Nakon komercijalnog uspjeha ostvarenog u segmentu kompaktnih limuzina i nakon više od 7 miliona prodanih vozila koja su mu donijela 42 međunarodne nagrade, uključujući titulu Automobila godine 2014. godine, Peugeot je predstavio novi model 308.
Novi Peugeot 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi grb marke.
Tehnološki gledano, novi Peugeot 308 opremljen je najmodernijim sistemima za pomoć u vožnji. Novi Peugeot i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sistem.
Novi Peugeot 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora utjelovljuje načelo ‘Power of Choice’.
Posebne gume za novi Peugeot 308 dolaze u dimenzijama od 16 do 18 inča, u kategorijama klase A i A+ smanjenog otpora kotrljanja, a sve u skladu s kriterijima koje je Marka postavila u pogledu iznimnih voznih osobina.
Ovisno o zemlji prodaje, novi Peugeot 308 može se kupiti na internet stranicama Marke, čime se kupcima omogućuje da kupovinu, prodaju starog vozila, odabir finansiranja i odabir mjesta dostave u potpunosti obave putem interneta.
Novi Peugeot 308 bit će dostupan u sedam boja: zelena Olivine, plava Vertigo, crvena Elixir, bijela Perle Nacré, bijela Banquise, siva Artense i crna Perla Nera.
Početak prodaje novog Peugeota 308 na tržištu Bosne i Hercegovine predviđen je u posljednjem kvartalu 2021., a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu.
Izražajnost na vanjskom dijelu
Novi Peugeot 308 i promjenom izgleda želi se istači u svom segmentu: dužina iznosi 4,36 m (+11 cm) vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag, međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, čime se povećava prostor za putnike u drugom redu, visina je niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m.
Obim prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obim može doseći 1323 litre.
Kako bi se ispunili ciljevi u pogledu aerodinamičke učinkovitosti, za novi Peugeot 308 nije se radilo na izražajnosti na vanjskom dijelu, već je uložen veliki trud u pogledu optimizacije strukture vozila. Karoserija nove 308-ice maksimalno prijanja uz arhitekturu vozila, što je posebno vidljivo na snažno izbočenim blatobranima, ali koji nisu utjecali na širinu traga točkova.
Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prvog nivoa opreme. U njihovom produžetku su dnevna svjetla u obliku kuke na prednjem odbojniku. U izvedbama GT/GT Pack Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom Peugeot Matrix LED za veću učinkovitost i sigurnost u vožnji.
Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za Marku.
Stražnji dio je oblikovan za postizanje boljih aerodinamičkih performansi uzevši u obzir optimalne tačke prolaska za siluete limuzine na testu u zračnom tunelu. U skladu s tim vidljiva je i završna linija na vrhu krova zbog koje je novi Peugeot 308 dobio karakterističan dugi spojler.
I unutrašnjoj nove 308-ice je modernizirana. Novi kompaktni volan sadrži senzore koji mogu prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sistemima za pomoć u vožnji. Upravljač je ergonomski, grijan (u opciji) i na njemu su sve komande za: radio, multimediju, telefon, sisteme za pomoć u vožnji.
Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u nivou očiju čini 10″ digitalni zaslon dostupan od nivoa opreme Active. U izvedbi GT instrument ploča je trodimenzionalna. Digitalna instrument ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza (navigacijski sistem TomTom povezan s internetom, radio/multimedija, sistemi za pomoć u vožnji, podaci o potrošnji električne energije itd.) koji se mogu mijenjati direktno na ploči.
Konstrukcija armaturne ploče za novi Peugeot 308 temelji se na stilu ‘highvent’ u kojem su ventilacijski otvori postavljeni direktno ispred glave putnika, u optimalnom položaju za udobnost vozača i putnika. Ovakva konstrukcija omogućuje da standardni 10″ središnji dodirni zaslon, smješten nešto niže od digitalne instrumentne ploče, bude bliže vozačevoj ruci i potpuno se prirodno uklopi u armaturnu ploču.
Počevši od nivoa opreme Allure, novi Peugeot 308 uvodi virtualne i-prekidače koji su u potpunosti podesivi i koji zamjenjuju fizičke komande klima-uređaja. Smješteni su nasuprot središnjeg zaslona, poput otvorene knjige, te stvaraju jedinstven izgled i nude vrlo posebnu tehnologiju u segmentu.
Svaki i-prekidač predstavlja tipku osjetljivu na dodir za prečice kojima se otvaraju postavke klima-uređaja, kontakti iz telefona, radiostanice, pokreću aplikacije…, a sve je konfigurirano u skladu sa željama korisnika.
