Potpuno novi Peugeot 508 stiže na sajam u Ženevi

0
2003
I prije premijere u Ženevi otkrivena nova generacija Peugeota 508

Iako je Peugeot uveliko fokusiran na svoju liniju SUV-a (2008, 3008 i 5008, kojoj bi se mogao pridružiti i novi 4008 coupe-SUV), francuska kompanija ne zanemaruje ni svoj 508 sedan, koji će na predstojećem Sajmu automobila u Ženevi početkom marta dobiti novu generaciju.
S novom niskom i kompaktnom konstrukcijom, novim vanjskim dizajnom, oštrim i snažnim, sa spektakularnom unutrašnjosti koja dolazi s jedinstvenom izvedbom sustava Peugeot i-Cockpit®, novi Peugeot 508 obećava intenzivne doživljaje.
Njegove uzorne vozne osobine, novi motori, tehnološka oprema, ali i generacijski skok u kvaliteti čine novi Peugeot 508 svjetskim predvodnikom uspona u višu klasu Marke. Na bosansko Bosne i Hercegovine stiže krajem 2018. godine.
U tradicionalnom segmentu limuzina klase D, u Evropi se već četiri godine bilježi stagnacija tržišta, nakon više od desetljeća bilježenja pada. Velika limuzina, ugrožena sa svih strana sve većim rasponom ponuda i izvedbi, osobito SUV-a, svoj novi zamah doživljava zahvaljujući često raznovrsnijoj i drukčijoj vrhunskoj ponudi proizvođača. U tom je kontekstu ambicija dizajnera Marke u pogledu novog Peugeota 508 bila jasna: od klasične siluete s 4. vratima do fastback coupe/limuzine s 5. vratima.

Odvažan dizajn

Već na prvi pogled, novi Peugeot 508 iznenađuje svojom snažnom izražajnošću i dinamičnim stavom. Riječ je o niskom automobilu tek 1,40 m, fluidnih i aerodinamičnih linija u duhu ‘kupea’.
Prednji kraj izgleda zadivljujuće i agresivno. Profinjena prednja maska izvedene s motivom šahovnice ističe se između svjetala Full LED, nadahnutima posljednjim konceptnim automobilom Marke: Peugeot INSTINCT. S lavom u sredini prednje maske i logotipom 508 na prednjem dijelu poklopca motora, novi Peugeot 508 posuđuje iz naslijeđa svojih vrlih prethodnika, modela Peugeot 504 i 504 Coupe.
Vertikalni vizualni potpis s dnevnim svjetlima LED opalnog sjaja daje snažnu i ekskluzivnu osobnost. Ravan i masivan poklopac motora maksimalno je spušten kako bi cjelina bila dinamičnija.
Promatran iz profila, novi Peugeot 508 otkriva savršenu usklađenost proporcija sa snažnim obilježjima. Niska linija krova slijedi vrhunske dizajnerske značajke. Automobil djeluje kompaktno, a zapravo je dugačak 4,75 m. Ugrađene ostakljene površine dodatno izdužuju siluetu i otkrivaju vrata bez okvira. Ništa ne narušava dinamičnost profila: poklopac motora, stakla i okviri vrata nisu klasičnog izgleda, spojevi i zazori minimalizirani su s najvećim umijećem, kotači su prilagođeni kako bi savršeno popunili blatobrane, a krovna antena nestaje (sada je tehnikom serigrafije otisnuta na karoseriju). Na taj način Peugeot svoju stručnost stavlja u službu estetike i kvalitete.
U stražnjem je dijelu sjajna crna horizontalna letvica uokvirena stražnjim svjetlima te se sada ističe izražajnošću stražnjeg kraja posljednjih automobila Marke. Stražnja trodimenzionalna svjetla Full LED primjećuje se na prvi pogled. Izravan rezultat rada na posljednjim konceptnim automobilima Peugeot od modela Quartz, ta svjetla pale se noću i danju s prilagođenim intenzitetom te time omogućuju stalnu i evoluirajuću vidljivost obojanih linija od profila skroz do stražnjeg dijela.
Stražnji dio također otkriva jednu od originalnosti novog Peugeota 508: vješto sakriven prtljažnik koji omogućuje spajanje stila i funkcionalnosti s pomoću lakšeg pristupa prtljažniku ukupnog obima od 487 litara.

