Peugeot 9X8 hibridni automobil: Vrhunski dizajn za utrku 24 sata LeMansa

0
180
Dizajnerski tim Peugeota dao je sve od sebe pri dizajnu novog hibridnog hiperautomobila 9X8

Peugeot 9×8 nije samo trkaći automobil – već je dostigao status ikone, simbola estetske i tehnološke revolucije i odraz je vrhunskog dizajna.
Matthias Hossann, direktor odjela za dizajn marke Peugeot, izložio ga je u objektu brutalističkog stila prije nego što 2022. počne sezona utrka izdržljivosti. Fotograf Agnieszka Doroszewicz, specijalizirana za modnu i automobilističku fotografiju, iskoristila je tu priliku za igru svjetlom i kontrastima u betonu. Njezine su fotografije metaforički prikaz utrke 24 sata LeMansa, mitske utrke tokom koje se osvjetljenje mijenja kako prolaze sati.
Dizajnerski tim marke Peugeot dao je sve od sebe pri dizajnu novog hibridnog hiperautomobila 9X8. U njega su ugradili sve elemente suvremene estetike povezane s markom: stav nalik mački, linije naglašenog sportskog karaktera, profilirane bokove te prepoznatljiv svijetleći potpis lava s trima linijama u obliku kandži.

Peugeot 9X8 dizajniran je u skladu s novim propisima za hiperautomobile (LMH)

U slučaju novog Peugeot 9X8 hibridnog hiperautomobila, inženjeri i dizajneri blisko su surađivali kako bi postigli konvergenciju između stila i tehnologije te tako dobili vozilo stvoreno za natjecanja.
“Izuzetno smo blisko surađivali s odjelom Peugeot Sport”, izjavio je Matthias Hossann, Peugeot direktor odjela za dizajn.
Peugeot 9X8 dizajniran je u skladu s novim propisima za hiperautomobile (LMH) koje zahtijevaju Automobile Club de l’Ouest, organizator utrke 24 sata LeMansa i Međunarodna automobilistička organizacija (FIA), a odlikuje se glavnim značajkama svakog automobila Peugeot.

Peugeot 9X8 je i prvi model koji nosi novu oznaku lava predstavljenu početkom 2021.

Peugeot 9X8 je i prvi model koji nosi novu oznaku lava predstavljenu početkom 2021. koja je zatim stavljena i na Peugeot 308.
Prepoznatljiv znak stručnosti i stila marke Peugeot vidljiv je i u unutrašnjosti modela 9X8 koji se temelji na markinom prepoznatljivom konceptui-Cockpit. Osim toga, cijela kabina modela Peugeot 9X8 dizajnirana je tako da vozačima pruži najveći stepen ergonomičnosti i intuitivnosti.
Promatrači i stručnjaci slažu se: Peugeot 9X8 predstavlja snažan odmak od prethodnih generacija trkaćih automobila. Donosi novu eru.
“Model 9X8 prava je prekretnica u svijetu automobilizma”, izjavili su budući vozači kad su ga prvi put vidjeli.

Pri dizajnu modela Peugeot 9X8 velika je pozornost posvećena stražnjem kraju

Najzanimljiviji aspekt ovog koncepta, izostanak je stražnjeg spojlera, zbog čega ima jedinstven oblik.
Stražnji spojler prvi se put pojavio u utrkama izdržljivosti u LeMansu 1967. te je otad postao standardni dio automobila. Još od 1971. nije pobijedio automobil bez stražnjeg spojlera, a to je bilo prije čak 50 godina. To pokazuje koliko su dizajner i inženjeri marke Peugeot hrabri.
Pri dizajnu modela Peugeot 9X8 velika je pozornost posvećena stražnjem kraju. Prateći originalni nacrt automobila koji djeluje kao da se sprema na skok, pojavili su se pomalo izbočena kabina i posebni element koji obujmljuje stražnje točkove.
Peugeot je već pobijedio na utrci LeMans s dva automobila iz dvaju generacija: 1992. i 1993. s modelom 905 s benzinskim V10 motorom te 2009. s modelom 908 s V12 HDi-FAP motorom. Nije naodmet ponoviti da tehnologija upotrijebljena u modelu Peugeot 9X8 označuje početak nove ere.
“Utrke izdržljivosti temelje se na pravilima koja nam dopuštaju da pokažemo koliko je Peugeot stručna marka za sve vrste električnog pogona”, pojasnio je Olivier Jansonnie, tehnički direktor projekta.
Kad je riječ o njegovu hibridnom pogonu na četiri točka, Peugeot 9X8 ima određene sličnosti s nekoliko modela iz game Peugeot, kao što su modeli 3008 i 508. Kombinira 2,6-litreni V6 motor s unutarnjim sagorijevanjem s dva turbopunjača snage 500 kW (680 KS) u stražnjem dijelu i električni motor/generator snage 200 kW (270 KS) u prednjem.
“Modelom 9X8 Peugeot započinje novo poglavlje u priči o hibridnim sportskim automobilima. Performanse postaju više električne i manjje štetne za okoliš, bez kompromisa kad je riječ o natjecanju”, izjavio je Olivier Jansonnie.
“Željeli smo tu tehnološku i kulturnu promjenu obilježiti novom bojom, koju smo nazvali Kryptonite. Prije našeg hibridnog hiperautomobila 9X8, upotrijebili smo je na našem serijskom hibridnom automobilu: modelu 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Taj model s modelom 9X8 ne dijeli samo boju, već i brojna tehnološka obilježja. U razmaku od par tjedana ta su dva modela uvela marku Peugeot u doba električnih visokih performansi”, dodao je Matthias Hossann.
Dizajnerski tim marke Peugeot iskoristio je i najnapredniju tehnologiju. Među ostalim, dizajneri su predano radili na dizajnu i 3D alatima kako bi uključili faze vizualizacije s pomoću virtualne stvarnosti. Dizajneri u procesu upotrebljavaju 3D alate i CAD (računarsko potpomognuti dizajn). Ta tehnologija pojednostavnjuje razmjenu datoteka s timovima inženjera.
Dizajnerski tim marke Peugeot uključuje i fanove utrke 24 sata LeMansa. Budući da su prisustvovali utrci kao gledatelji, znaju da noću na stazi automobili nisu posebno prepoznatljivi. Neke automobile možemo raspoznati po zvuku motora, ali na brojnim tačkama staze automobili su vidljivi tek kao žarke linije koje nestaju u noći.
Da bi osigurali da se Peugeot 9X8 ističe među ostalim automobilima, dizajneri su njegovoj silueti dodali posebne svjetleće elemente. Za svjetlosni potpis odabir je bio očit – tri linije.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here