TEST: Peugeot 2008 Allure 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start

Gama obuhvata motore Euro6 PureTech i BlueHDi s ručnim i automatskim mjenjačima. Uz snagu od 82 do 130 KS, postiže se emisija CO2 od 95 do 114 g/km

0
30370
Testni Peugeot 2008 bio je opremljen paketom Allure (Foto: Profitiraj.ba)

Autor: M.Pehilj / Profitiraj.ba

Peugeot je novi 2008 uveo na tržište Bosne i Hercegovine sredinom juna ove godine, a redakcija poslovnog portala Profitiraj.ba imala je priliku nedugo potom testirati ovaj kompaktni crossover opremljen motorima sa Euro 6 normom.
Novi SUV 2008 napravljen je na platformi Peugeota 208, a avanturistički duh ogleda se u robusnijim branicima, podvozju povišenom od podloge za 16,5 centimetara, metalnoj zaštiti branika i pragova, te uzdužnim krovnim nosačima. Sa zapreminom prtljažnika od 360 litara, Peugeot 2008 spada u sam vrh klase.
Dizajn 2008-ice preuzima stilska obilježja segmenta te im dodaje snagu i robusnost. Obloge blatobrana, okomita prednja maska i zaštitne obloge odbojnika štite karoseriju i putnike.
Svjetla na crnoj maski i svjetla s 3D linijama već na vanjskom dijelu vozila najavljuju ugrađenu tehnologiju. U unutrašnjosti ambijentalno osvjetljenje ističe bogatstvo materijala i pažnju posvećenu detaljima svakog elementa.
Dinamičnost modela 2008 odražava se i u njegovom elegantnom svjetlosnom potpisu. Prednja svjetla mačkastog pogleda ugrađena su u karoseriju uz tehnološki naprednu masku koja spaja krom i crnu boju. Stražnja svjetla u toploj boji imaju nove linije za vrlo dubok 3D učinak.

Peugeot i-Cockpit

Unutrašnjost je izrađena u stilu 208-ice, a to znači mali upravljač promjera od svega 360 mm i povišenu ploča s instrumentima, tako da vozač ne mora skidati pogled s ceste, ali i brojčanika. Brojni aluminijski ukrasi, koža na upravljaču i ručici mjenjača samo su dio opreme kojim se stvara ozbiljan ugođaj u malom automobilu. Zgodan detalj je posebno dizajnirana ručica ručne kočnice koja podsjeća na polugu za gas aviona.
Peugeot i-Cockpit® pruža novi doživljaj u segmentu. Vozaču je za upravljačem sve odmah vidljivo, a da pritom ne mora odmaknuti pogled s ceste. Sve se informacije nalaze u nivou njegova pogleda na instrumentnoj ploči u visini očiju s plavim okvirom od LED svjetala.
Kao rješenje za povezivanje ugrađena je funkcija Mirror Screen koja omogućuje da se na dodirnom zaslonu prikaže zaslon vozačeva pametnog telefona kompatibilnog s funkcjiom MirrorLinkTM ili Apple Carplay®.
Peugeot 2008 olakšava kretanje u gradskom okruženju. Active City Brake smanjuje težinu nezgoda ili ih čak sprječava. Park Assist omogućuje automatsko parkiranje. Kamera za vožnju unatrag na zaslonu prikazuje dimenzije vozila radi olakšanog kretanja.
Ovisno o odabiru, krov može imati panoramsko staklo sa svjetlosnim elementima ili strop s laserski ugraviranim linijama i ambijentalnim osvjetljenjem.
S obimom prtljažnika od 360 litara, Peugeot 2008 spada u sam vrh klase. Uz klupu u omjeru 1/3 – 2/3, obim prtljažnika može se povećati ili smanjiti od 410 do 1400 litara.

