Šest automobila Peugeot bilo je Evropski auto godine

0
992
Evropski automobil 2020. je novi Peugeot 208

Nakon što je novi Peugeot 208 proglašen 2. marta u Ženevi za Evropski automobil 2020. godine, marka Peugeot nagrađena je šesti put ovom prestićnom automobilskom nagradom u Evropi.
Ovu nagradu dodjeljuje žiri sastavljen od 60 neovisnih specijaliziranih automobilskih novinara.
Zahvaljujući šest dobivenih titula, Peugeot je jedna od tri marke s najvećim brojem osvojenih titula Evropskog automobila godine.
Peugeot 208 okrunjen je 2020. godine, a prethodili su mu SUV 3008 koji je nagradu dobio 2017., kompaktna limuzina 308 nagrađena je 2014., a 307 nagrađen je 2002., 405 nagrađen je 1988. a 504 je nagradu osvojio 1969. godine. Taj prestižni trofej pridodat će se popisu od 12 međunarodnih nagrada koje je Peugeot 208 već dobio.
Ova lista nagrada marke Peugeot odražava nadmoćnu ulogu koju igraju dizajn, tehnologije i performanseu vozilima marke u posljednjih pedeset godina automobilske istorije.

Novi Peugeot 208

Novi Peugeot e-208 ima domet od 340 kilometara (prema WLTP-u)

Tehnologija novog Peugeota 208 otvara put polu-autonomnoj vožnji s posljednjim generacijom sistema pomoći u vožnji na najvišem nivou u segmentu, a njegovi električni i termički motori nude slobodu izbora svojim budućim vozačima.
Novi Peugeot e-208 predstavlja novu fazu u svijetu električne mobilnosti. Ima domet od 340 km (prema WLTP-u), snage 100 kW/136 KS i okretni moment od 260 Nm, što mu omogućava da ubrza od 0 to 100 km/h za 8 sekundi.
Novi Peugeot 208 je best-selleri već je zabilježio 130.000 narudžbi u Evropi, uključivši 15% za električne izvedbe od svog lansiranje u septembru 2019. godine.

Peugeot 504

Kako bismo se prisjetili priče o prvom modelu marke Peugeot proglašenim Evropskim automobilom godine, moramo se vratiti u prošlost više od pola stoljeća. Peugeot 504 je bio prvi automobil marke koji je osvojio ovu nagradu 1969.

Od 1968. do 2005. proizvedeno je više od 3,7 miliona Peugeota 504

Ova velika limuzina pokazuje nam uspon marke u viši cjenovni razred. Njegov jedinstven dizajn rezultat je uske suradnje između tvorničkog stilskog centra i Pininfarine, kojem dugujemo dizajn bočne linije, poznatog prelomljenog prtljažnika, dok je Centar za stil odgovoran za prednji dio, za koji je poznati italijanski dizajner rekao – odustavši od pokazivanja svog već pripremljenog projekta – da ‘ima oči Sofije Loren’!
Zahvaljujući svojoj legendarnoj robusnosti, Peugeot 504 osvojio je nekoliko glavnih afričkih relija: Istočnoafrički Safari, reli Maroko i reli Bandama.
Prvi Peugeot s titulom Evropskog automobila godine bio je rađen od 1968. do 2005., a proizvedeno je više od 3,7 miliona ovih vozila, od čega oko 2,64 miliona limuzina.

Peugeot 405

Gotovo dva desetljeća kasnije, Peugeot 405 je osvojio titulu Evropskog automobila godine 1988. Čak 54 od 57 članova mu je dalo najvišu ocjenu.

Peugeot 405 je osvojio titulu Evropskog automobila godine 1988.

S estetskim značajkama sličnim modelu Peugeot 205, model 405 stavlja naglasak na užitak u vožnji i udobnost. Hvaljen i izdržljiv ovjes ugrađen je već i na izvedbama s početka game. Prisutne su i nove tehnologije, kao što je ABS i 1.9 turbo dizelski motor s 90 KS.
Peugeot 405 je imao i izvedbu Mi16, pravi automobil snova u vremenu lansiranja. Njegovih 160 KS izvučeno je savremenom tehnologijom za motore tog vremena: 4 ventila po cilindru.
Upravo je za upravljačem izvedbe rally-raidcoupé, izvedene iz limuzine, Ari Vatanen osvojio 1989. i 1990. reli Paris-Dakar. Mehanika tog modela utemeljena je na slavnom 205 Turbo 16. Vatanen je izvedenicom modela 405 T16, osvojio slavnu brdsku utrku Pikes Peak 1988. i 1989. Toga se svi sjećaju zahvaljujući filmu ‘Climb Dance’, koji prati ovaj legendarni uspon.
Pored tih sportskih pobjeda, 405 je postigao i veliki tržišni uspjeh, s više od 5 miliona prodanih primjeraka u svijetu.

