Turska predstavila prvi domaći automobil s električnim pogonom

0
1217
U Turskoj predstavljen prvi domaći automobil, svečanosti prisustvovao i predsjednik Erdogan

Prototip prvog turskog automobila, kojeg su dizajnirali Italijani iz kompanije Pininfarina SpA, predstavljen je danas brojnim zvanicama na svečanosti u Gebzeu u blizini Istanbula. Svečanosti je prisustvovao i turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan, koji je imao čast da među prvima provoza ovaj automobil, a turska vlada je najavila sveobuhvatne poticaje za podršku ovom projektu.
Tokom promocije predstavljena su dva modela turskog automobila TOGG – limuzina iz C segmenta te električni SUV, koji će se izrađivati u tvornici u Bursi na sjeverozapadu Turske, gdje je sjedište turske automobilske industrije. Kako je najavljeno, tvornica će biti izgrađena do 2021. godine a prvi automobil će biti proizveden 2022. godine. Upošljavat će više od 4 hiljade radnika.
Turska automobilska Joint Venture Group Inc. (TOGG), osnovana pod pokroviteljstvom Ministarstva industrije i tehnologije, razvija prvi automobil domaće proizvodnje u okviru planirane serije od pet modela.
Zvaničnici obećavaju da će imati i autonomne karakteristike, što znači da bi mogao i bez vozača.
TOGG su osnovali Anadolu Group, BMC, Kök Group, Turkcell, Zorlu Holding i Savez komora i robnih berzi Turske, koji ima 5% udjela.
Zajedničko ulaganje već prima narudžbe. Taksisti u Istanbulu navodno su već tražili 17.000 vozila, a vlada je preuzela obavezu da kupi 30.000 vozila do 2035. godine. Maksimalni cilj je 175.000 automobila godišnje iz tvornice. Ulaganja su procijenjena na 22 milijarde TRL ili 3,7 milijardi USD tokom 13 godina, uključujući porezne olakšice i stimulacije od države.

Na promociji turskog automobila najavljeno je da će prva vozila s trake sići 2022. godine.
Proizvodit će se u dvije verzije. Osnovna je sa stražnjim pogonom snage 150 kW / 204 KS, koji će mu omogućavati ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi i doseg od 500 km. Skuplja i snažnija verzija, sa 4×4 pogonom, imat će dodatni elektromotor od 150 kW. S ukupnih 300 kW / 408 KS do ‘stotke’ će ubrzavati za samo 4,8 sekundi. Ta će inačica također imati doseg od 500 km. Najveća će brzina obje verzije, radi štednje i autonomije, biti ograničena na 160 km/h.
Litij-ionska baterija, domaće proizvodnje, smještena u podu vozila, osigurat će ovom električnom aoutomobilu doseg do 500 kilometara, a s visokonaponskim punjačem, moći će se napuniti do 85 posto kapaciteta (425 km dosega) za manje od 30 minuta.