Dizajn središnje konzole odražava kompaktnost novog klima-uređaja koji zauzima manje prostora. Sve se komande u vezi s dinamičkim svojstvima vozila nalaze na traci u obliku luka na vozačevoj strani: nova kompaktna komanda za odabir načina rada laganim dodirom (Reverse, Neutral, Drive) i dvije tipke (Parking i Manual) za 8-stepeni automatski mjenjač, komanda za odabir načina vožnje (Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport), ovisno o motoru.
Luk središnje konzole proteže se do mjesta namijenjenog za bežično punjenje telefona. Ostatak konzole u potpunosti je namijenjen za pretince i praktična rješenja: dva držača za čaše velikog promjera, dvije USB C utičnice (punjenje i punjenje/prijenos podataka), brojni pretinci ukupne zapremnine do 34 litre, naslon za ruke.
Novi Peugeot 308 tako postaje jedan od referentnih modela u segmentu.
Uređenjem unutrašnjosti ističe se raznolikost i bogatstvo materijala koji su upotrijebljeni. LED ambijentalno osvjetljenje (8 boja na izbor) skriveno iza središnjeg zaslona širi se sve od glavnog ukrasnog elementa do obloga na vratima koje, ovisno o nivou opreme, mogu biti pjenaste, od tkanine, od alkantare® ili izrađene od pravih komada obrađenog aluminija.
Novi Peugeot 308 dolazi s novom opremom (u seriji ili opciji) kakva se obično nalazi samo u višim segmentima: dalekosežni nadzor mrtvog kuta (75 metara) upozorenje na promet iza vozila (pri vožnji unatrag daje upozorenje na opasnost u blizini), nova kamera za vožnju unatrag visoke rezolucije s vidnim poljem od 180° i ugrađenom mlaznicom za čišćenje,
pomoć pri parkiranju s vidnim poljem od 360° zahvaljujući 4 kamere (sprijeda, straga i sa strane), otključavanje i pokretanje bez ključa, potpuno grijano vjetrobransko staklo i grijani upravljač, upućivanje poziva u slučaju nužde ‘E-call+’ s informacijama o broju putnika i lokaciji, uključujući smjer vozila u voznoj traci, pamćenje položaja osvrtnih ogledala pri vožnji unatrag.
Novi Peugeot 308 ističe se i tehnološki naprednim staklima: potpuno grijano vjetrobransko staklo, veća debljina stakala sprijeda i straga, višeslojna bočna stakla koja izoliraju zvuk u prvom redu, ovisno o izvedbi unutarnje osvrtno ogledalo bez okvira od nivoa opreme Allure, uključuje LED svjetla u boji cijan na izvedbama s hibridnim motorima, koje ukazuje ostalim sudionicima u prometu da vozilo ne ispušta štetne plinove.
Dizajnom sjedala novi Peugeot 308 želi istaknuti udobnost i kvalitetu upotrijebljenih materijala. Prednja sjedala dobila su oznaku AGR (Aktion für Gesunder Rücken), u serijskoj ili opcijskoj opremi, u pogledu ergonomije i mogućnosti podešavanja. Također imaju mogućnost električnog podešavanja u deset smjerova i memoriranja dvaju položaja.
Obujmljujuća prednja sjedala također mogu u opcijskoj opremi imati pneumatski masažni sistem s osam masažnih tačaka i različitim programima masaže. Uz sve to, radi se o grijanim sjedalima.
U ponudi klasični i hibridni motori
Novi Peugeot 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone načela ‘Power of Choice’:
– HYBRID 225 e-EAT8 / pogon na 2 točka / kombinacija motora PureTech od
180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 26 g emisije C0₂ po km i do 59 km dosega u 100% električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u toku).
– HYBRID 180 e-EAT8 / pogon na 2 točka / kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 25 g emisije C0₂ po km i do 60 km dosega u 100% električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u toku).
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sistemima za punjenje. To su jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.
Procijenjeno vrijeme punjenja: uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW), jača utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW), a standardna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW).
Novi Peugeot 308 dostupan je i s motorima s unutarnjim sagorijevanjem u kojima se emisija CO₂ kreće od 117 g/km. Udovoljava najnovijim propisima norme Euro 6, a u toku je i homologacija prema protokolu WLTP.
Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori su: PureTech 110 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem; PureTech 130 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem; PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.
Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori su: BlueHDi 130 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.