TEST: Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 STT

0
1069
Testirali smo novi Peugeot 2008 sa 1,2-litrenim turbobenzinskim PureTech motorom snage 130 KS (Foto: Profitiraj.ba)

Piše: Mirsad Pehilj / Profitiraj.ba

Peugeot je u martu ove godine na tržište Bosne i Hercegovine uveo drugu generaciju modela 2008, ali smo zbog poznatih dešavanja sa pandemijom Covid-19 i raznih ograničavanja tek nedavno imali priliku testirati ovo tehnološki napredno vozilo koje je dobilo Peugeot i-Cockpit® 3D nove generacije.
Evidentno je da novi Peugeot 2008, koji se nameće i kao odličan porodični automobil, ulazi u središte segmenta kompaktnih SUV-a, i to sa ponudom klasičnih (dizel i benzinskih) ali i motora na 100% električni pogon.
Iako ovom prilikom nećemo predstavljati električnu opciju, napomenimo da motori snage 100 kW (136 KS) i 260 Nm okretnog momenta nude udobnost u svim situacijama, dok akumulator s visokim kapacitetom od 50 kWh osigurava čak 310 km autonomije prema novom WLTP standardu.
Kod benzinaca u ponudi su tri inačice, 1,2-litrena PureTech turbomotora snage 74 kW/100 KS, 96 KW/130 KS i najsnažniji 113 kW/155 KS, koji odgovaraju standardu Euro 6d. Tu je i 4-cilindrični 1,5-litreni BlueHDi dizelaš od 75 kW/102 KS i 96 kW/130 KS, a kupci mogu birati i između Active, Allure, GT Line i GT paketa opreme.
Ekipa portal Profitiraj.ba imala je priliku na sedmičnom testu provjeriti mogućnosti novog Peugeota 2008 sa funkcionalnim 1,2-litrenim turbobenzinskim PureTech motorom snage 130 KS, ekološke norme Euro 6.3 koji emituje samo 102 grama CO2 po kilometru, uparenim sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i Allure Pack, srednjim paketom opreme, koji je sasvim solidan izbor za naše uslove.
Inače, ovaj model dolazi uz tri nivo opreme, a pored ručnog mjenjača, opcija je i 8-stepeni automatik uz dva bogatija paketa opreme.
Iako sa trocilindraskim motorom od 1.198 kubika i obrtnom momentom od 230 Nm dostupnim već pri 1.750 okr/min, Peugeot 2008 je na cesti imao dobra međuubrzanja i uspješno se nosio sa karoserijom dugom oko 4,3 metra i teškom nešto manje od 1,2 tone. Dinamičnost 2008-ice potvrđuje i činjenica da ubrzava od nule do 100 km/h za 9,8 sekundi.
I potrošnja benzina na testu bila je u granici očekivanja, a tokom vožnje koristili smo i sistem Stop&Start za uštedu goriva. U prosjeku, gradska vožnja – otvorena cesta, uključujući i autoput, koristeći oba moda vožnje, Normal i Eco (kod nekih izvedbi dostupan je i Sport mod) iznosila je oko 6,1 litra benzina na 100 kilometara. Doduše, preferirajući Eco vožnju moglo bi se nešto više uštedjeti goriva, ali u tom slučaju reducirale bi se i perfomanse vožnje.
Iako sa gabaritima SUV-a i sa 16 cm klirensa te međuosovinskim razmakom od 260,5 cm, što je za skoro 7 cm više od prethodnika, novi Peugeot 2008 je sigurno savladavao zavoje uz određenu dozu naginjanja zbog nešto višeg težišta i mekše podešenog ovjesa. Ta dodatna visina daje mu prednost na makadamskom i lošem afaltnom putu, a plastični obrubi blatobarana daju dodatnu sigurnost od neželjenog oštećenja limarije.

