Porast e-trgovine u svijetu: 900 milijardi dolara potrošeno u maloprodaji u 2020.

Udio e-trgovine je u pandemijskoj 2020. iznosio približno 1 dolar od svakih 5 dolara potrošenih u maloprodaji, u odnosu na oko 1 dolar od svakih 7 potrošenih tokom 2019. godine

0
502
Mastercard Recovery Insights: Međunarodna e-trgovina porasla 25-30% tokom pandemije

Kako su zbog Covid-19 pandemije potrošači širom svijeta ostali kod kuće, gotovo sve, od namirnica do vrtlarskih potrepština, kupovalo se online. Prema najnovijem izvještaju Mastercard Recovery Insights, to je rezultiralo sa dodatnih 900 milijardi dolara potrošenih u maloprodaji širom svijeta tokom 2020. godine.
Drugim riječima: udio e-trgovine je 2020. iznosio približno 1 dolar od svakih 5 dolara potrošenih u maloprodaji, u odnosu na oko 1 dolar od svakih 7 potrošenih tokom 2019. godine.
Za trgovce u maloprodaji, restorane i druge velike i male kompanije online mogućnost prodaje bila je prijeko potrebana slamka spasa jer je narušena potrošačka potrošnja na fizičkim mjestim prodaje.
Očekuje se da će otprilike 20-30% globalnog prelaska na digitalnu tehnologiju uzrokovanog Covidom biti trajno, prema istraživanju Recovery Insights kompanije Mastercard: Trgovinska E-volucija. Izvještaj se oslanja na anonimizirane i zbirne podatke o prodajnim aktivnostima obavljenim preko Mastercard mreže, kao i na analizu koju je sproveo Mastercard Ekonomski Institut. Analiza daje dublji prikaz šta ovo znači za svaku pojedinu državu isektor, za robe i usluge, kako na tržišnom, tako i na prekograničnom nivou.
“Zemlje i kompanije koje su postavile digitalno poslovanje kao prioritet nastavljaju ostvarivati benefite. Naša analiza pokazuje da i najmanje kompanije bilježe koristi kada se prebace na digitalne kanale”, izjavio je Bricklin Dwyer, glavni ekonomista u kompaniji Mastercard i šef Mastercard Ekonomskog Instituta.
Iako digitalna transformacija nije ni univerzalna ni konzistentna – zbog geografskih, ekonomskih i razlika u kućnim prihodima – izvještaj otkriva nekoliko ključnih sveobuhvatnih trendova:
Ranije usvajanje digitalnih tehnologija pojačava razvoj: Ekonomije koje su prije krize bile digitalo razvijenije (poput Velike Britanije i SAD) zabilježile su veće dobitke u prelasku na digitalnu trgovinu u domaćem prometu, koje djeluje da će biti trajnije u odnosu na zemlje koje su prije krize imale manji udio e-trgovine, a to su zemlje poput Argentine i Meksika. Azija i Pacifik, Sjeverna Amerika i Evropa bile su najjače regije u podsticanju usvajanja e-trgovine.
Digitalne pobjede koje su ostvarile prehrambene i diskontne trgovine zadržaće se u narednom periodu: Maloprodajni sektorisa osnovnim namirnicama, koji su prije krize imali najmanji digitalni udio, zabilježili su neke od najvećih dobitaka kako su se potrošači prilagođavali. Kako se budu formirale nove potrošačke navike i s obzirom na nisku bazu korisnika prije Covida, predviđamo da će se 70-80% rasta e-trgovine vezano za prehrambene proizvode zadržati permanentno.
Međunarodna e-trgovina porasla je za 25-30% tokom pandemije: Međunarodna e-trgovina porasla je i u obimu prodaje i u broju različitih zemalja u kojima su kupci pravili narudžbe. Kako je mnogo više izborana dohvat ruke, potrošačka potrošnja na nivou međunarodne e-trgovine porasla je za oko 25-30% od marta 2020. do februara 2021. godine.
Potrošači koriste veći broj e-trgovina, kupujući od online prodavača i do 30% više: Odražavajući prošireni izbor za potrošača, Mastercard analiza pokazuje da potrošači širom svijeta kupuju na većem broju web lokacija i online prodajnih mjesta nego prije. Stanovnici zemalja poput Italije i Saudijske Arabije kupuju u prosjeku za 33% više sa online trgovina, a slijede ih Rusija i Velika Britanija.

Uvidi u oporavak: Trgovinska E-volucija se može pogledati ovdje