Predstavljen novi Peugeot 308, na tržište BiH stiže u 4 kvartalu 2021.

Novi Peugeot 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2, koja omogućava ugradnju različitih vrsta pogonskih motora i uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100% električnu izvedbu

0
1035
Novi Peugeot 308 krasi privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi grb marke

Nakon komercijalnog uspjeha ostvarenog u segmentu kompaktnih limuzina i nakon više od 7 miliona prodanih vozila koja su mu donijela 42 međunarodne nagrade, uključujući titulu Automobila godine 2014. godine, Peugeot je predstavio novi model 308.
Novi Peugeot 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi grb marke.
Tehnološki gledano, novi Peugeot 308 opremljen je najmodernijim sistemima za pomoć u vožnji. Novi Peugeot i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sistem.
Novi Peugeot 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora utjelovljuje načelo ‘Power of Choice’.
Posebne gume za novi Peugeot 308 dolaze u dimenzijama od 16 do 18 inča, u kategorijama klase A i A+ smanjenog otpora kotrljanja, a sve u skladu s kriterijima koje je Marka postavila u pogledu iznimnih voznih osobina.
Ovisno o zemlji prodaje, novi Peugeot 308 može se kupiti na internet stranicama Marke, čime se kupcima omogućuje da kupovinu, prodaju starog vozila, odabir finansiranja i odabir mjesta dostave u potpunosti obave putem interneta.
Novi Peugeot 308 bit će dostupan u sedam boja: zelena Olivine, plava Vertigo, crvena Elixir, bijela Perle Nacré, bijela Banquise, siva Artense i crna Perla Nera.
Početak prodaje novog Peugeota 308 na tržištu Bosne i Hercegovine predviđen je u posljednjem kvartalu 2021., a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu.

Novi Peugeot 308 bit će dostupan u sedam boja, uključujući i zelenu Olivine

Izražajnost na vanjskom dijelu

Novi Peugeot 308 i promjenom izgleda želi se istači u svom segmentu: dužina iznosi 4,36 m (+11 cm) vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag, međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, čime se povećava prostor za putnike u drugom redu, visina je niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m.
Obim prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obim može doseći 1323 litre.
Kako bi se ispunili ciljevi u pogledu aerodinamičke učinkovitosti, za novi Peugeot 308 nije se radilo na izražajnosti na vanjskom dijelu, već je uložen veliki trud u pogledu optimizacije strukture vozila. Karoserija nove 308-ice maksimalno prijanja uz arhitekturu vozila, što je posebno vidljivo na snažno izbočenim blatobranima, ali koji nisu utjecali na širinu traga točkova.

Na Peugeotu 308 se ističe novi grb marke

Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prvog nivoa opreme. U njihovom produžetku su dnevna svjetla u obliku kuke na prednjem odbojniku. U izvedbama GT/GT Pack Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom Peugeot Matrix LED za veću učinkovitost i sigurnost u vožnji.
Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za Marku.
Stražnji dio je oblikovan za postizanje boljih aerodinamičkih performansi uzevši u obzir optimalne tačke prolaska za siluete limuzine na testu u zračnom tunelu. U skladu s tim vidljiva je i završna linija na vrhu krova zbog koje je novi Peugeot 308 dobio karakterističan dugi spojler.

Unutrašnjost je modernizirana, a prednja sjedala dobila su oznaku AGR

I unutrašnjoj nove 308-ice je modernizirana. Novi kompaktni volan sadrži senzore koji mogu prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sistemima za pomoć u vožnji. Upravljač je ergonomski, grijan (u opciji) i na njemu su sve komande za: radio, multimediju, telefon, sisteme za pomoć u vožnji.
Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u nivou očiju čini 10″ digitalni zaslon dostupan od nivoa opreme Active. U izvedbi GT instrument ploča je trodimenzionalna. Digitalna instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza (navigacijski sistem TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sistemi za pomoć u vožnji, podaci o potrošnji električne energije itd.) koji se mogu mijenjati direktno na ploči.

