. Prilagođena je i zadnja osovina sa više karika, sa izmijenjenim opružnim stopama. Sistemi za pomoć vozaču i upravljanje zadnjim osovinama ovdje imaju još dinamičniju postavku.
911 GT3 RS model nudi tri režima vožnje: Normal, Sport i Track. U Track modu, osnovne postavke se mogu individualno podešavati. Između ostalih postavki, povratno i kompresijsko prigušenje prednje i zadnje osovine se može podesiti odvojeno i u nekoliko faza. Zadnji diferencijal se može podesiti i pomoću dugmadi za kontrolu na volanu.
911 GT3 RS ima i ekran koji je već poznat vozačima modela 911 GT3. Pritiskom na dugme, vozač može smanjiti digitalni prikaz na dva 7-inčna bočna prikaza koji prikazuju samo osnovne informacije. Indikatori za promjenu brzine lijevo i desno od analognog tahometra također su uzeti od GT3 modela.
Bokser motor sa velikim brojem obrtaja
4,0-litarski, prirodno aspirisani motor sa velikim brojem obrtaja je dodatno optimizovan u odnosu na 911 GT3 model. Povećanje snage na 386 kW (525 KS) se postiže prvenstveno pre-ko novih bregastih osovina sa modifikovanim bregastim profilima. Usisni sistem sa jednim prigušnikom i kruti sklop ventila su izvedeni iz motosporta.
911 GT3 RS ubrzava od nule do 100 km/h za 3,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 296 km/h u sedmoj brzini. Na prednjoj osovini se koriste aluminijska jednodjelna fiksna kočiona kliješta sa po šest klipova i kočioni diskovi promjera 408 mm. U poređenju sa 911 GT3, prečnici klipa su povećani sa 30 na 32 mm. Osim toga, debljina diskova je povećana sa 34 na 36 mm.
Zadnja osovina je i dalje opremljena kočionim diskovima od 380 mm i kočnicama sa fiksnim kliještima od četiri klipa. Dostupne kao dodatna oprema su Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) kočnice koje imaju diskove od 410 mm na prednjoj osovini i diskove od 390 mm na zadnjoj osovini.
Novi 911 GT3 RS dolazi sa točkovima od livenih lakih legura, sa mehanizmom za zaključavanje. Road-legal sportske gume dimenzija 275/35 R 20 sprijeda i 335/30 R21 nazad osiguravaju visok nivo mehaničkog prianjanja.
Dostupno uz pakete Clubsport i Weissach
Kada je u pitanju unutrašnjost, novi sportski GT automobil ima završnu obradu u tipičnom RS stilu: crna koža, Racetex i karbonska vlakna karakterišu njegov čisti, sportski ambijent. 911 GT3 RS je dostupan uz Clubsport paket bez dodatnih troškova. To uključuje i sigurnosnu čeličnu šipku za zaštitu od prevrtanja, ručni aparat za gašenje požara i sigurnosne pojaseve sa šest tačaka za vozača.
Weissach paket, koji je dostupan uz dodatne troškove, uključuje znatno više stavki. Hauba, krov, dijelovi zadnjeg krila i gornji omotač vanjskih retrovizora imaju završnu obradu od kar-bonskih vlakana.
Novi 911 GT3 RS je dostupan za narudžbu odmah i u Njemačkoj kreće sa cijenom od 229.517 eura*.
Ekskluzivni Porsche Design kronograf sat
Inspirisan motosportom Porscheov vlastiti proizvođač satova u Solothurnu u Švicarskoj, posebno je razvio 911 GT3 RS kronograf sat. Ovaj mehanički sat je rezervisan samo za vlasnike automobila. Zasniva se na staklenoj kutiji, napravljenoj od prirodnog ili crnog titanijuma, sa krunicom za navijanje.
Unutar sata je mehanički Porsche Design kronograf kalibra WERK 01.200, koji je dobio COSC certifikat zbog svoje izuzetne preciznosti. Njegova funkcija prelaska (Flyback function) omogućava korisniku da pokrene, zaustavi i resetuje mjerenje vremena samo jednim pokretom.
Potiskivači ovog kronografa, koji sadrže Start/Stop i Next Lap laserske gravure, otkrivaju da ovaj kronograf ne služi samo za mjerenje vremena. Pored inovacija, kao što je mjerač pulsa na okviru, mogu se pronaći i mnoge dizajnerske karakteristike i materijali karakteristični za model GT3 RS.
________________
*Preporučena maloprodajna cijena, sa opremom karakterističnom za tu zemlju i PDV-om od 19 posto
911 GT3 RS
NEDC: Kombinovana potrošnja goriva 12,7 l/100 km; CO2 kombinovana emisija 289 g/km
WLTP: Kombinovana potrošnja goriva 13,4 l/100 km; CO2 kombinovana emisija 305 g/km