Ergonomski kokpit

Kokpit 2008-ice je pun moderne tehnologije i vozačkih asistenata. Peugeot i-Cockpit® pruža izvanrednu ergonomiju: kompaktan volan za praktičnije upravljanje, veliki ekran na dodir HD na dohvat ruke i u vidnom polju, a od sada i inovativna instrument digitalna tabla 3D u visini očiju. Ovisno o izvedbi, ekran na dodir može imati veliku 10-inčnu dijagonalu, a može se upravljati preko prečica na dodir koje su ugrađene pored klavirskih tipki (Toggle Switches).
Oprema i sistemi za pomoć u vožnji su preuzeti od bogatijih automobilskih segmenata. Ovaj tehnološki spisak obuhvata ABS + REF + AFU + ESP + HILL Assist sistem, aktivno upozorenje na nenamjernu promjenu vozne trake, automatsko prebacivanje dugih svjetala, sistem za prepoznavanje prometnih znakova i ograničenjem brzine, električnu ručnu/parking kočnicu…
Allure paket pored opreme Active, sadrži još i stražnja svjetla u 3D LED tehnologiji, stražnje senzore za pomoć pri parkiranju + digitalnu kameru (Visiopark 1), pokretanje vozila na dugme, bez korištenja ključa, električno podesive, grijane i preklopne vanjske retrovizore, automatski klima uređaj, 17-colne alu naplatke…(vidjeti serijsku i opcijsku opremu – op.autora).
Testni model je imao paket opreme Allure Pack s podužim spiskom opreme koja je posebno doplativa pa po cjenovniku košta blizu 44 hiljade KM, dok mu je cijena s akcijskim promotivnim popustom spuštena na 40,4 hiljade maraka.
Novi 2008 je nastao na modularnoj CMP (Common Modular Platform) platformi posljednje generacije koja nudi mogućnost ugradnje dizelskih i benzinskih motora te električnog pogonskog sklopa. Dužina ovog automobila iznosi 4300 mm, širina 1770 mm (s otvorenim retrovizorima 1987mm), visina 1550 mm, a međuosovinski razmak mu je dugačak 2605 mm. Znači, nova generacija modela 2008 je 14 cm duža, 3 cm šira, dok se visina gotovo pa i nije mijenjala. Međuosovinski razmak je narastao za 7 cm što znači da ima više prostora i za koljena putnika na stražnjoj klupi, a širi su i prednji te stražnji tragovi točkova (1540 mm).
Novi Peugeot 2008 se može pohvaliti i sa prtljažnikom od 434 litara zapremine (VDA standard), a ima i dvostruko dno, a preklapanjem naslona stražnje klupe, odnosno korištenjem do krova zapremina prtljažnika može se povećati na 1467 litara.

Moderan dizajn

Prednji dio vozila pokazuje jasnu vezu s novim modelom 208, a sličnosti s većim modelom 3008. su vidljivije na stražnjem dijelu vozila, gdje je jasno pokazana pripadnost SUV segmentu.
Prepoznatljivi prednji dio se odlikuje snažnom i ravnom ukrasnom maskom (u boji karoserije za električne izvedbe), dnevnim LED svjetlima koja nestaju pod prednjim farovima i ponovo se prikazuju nešto niže. Stilski dizajn dodatno krase i točkovi s velikim promjerom (testno vozilo imalo je Michelin gume dimenzija 215/60 R17).
Zadnji dio s visokom linijom trupa krase svjetla koje povezuje crna ukrasna letva i dvostruka ispušna cijev koja je karakteristična za motore PureTech 130/155 i BlueHDi 130. I ovaj model krase svjetlosno prepoznatljive LED diode u obliku tri lavlje kandže koje imaju obnovljen izgled.
Osim klasičnih nijansi u boji (bijela, crna, siva), u ponudi su i boje koje stilskom dizajnu daju još više energičnosti: crvena Elixir, plava Vertigo i narandžasta Fusion, metalik boja koja je dostupna ekskluzivno za novi Peugeot 2008 koje je imao i naš testni model.
Inače, proizvodnja 2008-ice se za tržište Evropu odvija u pogonu Vigo, a za Kinu u Wuhanu.

Prodajne cijene na tržištu BiH

Prema aktuelnom cjenovniku za tržište BiH, najjeftiniji Peugeot 2008 s benzinskim motorom 1.2 PureTech 100 STT, snage 74 kW/100 KS, sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i opremom Active košta (sa PDV-om) 35.056 KM, dok najskuplji benzinac sa motorom 1.2 PureTech 155, snage 113 kW/155 KS i 8-stepenim automatskim EAT8 mjenjačem, te GT Pack opremom košta 51.937 KM. Svi ovi motori imaju Euro 6.3 standard.
Kod dizelaša najjeftiniji Peugeot 2008 je sa motorom 1.5 BlueHDi 110 STT (81 kW/110 KS; 6-stepeni ručni mjenjač, Euro 6.3, Active oprema) sa cijenom od 38.714 KM, a sa opremom GT 46.310 KM, dok je najskuplji dizelaš sa motorom 1.5 BlueHDi 130 EAT8 (96 kW/130 KS; 8-stepeni automatski EAT8 mjenjač; Euro 6.3) sa opremom GT Pack za kojeg do registracije treba izdvojiti 53.175 KM.
Cijena novog Peugeota 2008 sa električnim motorom (50 KWh; 100 kW/136 KS; ubrzanje 8.1 s do 100 km/h; max brzina 150 km/h; domet 320 KM – WLTP) kreće se od 66.705 KM (oprema Active), 69.364 KM (Allure), 72.929 KM (GT) do 75.095 (GT Pack).

