Svake godine svjedoci smo brojnih testova dometa električnih vozila, a sada je American Consumer Reports uradio još jedan – ali na autocesti. Testirana su 22 električna automobila pri brzini od 112 km/h sve dok nisu stala zbog manjka struje. Treba znati da je test proveden na ljetnim temperaturama te da je zimi domet znatno kraći. Automobili su zatim uspoređeni sa službenom brojkom EPA-e, što je američka inačica WLTP-a. Ispostavilo da je nekoliko automobila vozilo više nego što EPA najavljuje, dok su neki prešli manje kilometara.
Neki testirani automobili brzo su se zaustavili nakon što je računar automobila naznačio da baterija ima nula posto, dok se drugi mogu voziti na velike udaljenosti. BMW iX prošao je punih 48 km s ‘praznom’ baterijom. Ujedno je nakon Mercedesa EQS (611 km), BMW iX bio automobil koji je prešao najviše na testu (595 km), unatoč tome što je domet po EPA-i bio 521 km.
Tesla Model S Long Range prešao je 589 km, ali automobil nije ispunio svoj EPA domet od 652 km. Luksuzna limuzina Lucid Air Touring također je promašila svoj domet, ali je ipak prešla 553 km.
Najkraće su vozili Subaru Solterra i Lexusu RZ 450e, i prešli su 338 km, odnosno 325 km prije nego što su se baterije potpuno ispraznile. Oba automobila dijele tehnologiju s Toyotom bZ4X.
Consumer Reports sada će zahtijevati od EPA-e da doda test na autocesti kako bi objavljivao službenu brojku dometa na autocestama, prenosi Revija HAK. WLTP standard u Evropi također ne navodi domet autocesta, a to bi i ovdje sigurno bio dobrodošao dodatak.