Od modela Peugeot 905 do Peugeot 9X8: 30 godina inovacija i vrhunskih performansi

0
258
U modelu 9X8 Peugeot objedinjuje sportski duh, tehnološko znanje i stručnost

Već više od 210 godina marka Peugeot predviđa promjene u ponašanju i utire put novim rješenjima za mobilnost. Sport Automobile izvanredan je tehnološki laboratorij koji marki Peugeot pruža idealnu podlogu za istraživanje kojim ispunjava svoj potencijal za razvoj inovacija: Peugeot 9X8, novi hiperautomobil Marke predstavljen početkom ljeta i koji će uskoro sudjelovati na utrkama izdržljivosti, uključujući i 24 sata Le Mansa, to još jednom dokazuje.
Trideset godina ranije, 1991., upravo su u modelu Peugeot 905 utjelovljeni pionirski duh i vrijednosti Marke koje su joj omogućile da se prilagodi svim revolucijama u posljednja dva stoljeća – industrijskoj, tehnološkoj, političkoj, društvenoj, digitalnoj i sada ekološkoj. Sve je to utkano u DNK marke Peugeot.
Velika suvremena avantura marke Peugeot na utrkama Le Mans i Endurance započela je početkom 90-ih godina. Tada se marka Peugeot, kao službeni tim, vratila na stazu Circuit de la Sarthe. Marka je s modelom Peugeot 905 ušla na Svjetsko prvenstvo sportskih automobila (World Sportscar Championship ili WSC, koji je također poznat pod nazivom Championnat du Monde d’Endurance) i, naravno, sudjelovala u utrci 24 sata Le Mansa.

U modelu Peugeot 905 utjelovljeni su pionirski duh i vrijednosti Marke

Izdržljivost modela Peugeot 905

Modelom Peugeot 905, marka je jasno pokazala da želi pobijediti u legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa. S razvojnim programom tog sportskog prototipa modela PEUGEOT započelo se u decembru 1988. Kad je vozilo predstavljeno u februaru 1990., najprije je izazvalo estetski šok: bilo je inovativno pa se isticalo potpunom vizualnom pročišćenosti i prednjim dijelom tipičnim za modele Marke u to vrijeme. Peugeot 905 sustigao je standarde Formule 1 jer je njegova šasija izrađena od karbonskih vlakana i osmišljena u suradnji s Dassaultom, a pokretao ga je 3,5-litreni motor V10 s 40 ventila i 650 KS.
Između 1990. i 1993. redali su se uspjesi. Marka se s modelom Peugeot 905 izjednačila s proizvođačima koji inače sudjeluju u utrkama izdržljivosti, ne samo s Porscheom nego i Jaguarom, nego i s oštrim konkurentima kao što su Toyota i Mazda.
Za marku Peugeot 1992. bila je ključna godina jer je tada imala dva cilja: osvojiti naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora i ostvariti pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa.
Radi utrke 24 sata Le Mansa na automobilu su napravljene velike promjene: uklonjeni su prednji spojler i krila na blatobranu, a stražnji spojler premješten.
Tim marke Peugeot postigao je izvrsne rezultate tijekom sezone 1992. (2. mjesto u Monzi, 1. i 3. mjesto u Le Mansu, 1. i 2. mjesto u Doningtonu, 1. i 3. mjesto u Suzuki, 1., 2. i 5. mjesto u Magny-Coursu) te je osvojio naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora za 1992. Cilj je postignut.
Peugeot je osvojio 1993. tri prva mjesta s tri modela Peugeot 905 s kojima je sudjelovala na utrci 24 sata Le Mansa.