Tehničke karakteristike: Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130; BVM6
Motor: 3 cilindra, benzinski, 12 ventila, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva
Zapremina: 1.199 cm3
Najveća snaga / broj okretaja motora: 96 kW(130 KS) / pri 5.500 okr/min
Najveći obrtni moment: 230 Nm / pri 1.750 okr/min
Pogon: Prednji točkovi
Mjenjač: MB6 6-stepeni ručni
Obim guma: 215/60 R16; 215/65 R16; 215/60 R17; 215/55 R18
Testno vozilo imalo gume dimenzija 215/60 R17 (Michelin Primacy 4)
Maksimalna brzina: 196 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,8 sekundi
Potrošnja (tvornička) u mješovitoj vožnji: 5,3 – 6,2 l/100 km
Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,1 l/100 km
Prosječna emisija CO²: 102 g/km
Emisioni standard: Euro 6.d – Temp
Zapremina rezervoara za gorivo: 44 l
Dimenzije (D/Š sa otv. retrovizorima /V): 4.300/1.770-1.987/1.550 mm
Međuosovinski razmak: 2.605 mm
Klirens: 160 mm
Zapremina prtljažnika (VDA standard): 434-1467 l
Masa praznog vozila 1.192 kg
Aerodinamika – omjer površine otpora (SCx): 0,75 m2

Cijena Peugeot 2008 Allure Pack 1.2 PureTech 130 STT bez opcija: 41.809 KM
Cijena opcija: 1.912 KM 
(Opcijska oprema sadrži: Grijanje vjetrobranskog stakla (225 KM), grijana prednja sjedišta (375 KM), otključavanje vozila bez ključa sa dva daljinska upravljača (656 KM), aktivni tempomat s funkcijom ACC do 30 km/h (656 KM), specijalna boja narandžasta Fusion (0 KM)
Cijena po cjenovniku: 43.721 KM
Cijena testnog vozila sa promotivnim popustom: 40.441,93 KM*
(Akcijska cijena važila do kraja augusta 2021.)

Cjenovnik vozila, opcijske opreme i tehničke karakteristike Peugeota 2008 možete vidjeti ovdje

Serijska oprema: ESP sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, ABS sistem protiv blokiranja točkova, AFU sistem za pomoć kod naglog kočenja, CDS finamička kontrola stabilnosti, TSM dinamička kontrola stabilnosti prikolice, Hill Assist sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici, sigurnosni sistemi (prepoznavanje znakova za brzinu, aktivni alarmni sistem kod nenamjernog prelaska vozne trake, kontrola pažnje vozača, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Break (kamera + radar),kamera za pomoć u vožnji unazad, 6 zračnih jastuka (bočne zavjese za glavu), automatsko uključenje kratkog svjetla, detektor niskog pritiska u gumama, Tempomat/limitator brzine, elektro podesivi i grijani vanjski retrovizori u boji karoserije, grijano stražnje staklo + stražnji krovni spojler u boji voozila, automatski brisači sa senzorom za kišu, daljinsko zaključavanje centralnih vrata i prtljažnika, stražnji senzori za parkiranje (s grafičkim i zvučnim prikazivanjem), automatski klima uređaj sa komandama na centralnom ekran na dodir, pokazivači smjera u vanjskom retrovizoru, vozačko sjedalo podesivo po visini, ekran u boji na dodir 7″ i središnji ekran 3,5 inča na analognoj intrument tabli, DAB + digitalni radio, sistem handsfree telefoniranje Bluetooth, stražnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3, akustično vjetrobransko staklo, kožni volan s komandama za upravljanje na volanu, LED farovi i dnevna LED svjetla na prednjem braniku, LED maglenke s funkcijom osvjetljavanja krivina, središnja konzola sa TEP naslonom za ruku, električna parking kočnica, pokretanja motora pritiskom na dugme DML, USB priključci sprijeda i straga kabine, dodatno zatamnjenje stakla u drugom redu i zadnje staklo, dugme za odabir Eco i Normal načina vožnje kod ručnog mjenjača (automatski mjenjač ima i dugme Sport), digitalna 3D instrument ploča sa prikazom podataka na dva nivoa, Peugeot Connect Box, 17″ alu felge Salamanca + set za popravak guma.