Počinje odabir izvođača radova za tunel Prenj: Stiglo osam ponuda, najviše iz Turske

Ukupno je pristiglo osam ponuda i to tri od kompanija iz Turske, dvije od kompanija iz Kine, jedne kompanije iz Indije i dva od konzorcija iz Turske i Koreje

0
166
Tunel Prenj će biti dužine oko 10,5 km, istovremeno će se raditi dvije tunelske cijevi sa po dvije trake

Danas je istekao rok za prijavu zainteresovanih kompanija za izvođenje radova na izgradnji tunela Prenj koji je ključni objekat za završetak cijelog Koridora 5c.
Rok za dostavljanje ponuda je prolongiran za 15 dana nakon što je došao veliki broj upita za pojašnjenje tenderske dokumentacije. Ukupno je pristiglo osam ponuda i to tri od kompanija iz Turske, dvije od kompanija iz Kine, jedne kompanije iz Indije i dva od konzorcija iz Turske i Koreje.
Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder je istakao da danas počinje procedura izbora izvođača radova za izgradnju tunela Prenj.
“Veliki je izazov sudjelovati u realizaciji ovakvog projekta za kojeg mnogi kažu da se može nazvati generacijskim. S obzirom na dobru pripremu projekta i urađene predradnje, vjerujem da ćemo odabrati pouzdanog izvođača radova koji će odnosom iskustva i vještina u radu, stručno i profesionalno izvršiti sve predviđene radove u očekivanoj dinamici. Tražit ćemo da rok za završetak radova i trajanje ugovora bude pet godina kako bi imali prostora završiti kompletan Koridor u 2028. godini”, kazao je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.
Tunel Prenj će biti dužine 10.450 metara. Istovremeno će se raditi dvije tunelske cijevi sa po dvije trake, u kojima će se saobraćaj odvijati jednosmjerno za svaki pravac. Osim tunela Prenj, ova dionica podrazumijeva pristup sjevernom i južnom portalu tunela, pa se ukupna dužina dionice koja će se graditi povećava na 12 kilometara.
Nakon pregleda pristiglih prijava i sagledavanja svih detalja vezanih za tehničke i finansijske pojedinosti u odnosu na tenderom propisane kriterije završit će se postupak pretkvalifikacija, odnosno sačinit će se uža lista ponuđača koji ispunjavaju uslove i prolaze u narednu fazu tendera. Druga faza podrazumijeva dostavljanje finansijskih ponuda pretkvalifikovanih ponuđača.
Obzirom na to da su do sada urađena brojna ispitivanja i studije ne očekuju se veće poteškoće prilikom realizacije ovog projekta. Na prvoj trećini dionice od Konjica prema Mostaru nešto su lošiji uslovi iskopa tunela i može se očekivati jedan do dva rasjeda dok ostatak 2/3 prema Mostaru uglavnom se očekuje čvrsta stijena.
Za realizaciju ovako značajnog projekta angažovani su iskusni inžinjeri iz Austrije i Slovenije, za sve oblasti tunelogradnje i sigurnosti. Naglašena je zadaća svih sudionika u realizaciji ugovora s ciljem sigurnosti budućih učesnika u saobraćaju. Važeći standardi za ovaj tunel propisani su evropskim standardima i normama.
“U JP Autoceste FBiH pokrenuli smo značajne aktivnosti, tako da ćemo u tekućoj i narednoj godini imati osam novih ugovora u vrijednosti od tri milijarde eura za novih preko 80 kilometara autoceste”, istakao je Voloder.