Kabina oplemenjena sistemom Peugeot i-Cockpit®

Novi Peugeot 508 izvana puno obećava, ali njegova je unutrašnjost podjednako spektakularna.
Ulaskom u novi Peugeot 508 pogled odmah privlači armaturna ploča izrazito visoke klase. Novi Peugeot 508 opremljen je najnovijom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®.
Počevši od svog prvog pojavljivanja 2012. godine na modelu Peugeot 208, osuvremenjivao se zajedno s ostvarenjima Marke. Od Peugeota 2008, preko Peugeota 308 i posljednjih SUV-ova Peugeota 3008 i 5008, već su se tri generacije sistema Peugeot i-Cockpit® nametnule kao glavni adut proizvoda sa znakom Lava. Najvažniji elementi sistema Peugeot i-Cockpit® su: kompaktni upravljač, veliki kapacitivni dodirni zaslon HD od 10″ formata 8/3 te instrumentna ploča u visini očiju visoke rezolucije od 12,3″ koja se može u potpunosti podesiti i personalizirati (šest različitih načina prikaza). Ploča je smještena iznad ruba upravljača te prikazuje sve informacije korisne za vožnju (uključujući novu noćnu verziju).
Središnji dodirni zaslon je ugrađen u armaturnu ploču, gotovo u savršenoj ravnini s njom. Kapacitivni dodirni zaslon širokog formata u prvom nivou izvedbe Active je veličine 8″, a od nivoa Allure dolazi u visokoj razlučivosti s dijagonalom od 10″. Uz njega se nalazi šest prekidača koji podsjećaju na klavirske tipke (toggle switches), koji omogućuju direktan i stalan pristup glavnim funkcijama za udobnost: radiju, klimatizaciji, navigaciji, postavkama vozila, telefonu, mobilnim aplikacijama i sustavu i-Cockpit® Amplify.
Istaknuta na središnjoj konzoli, komanda automatskog mjenjača s osam stepeni prenosa ima impulsne električne komande. Svojim dizajnom dodatno naglašava suvremenost vozačeva mjesta te s pomoću tipki na upravljaču u potpunosti pridonosi užitku vožnje.
Novi Peugeot 508 također je opremljen sistemom i-Cockpit® Amplify. Zahvaljujući tom sistemu, odabirom između dva potpuno podesiva uređenja (Boost i Relax) bude se sva osjetila: vid, igrom jačine ambijentalnog osvjetljenja i bojama zaslona, sluh, prilagođavanjem glazbenog ugođaja, te dodir, masažnim tačkama raspoređenima na više mjesta u sjedalima.
Sustav i-Cockpit® Amplify također utiče na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (ECO/Sport/Confort/Normal) te se s pomoću njega može upravljati ovjesom ako je vozilo opremljeno podesivim ovjesom.
Novi Peugeot 508 je opremljen brojnim pretincima, obima do 32 litre, koji su raspoređeni u kabini, kao i brojnim utičnicama (četiri USB priključka za punjenje pokretnih uređaja od nivoa Allure + jedna utičnica od 3,5 mm u naslonu za ruke + dvije utičnice od 12 V, od kojih je jedna u prtljažniku). Panoramski krovni otvor je u tipu spojlera s velikim prozorskim osvjetljenjem.
Što se tiče njegova vrhunskog audiosistema, Marka je još jednom ostvarila saradnju s markom Focal, velikim francuskim imenom u području akustičnih uređaja.
Izbor materijala i njihova obrada te pomno sklapanje svih elemenata pripadaju svijetu luksuznih limuzina: koža punog zrna ili napa, matirani krom, crni lak, Alcantara®, puno drvo (Grey Oak u opremama GT Line ili GT, ili Zebrano samo u opremi GT)…

Vozne osobine

U pogledu užitka u vožnji, novi Peugeot 508 je vjeran DNK-u marke. Stoga je opremljen tehnologijama te znanjem i umijećem koje su razvijene u Grupi PSA. Upotrebom platforme EMP2 osiguravaju se vozne osobine uz smanjenje mase (prosječno 70 kg manje u odnosu na prethodnu generaciju) radi manje potrošnje goriva, veće pasivne sigurnosti i boljih performansi.
Primjenom nove tehnologije varenja karoserija je ojačana kako bi i nakon više godina upotrebe zadržala čvrstoću i najbolje vozne osobine, a ugradnjom prigušujućih nosača motora optimalno se ublažavaju vibracije ovjesa. Optimalnu upravljivost pojačava savremeni i pouzdani automatski mjenjač s osam stepeni EAT8 s impulsnim električnim komandama.
Novi Peugeot 508 je proizvodi se u tvornici u Mulhouseu, a francuske tvornice Trémery i Douvrin opskrbljuju Grupu PSA s motorima. Stoga će od svog lansiranja imati oznaku ‘Origine France Garantie’.

Ponuda motora

Novi Peugeot 508 je, u skladu s normom Euro 6.c, opremljen novom generacijom motora PureTech i BlueHDi (svi s tehnologijom SCR) kako bi po vrijednostima emisije CO2. bio najbolji u klasi. Te su performanse još izvanrednije jer su usklađene s novim tehničkim odredbama norme WLTP, kojom se nastoji približiti homologiranu potrošnju i potrošnju pri stvarnoj upotrebi.
U benzinskoj izvedbi, Peugeot 508 dolazi s dvije nove ponude 1.6L PureTech motora: PureTech 180 S&S EAT8 i PureTech 225 S&S EAT8 (samo na GT izvedbi).
U dizelskoj izvedbi, četiri ponude su dostupne u gami s 1.5L i 2,0L BlueHDi motorima: BlueHDi 130 S&S BVM6, čini početak ponude u gami i jedini s ručnim mjenjačem sa šest brzina ; BlueHDi 130 S&S EAT8; BlueHDi 160 S&S EAT8 i BlueHDi 180 S&S EAT8.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here