Peugeot 307

Peugeot 307 predstavljao je savršen primjer novog kompakta 2002. godine, kada je taj visok i prostran obiteljski automobil stigao na tržište. Sjajan balans vrlina mu je donio, četrnaest godina nakon modela Peugeot 405, naslov Evropskog automobila godine 2002.

Više od 3,7 miliona modela Peugeot 307 prodano je u svijetu

Peugeot 307 se izdvajao od konkurencije svojom superiornom visinom, olakšavajući putnicima ulazak u vozilo. Njegov atraktivan i dinamičan vanjski dizajn uvelike je inspiriran je modelom Peugeot 206. Ima bolju prednju vidljivost, zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu. Peugeot 307 bio je opremljen najčišćim dizelskim motorom tog vremena, sjajnim 2.0 HDi u izvedbi od 110 KS s filterom čestica.
Peugeot 307 pokrenuo je i politiku širokog raspona karoserijskih oblika: u ponudi su bile limuzine s 3, 4, i 5 vrata, SW (Station-Wagon) i CC (Coupé-Cabriolet), a ne zaboravimo ni 307 WRC, koji je naslijedio 206 WRC na Svjetskom prvenstvu u reliju 2004.i 2005.
Više od 3,7 miliona svih izvedbi modela Peugeot 307 prodano je u svijetu.

Peugeot 308

Marka Peugeot i svijet automobila ušli su novo razdoblje 2014. godine. S modelom Peugeot 308, dizajneri i inženjeri dizajnirali su modernu limuzinu atraktivnog dizajna. Zahvaljujući novoj EMP2 platformi, novi Peugeot 308 dobio je kompaktne dimenzije i lakši je od prethodnika (-140 kg) što je doprinijelo njegovom ponašanju i upravljivosti koja je prepoznata kao referenca u segmentu.

Od svog lansiranja krajem 2013. prodano je 1,7 miliona svih modela Peugeot 308

Kokpit novog 308, koji uključuje najnovije tehnologije, također je dizajniran kako bi omogućio novo intuitivno iskustvo u vožnji: kompaktan upravljač, head-up zaslon, visoku središnju konzolu i veliki 9.7″ zaslon na dodir. Od svog lansiranja krajem 2013. prodano je 1,7 miliona svih modela Peugeot 308.

Peugeot 3008

Prvi nagrađeni SUV od osnivanja nagrade 1964. godine, Peugeot 3008 je utjelovio uspon u viši cjenovni razred marke Peugeot. Rezultat je to inovativne kombinacije dizajna, udobnosti i držanja ceste. 3008 predstavlja viziju marke Peugeot SUV segmenta. Ti su elementi bili presudni u proglašenju modela Peugeot 3008 Evropskim automobilom 2017.

Gotovo 900.000 modela Peugeot 3008 prodano je od lansiranja u oktobru 2016.

Vozilo je ujedno bila prilika za lansiranje nove generacije Peugeot i-Cockpit®, i sistema Amplify, koji nudi intuitivno i senzacionalno iskustvo zadovoljstva u vožnji, te nudi pristup naprednim sistemima za pomoć u vožnji i stalnoj povezivosti.
Peugeot 3008 ističe se svojim ‘off-road’ kvalitetama, zahvaljujući funkciji Advanced GripControlsa pet grip funkcija, koje omogućuju prilagodbu svim vrstama podloge. Peugeot Sport je 2016. predstavio 3008 DKR. S legendarna osvojena prva tri mjesta 2017., te najvišim trofejom na prijestolju 2018, Peugeot je upisao svoje ime na listu nagrada relija Dakar.
Gotovo 900.000 modela Peugeot 3008 prodano je diljem svijeta od njegovog lansiranja u oktobru 2016.