Autor: M. Pehilj / Profitiraj.ba
Nova, šesta generacija Opel Corse imala je svoju svjetsku premijeru na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu u septembru ove godine, a regionalna prezentacija ovog automobila održana je 2. i 3. decembra u Šibeniku (Hrvatska).
Prezentaciji nove Corse za novinare iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Slovenije prisustvovao je i urednik bh. poslovnog portala Profitiraj.ba.
Tom prilikom, u Šibeniku i okolnim mjestima imali smo priliku testirati dva testna modela nove Corse: sa 1.2 turbo benzinskim motorom snage 130 KS (automatski mjenjač AT8, Alu 17”, GS Line sportska sjedala, LED Matrix svjetla), dok je drugi testni model bio sa turbo motorom od 100 KS (oprema Elegance, ručni mjenjač MT6, Alu 17”, kožna sjedala s električnim upravljanjem, LED Matrix, panoramski krov).
Tokom testne vožnje (konkretniji prikaz moći ćemo dati nakon duže testne vožnje u narednom periodu) nova Corsa je zbog specifično podesenih amortizera/ovjesa pokazala odlično držanje i stabilnost na cesti i pri većim brzinama mada smo vožnju ipak morali prilagoditi saobraćajnim propisima.
Pasivna sigurnost je takođe na visokom nivou i, bitno je reći, ta kvaliteta se nudi već s osnovnom verzijom. Jednako su uvjerljivi napredni pomoćni sistemi, inovativni info-multimedijski sistem te dobar omjer cijene i performansi.
Od aprila 2020. dostupna i električna Corsa
Šesta generacija Opel Corse (dio francuske PSA grupacija) postavljena je na CMP platformu (Multi-Energy concept) što znači da su sve benzinske, dizelske, ali i po prvi put električne verzije Corse na istoj platformi. Kako je rečeno na prezentaciji u Šibeniku, od aprila 2020. godine na tržištu našeg regiona bit će dostupna i električna Corsa (e-motor 136 KS, doseg 337 km (WLTP), brzo punjenje,baterija 50 kWh).
Prodaja ovog 4,06 metara dugog automobila s pet vrata (duži 39 mm od prethodnika), starta uz posebno ekonomične benzinske i dizelske modele snage od 55 kW/75 KS (118 Nm o/m, max. brzina 174 km/h, 0-100 km/h za 13,2 sekundi) do 96 kW/130 KS (230 Nm, max. 208 km/h, ubrzanje do ‘stotke’ 8,7 sekundi).
Napredak u učinkovitosti kroz cijelu ponudu motora odražava se u voznim performansama. Dok nova Corsa s 130 KS dostiže maksimalnu brzinu od 208 km/h, njena prethodnica trebala je 15% više snage (150 KS) za dostizanje 207 km/h. Uz ubrzanje do 100 km/h za samo 8,7 sekundi, novi je model 0,2 s brži od prethodnog.
Jednako je impresivan i 1.2 turbo sa 100 KS. Uz najveću brzinu od 188 km/h, on je 3 km/h brži od prethodnika s motorom slične snage. Ovisno o mjenjaču, on ubrzava do ‘stotke’ za oko 10 sekundi, što je za 1 sekundu brže.
Umjerena potrošnja goriva i najniži CO2 karakteristika je svih ponuđenih motora: (NEDC Combined (lit/100 km): od 4,1 l (75 KS) do 4,5 l (130 KS) i NEDC Combined (g/km):od 93 g (75 KS) do 103 g (130 KS).
I dizelski 1,5-litarski motor sa 75 kW/102 KS (okretni moment 250 Nm, mjenjač MT6, Max. brzina 188 km/h, 0-100 km/h za 10,2 s) ima najnižu potrošnju i CO2 u segmentu: NEDC Combined 3,2 lit/100 km, NEDC Combined 85 g/km.
Poboljšanja u pogonskim sistemima obuhvataju i mjenjače. Bazni model s 75 KS dolazi s 5-stepenim ručnim mjenjačem. Uz motor od 100 KS kupci mogu birati između 6-stepenog ručnog ili 8-stepenog automatskog mjenjača. Najsnažniji motor 1.2 Direct Injection Turbo sa 130 KS dolazi u kombinaciji s 8-stepenim automatskim mjenjačem AT8 (vozači mogu sami mijenjati brzine prenosa pomoću polugica na volanu).