Peugeot 905 je 90-tih godina prošlog vijeka sustigao standarde Formule 1

2021: inovacije i tehnički izazovi za Peugeot 9X8

Nakon modela Peugeot 905, pa 908 iz perioda od 2007. do 2011., marka Peugeot najavljuje svoj snažan povratak na scenu utrka izdržljivosti s modelom Peugeot 9X8. Tim se automobilom htjela ovjekovječiti tradicija marke Peugeot u dizajniranju trkaćih automobila visokih performansi.
U modelu 9X8 Peugeot objedinjuje sportski duh, tehnološko znanje i stručnost, učinkovitost i stilsku izvrsnost.
Kao i model Peugeot 905, 30 godina ranije, Peugeot 9X8 preuzima suvremena estetska obilježja specifična za Marku. Na njemu se odmah primjećuju svjetlosni potpisi sprijeda i straga, s tri linije koje podsjećaju na kandžu lava. Bokovi pročišćenog dizajna odlikuju se strukturiranim linijama. Retrovizori su stopljeni sa šasijom koja gotovo da ne pruža nikakav otpor zraku.

Na Peugeotu 9X8 se ističu svjetlosni potpisi sprijeda i straga

Na stražnjoj se strani nalazi veliki difuzor uokviren istančanim linijama koje privlače poglede i natpis kojim se ističe najveća inovacija na modelu 9X8 – nema stražnjeg spojlera. Napisano je: We did not want a rear wing.
Detaljno istraživanje propisa nove klase Hypercar, koja predstavlja novu glavnu kategoriju u utrkama izdržljivosti, inspiriralo je inženjere modela Peugeot Sport i dizajnere Peugeota koji su se odlučili za odvažnost i inovativnost.
Što se tiče motora, odabran je hibridni pogon koji spaja benzinski motor V6 s dvostrukim turbopunjačem od 500 kW (680 KS) koji pokreće stražnje točkove i električni motor/generator od 200 kW (270 KS) koji pokreće prednje točkove. Propisima se uređuju precizna ograničenja u radu suistema, što omogućuje hibridnim automobilima da imaju pogon na sva četiri točka; definira se prag za povrat energije na prednje točkove i propisuje da prosječna ukupna snaga koju postiže pogonski sklop ne smije premašiti 500 kW (680 KS).
Stoga je hibridna tehnologija istodobno velika prednost jer omogućuje da se iskoristi pogon na sva četiri točka, ali i veliki tehnički izazov, s obzirom na složenost upravljanja sistemom pogonskog sklopa.
Upravo to zanima marku Peugeot, koja je posvećena ubrzanoj elektrifikaciji svoje game te neumorno potiče ambiciozan tehnički razvoj i prikuplja nevjerojatna iskustva na natjecanjima. U konačnici, program 9X8 trebao bi koristiti budućim električnim vozilima marke Peugeot.

Od modela 905 do 9X8

Novi hiperautomobil marke Peugeot ima i novi naziv: 9X8. Početni broj 9 označava izuzetna natjecateljska vozila Marke, poput modela Peugeot Endurance 905 (1990–1993.) i 908 (2007–2011.), što su proizvođačeva dva ikonska vozila utrke Endurance.
Slovo X označava tehnologije pogona na sva četiri točka i hibridnog pogona koje ima novi hiperautomobil Peugeot koji se u natjecateljskom dijelu nadovezuje na strategiju elektrifikacije Marke.
Broj 8 dio je svih naziva aktualnih modela Peugeot: 208, 2008, 308, 3008, 5008 i modela 508, na kojem je nedavno radio isti tim inženjera i dizajnera kao i na ovom hiperautomobilu te je prvi model koji nosi oznaku Peugeot Sport Engineered.
Kao i model 508, Peugeot Sport Engineered, model Peugeot 9X8 dio je strategije Neoperformansi koju je razvio Peugeot, a čiji je cilj ponuditi učinkovitije i odgovornije performanse, kako na serijskim vozilima, tako i u svijetu sportskih natjecanja.
Marka je osmišljavanjem modela Peugeot 9X8 pokazala da i dalje slijedi tradiciju izvrsnosti te da ne planira prestati. Priča se nastavlja…
(Izvor: PR Peugeot)