Motori Euro6 PureTech i BlueHDi

Gama obuhvata motore Euro6 PureTech i BlueHDi s ručnim i automatskim mjenjačima. Uz snagu od 82 do 130 KS, postiže se emisija CO2 od samo 95 do 114 g/km. Motori BlueHDi usklađeni su s normom Euro6 zahvaljujući ekskluzivnom spoju sistema SCR i pročistača krutih čestica (FAP) s dodatkom, najučinkovitijoj tehnologiji na tržištu.
Četiri motora, među kojima je novi 1.2L PureTech 130 S&S sa 6-stepenim ručnim mjenjačem proglašena su ‘Best in Class’ u svom segmentu.
Testni model Peugeot 2008 koji smo imali priliku voziti bio je opremljen paketom Allure, a pogonio ga je 1.6 BlueHDi motor sa 120 konjskih snaga uparen sa 6-stepenim ručnim mjenjačem.
Ovaj provjereni turbodizelaš koji nosi oznaku BlueHDi svakako spada u sam vrh svog segmenta. S najvećom snagom od 120 KS (88 kW) ovaj izdržljivi motor je isto tako štedljiv tako da se bez problema može u kominovanoj vožnji proći s nešto više od prosječnih 5,5 litara na 100 km. Doduše, to je nešto više nego li je navedeno u tvorničkoj specifikaciji ( potrošnja u gradu 4,3 l/100 km, izvan grada 3,3 a u kombinovanoj vožnji 3,7 l/100 km), na što utiče dodani niz faktora tako da je ipak testni ishod potrošnje više nego dobar, imajući u vidu da emisija CO2 iznosi 96 g/km (Best in Class).
Ovaj pogonski agregat raspolaže i okretnim momentom od 300 Nm dostupan već od 1750 okretaja motora /min. S obzirom da se masa karoserija 2008-ice kreće oko 1200 kilograma, ovaj se motor odlično nosi sa spomenutom masom.
Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je najviše 10,4 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 192 km/h što je i više nego dovoljno imajući u vidu da je uparen sa odličnim 6-stepenim ručnim mjenjačem.

Grip Control

Na žalost, testni Peugeot 2008 nije bio opremljen sistemom Grip Control (optimizirani sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova za vožnju po različitim tipovima ceste i vremenskim uslovima), što je razočaravajuće za Allure paket imajući u vidu da je, prema oficijelnom cjenovniku, doplata za ovu sigurnosnu funkciju na klizavim površinama samo oko 285 KM.
Grip Control svakako bi nam pomogao u ocjeni terenske sposobnosti novog Peugeot 2008, mada od ovog modela ipak ne treba očekivati neka posebna svojstva u off-road vožnji.
Sistem prilagođenog prianjanja Grip Control dostupan je za benzinske, kao i za dizelske motore, s ručnim ili automatskim mjenjačima. Nudi se s cjelogodišnjim gumama Mud&Snow Goodyear Vector 4Seasons.
Peugeot 2008 obogaćen je novim bojama, crvenom Ultimate, po uzoru na 308 GTi, i zelenom Emerald Crystal. U gami se stoga nudi devet boja, od kojih je pet metaliziranih, a dvije su nemetalik boje.
Uspon u višu klasu popraćen je novim paketom opreme. Uz pakete Access, Active i Allure uveden je i paket GT Line, koji nudi sportski ugođaj u kombinaciji crvene i crne boje.
Testirani je Peugeot 2008 1.6 BlueHDi imao je paket opreme Allure, najbogatiji u ponudi, i nekoliko detalja dostupnih s popisa opcija. To podrazumijeva panoramski stakleni krov ‘CIELO’ sa električnim kliznim zastorom, ambijentalnim osvjetljenjem u plavoj boji, LED unutrašnja stropna rasvjeta, zadnje parking senzore + sistem za automatsko parkiranje, metalik boju, navigaciju i CD player, 17” aluminijske felge Eridan Anthra s M+S gumama…. Riječ je o dodatnoj opremi koja je ukupnu cijenu testiranog automobila podigla za 3.701 KM na 43.411 KM. U Peugeotu su ipak kupcima omogućili da uz posebnu akcijsku cjenovnu ponudu (važi do 31.08.2016.) ovaj automobil nabave po cijeni od 35.380 KM (sa PDV-om), što je priznat ćete značajna ušteda.