Manja težina, niža potrošnja goriva i emisije CO2
Osim živahnih motora i odlično uparenih mjenjača, vrhunskoj voznoj dinamici nove Corse pridonosi i lakša karoserija. Naime, nova Corsa je, ovisno o motoru i mjenjaču, do 108 kg lakša od prethodne generacije (najlakša verzija ima samo 980 kg), ali sa 15% boljom torzijskom čvrstoćom. U skladu s tim, ima veću agilnost, smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2.
Sama temeljna konstrukcija karoserije je oko 40 kg lakša, a vrlo kompaktni trocilindrični motori imaju oko 15 kg manje od četverocilindričnih agregata prethodne generacije. Aluminijski poklopac motora također štedi 2,4 kg u usporedbi s manjim poklopcem motora prethodnog modela načinjenim od čelika. I sjedala su stavljena na ‘dijetu’: optimizirana struktura sjedala štedi dodatnih 10 kg.
Nova Corsa je sa koeficijentom otpora zraka (Cd 0,29) među najaerodinamičnijim automobilima u svojoj klasi. Linija krova je za 48 mm niža nego kod prethodnog modela (nije smanjen prostor za glavu vozača i suvozača) a vozač sjedi 28 mm niže.
Što se tiče gabarita, nova Corsa je široka 1.745 mm (-1 mm u odnosu na prethodnika), visoka 1.433 mm (-48 mm), a međuosovinski razmak iznosi 2.538 mm (+28 mm).
Prtljažnik je širok 1.018 mm (+74 mm) sa zapreminom od 309 litara (+24 litre), a sa preklopljenim naslonima stražnjih sjedala 1.081 litara.
LED Matrix svjetla
Nova Corsa opremljena je s tehnologijama i pomoćnim sistemima iz vozila viših klasa. Ovdje treba izdvojiti prilagodljiva svjetla IntelliLux LED® Matrix koje ne zasljepljuje, a koja su dostupna prvi put u segmentu malih automobila.
Povećanje sigurnosti u vožnji doprinose i sistemi prepoznavanja prometnih znakova, upozorenje na moguć frontalni sudar s aktivnim kočenjem u slučaju nužde i prepoznavanjem pješaka, tempomat, pomoć pri držanju prometne trake i prepoznavanje znakova ograničenja brzine, kao i bočna zaštita kontrolirana senzorima (upozorava ako postoji mogućnost da bočni dijelovi vozila dođu u kontakt s preprekama) tokom manevriranja pri brzini manjoj od 10 km/h. Tu su i sistemi poput upozorenja na objekte u mrtvom uglu te razne pomoći pri parkiranju, uključujući i stražnju kameru koja pokriva 180 stepeni.
Nova Corsa pored osnovnog dolazi s tri nova paketa opreme: Edition, Elegance i sportski paket GS Line. Pripremljeni su i posebni paketi dodatne opreme.
Na tržištu Bosne i Hercegovine početna cijena (do registracije) nove Corse (Edition) sa motorom 1.2 od 75 KS iznosi 23.400 KM, što uključuje brojne pomoćne sisteme, poput prepoznavanja znakova ograničenja brzine, upozorenja na opasnost prednjeg udara i detekcija pješaka, pomoći za držanje vozne trake, automatsko kočenje pri malim brzinama, tempomat s automatskim limitatorom brzine…
Doplata sa 1.2 (75 KS) na 1.2 Turbo (100 KS) iznosi 2.500 KM (uključuje i ručni 6-stepeni mjenjač), a sa 1.2 Turbo (100 KS) na 1.5 Diesel Turbo (102 KS) doplata iznosi 3.300 KM.
Dodajmo i da su čitatelji časopisa Auto Bild proglasili novu Opel Corsu ‘Automobilom godine za kompanije’ u klasi malih vozila. Inače, prva generacija Corse proizvedena je davne 1982. i za 37 godina prodato je čak 13,7 miliona primjeraka.