Volan je ergonomski, grijan (u opciji) i na njemu su sve bitnije komande

Konstrukcija armaturne ploče za novi Peugeot 308 temelji se na stilu ‘highvent’ u kojem su ventilacijski otvori postavljeni direktno ispred glave putnika, u optimalnom položaju za udobnost vozača i putnika. Ovakva konstrukcija omogućuje da standardni 10″ središnji dodirni zaslon, smješten nešto niže od digitalne instrumentne ploče, bude bliže vozačevoj ruci i potpuno se prirodno uklopi u armaturnu ploču.
Počevši od nivoa opreme Allure, novi Peugeot 308 uvodi virtualne i-prekidače koji su u potpunosti podesivi i koji zamjenjuju fizičke komande klima-uređaja. Smješteni su nasuprot središnjeg zaslona, poput otvorene knjige, te stvaraju jedinstven izgled i nude vrlo posebnu tehnologiju u segmentu.
Svaki i-prekidač predstavlja tipku osjetljivu na dodir za prečice kojima se otvaraju postavke klima-uređaja, kontakti iz telefona, radiostanice, pokreću aplikacije…, a sve je konfigurirano u skladu sa željama korisnika.
Dizajn središnje konzole odražava kompaktnost novog klima-uređaja koji zauzima manje prostora. Sve se komande u vezi s dinamičkim svojstvima vozila nalaze na traci u obliku luka na vozačevoj strani: nova kompaktna komanda za odabir načina rada laganim dodirom (Reverse, Neutral, Drive) i dvije tipke (Parking i Manual) za 8-stepeni automatski mjenjač, komanda za odabir načina vožnje (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport), ovisno o motoru.

Na središnjoj konzoli su komande za odabir načina vožnje

Luk središnje konzole proteže se do mjesta namijenjenog za bežično punjenje telefona. Ostatak konzole u potpunosti je namijenjen za pretince i praktična rješenja: dva držača za čaše velikog promjera, dvije USB C utičnice (punjenje i punjenje/prijenos podataka), brojni pretinci ukupne zapremnine do 34 litre, naslon za ruke.
Novi Peugeot 308 tako postaje jedan od referentnih modela u segmentu.
Uređenjem unutrašnjosti ističe se raznolikost i bogatstvo materijala koji su upotrijebljeni. LED ambijentalno osvjetljenje (8 boja na izbor) skriveno iza središnjeg zaslona širi se sve od glavnog ukrasnog elementa do obloga na vratima koje, ovisno o nivou opreme, mogu biti pjenaste, od tkanine, od alkantare® ili izrađene od pravih komada obrađenog aluminija.
Novi Peugeot 308 dolazi s novom opremom (u seriji ili opciji) kakva se obično nalazi samo u višim segmentima: dalekosežni nadzor mrtvog kuta (75 metara) upozorenje na promet iza vozila (pri vožnji unatrag daje upozorenje na opasnost u blizini), nova kamera za vožnju unatrag visoke rezolucije s vidnim poljem od 180° i ugrađenom mlaznicom za čišćenje,
pomoć pri parkiranju s vidnim poljem od 360° zahvaljujući 4 kamere (sprijeda, straga i sa strane), otključavanje i pokretanje bez ključa, potpuno grijano vjetrobransko staklo i grijani upravljač, upućivanje poziva u slučaju nužde ‘E-call+’ s informacijama o broju putnika i lokaciji, uključujući smjer vozila u voznoj traci, pamćenje položaja osvrtnih ogledala pri vožnji unatrag.
Novi Peugeot 308 ističe se i tehnološki naprednim staklima: potpuno grijano vjetrobransko staklo, veća debljina stakala sprijeda i straga, višeslojna bočna stakla koja izoliraju zvuk u prvom redu, ovisno o izvedbi unutarnje osvrtno ogledalo bez okvira od nivoa opreme Allure, uključuje LED svjetla u boji cijan na izvedbama s hibridnim motorima, koje ukazuje ostalim sudionicima u prometu da vozilo ne ispušta štetne plinove.
Dizajnom sjedala novi Peugeot 308 želi istaknuti udobnost i kvalitetu upotrijebljenih materijala. Prednja sjedala dobila su oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken), u serijskoj ili opcijskoj opremi, u pogledu ergonomije i mogućnosti podešavanja. Također imaju mogućnost električnog podešavanja u deset smjerova i memoriranja dvaju položaja.
Obujmljujuća prednja sjedala također mogu u opcijskoj opremi imati pneumatski masažni sistem s osam masažnih tačaka i različitim programima masaže. Uz sve to, radi se o grijanim sjedalima.

U ponudi klasični i hibridni motori

Novi Peugeot 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone načela ‘Power of Choice’:
– HYBRID 225 e-EAT8 / pogon na 2 točka / kombinacija motora PureTech od
180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 26 g emisije C0₂ po km i do 59 km dosega u 100% električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u toku).
– HYBRID 180 e-EAT8 / pogon na 2 točka / kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 25 g emisije C0₂ po km i do 60 km dosega u 100% električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u toku).

Dvije vrste ugrađenih punjača odgovaraju svim sistemima za punjenje

Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sistemima za punjenje. To su jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.
Procijenjeno vrijeme punjenja: uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW), jača utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW), a standardna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW).
Novi Peugeot 308 dostupan je i s motorima s unutarnjim sagorijevanjem u kojima se emisija CO₂ kreće od 117 g/km. Udovoljava najnovijim propisima norme Euro 6, a u toku je i homologacija prema protokolu WLTP.
Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori su: PureTech 110 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem; PureTech 130 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem; PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.
Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori su: BlueHDi 130 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.