Cijene i opcijska oprema

Najjeftiniji model Peugeota 2008 je benzinac 1.2 PureTech 82 Euro 6, 60 kW / 82 kS, sa 5-stepenim manuelnim mjenjačem i opremom Access sa cijenom od 26.465 KM, dok ovaj model s opremom Allure do registracije košta 32.183 KM.
Najskuplji benzinac je 2008 1.2 PureTech 110 Stop&Start EAT 6 Euro 6, 81 kW / 110 KS, 6-stepeni automatski mjenjač, oprema Allure, sa maloprodajnom cijenom od 37.194 KM.
Od dizelaša najjeftiniji je 2008 1.6 BlueHDi 75 Euro 6, 55 kW / 75 KS, sa 5-stepenim ručnim mjenjačem i s opremom Access po cijeni od 30.179 KM, odnosno Active opremom sa maloprodajnom cijenom od 32.658 KM.
Najskuplji dizelaš je 2008 1.6 BlueHDi 120 Stop&Start Euro 6, 88 kW / 120 kS, uparen sa 6-stepenim manuelnim mjenjačem i nivoom opreme Active po maloprodajnoj cijeni od 36.471 KM, odnosno s Allure paketom opreme po cijeni od 39.710 KM.
Peugeot s modelom 2008 ima ozbiljne ambicije u Bosni i Hercegovini. Tako je do sada u ovoj godini prodano 50 primjeraka ovog modela na našem tržištu, a do kraja godine trebalo bi biti prodato 80 primjeraka Peugeota 2008. Za narednu godinu ambicije su još i veće pa Peugeot planira na naše tržište plasirati blizu 120 primjeraka ovog modela.

Peugeot 2008 Allure 1.6 BlueHDi 120 – serijska oprema: Sistem za kontrolu stabilnosti vozila – ESP, sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova – ASR, ABS sa sistemom za pomoć kod naglog kočenja, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici Hill, detektor niskog pritiska u gumama, daljinsko centralno zaključavanje vrata i prtljažnika, LED dnevna svjetla (automatsko uključivanje dnevnih svjetala), funkcija svjetla ‘Follow me home’, zračni jastuk za vozača i suvozača (mogućnost isključenja), bočni zračni jastuci, pokazivač vanjske temperature, indikator za nezakopčan sigurnosni pojas, osvjetljenje u prtljažniku, indikator mijenjanja u višu brzinu, varijabilni servo volan podesiv po visini i dubini, sjedalo za vozača sa podešavanjem visine, elektro podesivi i grijani vanjski retrovizori, vanjski retrovizori u boji karoserije, stražnja klupa djeljiva u omjeru 2/3-1/3 (3 naslonjača za glavu), putni računar, pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima, sistem ISOFIX za pričvršćivanje na bočnim sjedalima, hlađen pretinac ispred suvozača, SMEG multimedijski sistem + 6 zvučnika, USB priključak + handsfree telefoniranje Bluetooth, programirajući tempomat i limitator brzine, prednje maglenke, kožni volan nivoa Allure, komande za upravljanje na volanu, LED unutrašnja stropna rasvjeta, automatski dvozonski klima uređaj, Mirror Screen, automatski brisači sa senzorom za kišu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, zadnji parking senzori, prednje maglenke s funkcijom osvjetljavanja zavoja, dodatno zatamnjena stakla u drugem redu, 16” aluminijske felge…

Peugeot 2008 Allure 1.6 BlueHDi 120 – karakteristike:
Zapremina motora: 1560 cm3
Najveća snaga u kW/KS) i broj okretaja motora: 88/120), 3500 okr/min
Najveći okretni moment / broj okretaja motora: 300 Nm / 1750 okr/min
Mjenjač: MCM – 6 stepeni manuelni
Najveća brzina: 192 km/h
Ubrzanje (sekunde) od 0 do 100 km/h: 9,6 / 10,4
Potrošnja u gradu: 4,3 l/100 km
Potrošnja izvan grada: 3,3 l/100 km
Potrošnja u mješovitoj vožnji: 3,7 l/100 km
Emisije CO2: 96 g/km
EURO 6 norma
Zapremina rezervoara za gorivo: 45 l
Obim guma: 205/50 R17 (Goodyear EfficientGr/p)
Ukupna dužina: 4,159 m
Širina karos. u predjelu ručica / sa zatvorenim/otvorenim retrovizorima: 1,739 / 1,829 / 2,004 m Visina vozila spremnog za vožnju (sa punim rezervoarima): 1,556 m Međuosovinski razmak: 2,537 m
Zapremina prtljažnika: 360 l

Cijena osnovog vozila bez opcija: 39.710,00 KM
Cijena testnog vozila sa opcijama:
Cijena opcija: 3.701,00 KM
Cijena po cjenovniku: 43.411,00 KM
Cijena testnog vozila za krajnjeg kupca: 35.380,00 KM*
(* Ponuda važi do 31.08.2016.)