Rješenje za gužve: Umjetna inteligencija upravlja semaforima i smanjuje zastoje

0
423
Prvi sistem takve vrste skenira video snimke uživo i prilagođava svjetla na semaforu kako bi smanjio zastoje

Amerikanci su prije nekoliko godina pobrojali da su tamošnji vozači izgubili 6,9 milijardi sati zarobljeni u prometu. Uz to, tokom prometnih gužvi prosječni putnik potrošio je dodatne 72 litre goriva. Preračunato u novac, to je 160 milijardi dolara izgubljenog vremena i goriva svake godine.
Dugi redovi ispred semafora mogli bi uskoro postati stvar prošlosti zahvaljujući novoj tehnologiji umjetne inteligencije koju su razvili istraživači sa Univerziteta Aston u engleskom Birminghamu. Prvi sistem takve vrste skenira video snimke uživo i prilagođava svjetla na semaforu kako bi održao promet u pokretu i smanjio zastoje.
Metoda koristi duboko učenje pojačanja (deep reinforcement learning) u kojem softver prepoznaje kada ne radi dobro i pokušava novi pristup ili se nastavlja poboljšavati kada napreduje. Kako bi utrenirali svoj program, istraživači su izradili foto-realističan simulator prometa Traffic 3D i podučili ga kako se nositi s različitim prometnim i vremenskim scenarijima.
Testiran na stvarnom raskrižju, sistem se naknadno prilagodio stvarnim prometnim raskrižjima unatoč tome što je u potpunosti obučen na simulacijama. Stoga bi mogao biti učinkovit u mnogim uvjetima iz stvarnog svijeta. Program dobiva ‘nagradu’ svaki put kad vozilo prođe kroz raskrsnicu, a kad dođe do zastoja slijedi mu kazna.
Trenutno glavni oblik automatizacije semafora ovisi o petljama magnetske indukcije; žica leži na cesti i registrira automobile koji prolaze preko nje. Program ih broji i reagira na podatke, piše Bug.hr.
Budući da UI istraživača sa Univerziteta Aston ‘vidi’ promet prije nego što automobili prođu kroz raskrsnicu, njihov sistem brže i bolje reagira. To podjednako vrijedi i za semafore i za prepreke na cestama.
Program može vidjeti bilo koje prometno čvorište, stvarno ili simulirano, i uči samostalno. Sistemom nagrađivanja može se i manipulirati kako bi program brzo propuštao vozila hitne pomoći.
Istraživači se nadaju da sistem , opisan u zborniku radova 21. međunarodne konferencije o autonomnim agentima i sistemima s više agenata, već ove godine primijeniti i na stvarnim cestama.