Počelo probijanje tunela Hranjen prema Goraždu

0
1442
Od projektovane dužinu tunela Hranjen od 5.480 metara, iskopano 37,1% glavne tunelske cijevi i 33,4% servisne

Brza cesta Prača – Goražde odnosno izgradnja njenog najzahtjevnijeg dijela tunela Hranjen predstavlja historijski projekt za Goražde, jer će se cestovna udaljenost ovog grada na Drini i Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara.
S obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnji sat i pol.
“Počelo je bušenje tunela, ali prije zime se mora ući unutra i početi iskop glavne cijevi. Tada radnici mogu nesmetano raditi, bez obzira na snijeg i vremenske uvjete. Uglavnom, u ovaj projekt se krenulo ozbiljno i nema vraćanja. JP Autoceste FBiH je prioritet povezivanja Sarajeva s istočnom Bosnom, Krajinom, Tuzlom i Mostarom, jer interes je svih da imamo brzu vezu svih dijelova s glavnim gradom države”, izjavio je Adem Zolj, v.d. izvršni direktor projektovanja i građenja u JP Autoceste FBiH.
Tunel Hranjen sastojat će se od dvije cijevi, dužine od 5,5 kilometara. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna. Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu.
“Trenutno se s goraždanske strane radi tunelski predusjek, a počeli smo i radove na podzemnom iskopu za glavnu tunelsku cijev. Koristimo novu, austrijsku metodu za tunelsku gradnju. Na sjevernom portalu iz pravca Prače također se radi na predusjeku, zacjevljenje potoka Čemernice je završeno i sad se gradi plato ispred tunela gdje ćemo za nekih 20-tak dana krenuti sa podzemnim iskopom servisne cijevi tunela”, kazao je Enver Ajanović, tehnički direktor kompanije i voditelj projekta ispred izvođača radova Euro Asfalt.
Kroz mekše slojeve zemlje radovi teku sporije, jer se na svakih 80-tak centimetara bušenje zaustavlja, da bi se izvršilo betoniranje i spriječilo obrušavanje zemlje. Na južnom portalu, nakon posljednjih kiša, pojavile su se manje količine vode. Prema rasporedu izvorišta vode, ali i samom nazivu Hranjena, koji je nekada hranio okolno područje, očekuje se da tokom radova budu otvorene kaverne s podzemnim vodama, navode iz Autocesta FBiH.
Konačnom izgradnjom, tunel Hranjen bit će drugi po dužini u bivšoj Jugoslaviji, odmah iza tunela Sveti Rok u Hrvatskoj koji je dug 5.800 metara i povezuje Split i Zagreb, dodaje Ajanović.
Vrijednost radova je oko 81,90 miliona KM s uračunatim PDV-om, a sredstva u visini od 65 miliona KM su osigurana Odlukom Vlade Federacije BiH iz akumuliranih dobiti BH Telecoma. Također, izmjenama i dopunama budžeta FBiH za 2019. usvojenim u junu ove godine planirana su i dodatna sredstva za izgradnju putne infrastrukture u iznosu od 45 miliona KM, a odnose se na dividendu JP Elektroprivreda BiH. Ova sredstva će biti korištena za izgradnju tunela Hranjen. Rok za izgradnju ovog najdužeg cestovnog tunela u BiH je 36 mjeseci.
“Do 2022. godine trebali bi izgraditi i pristupne ceste, kada je predviđen i završetak izgradnje tunela Hranjen”, dodao je Zolj.