Vlada KS dala zeleno svjetlo za izgradnju tramvajske pruge Ilidža-Hrasnica

Vlade Kantona Sarajevo dala saglasnost i za nabavku 20 novih tramvaja i obnovu trolejbuske mreže za uspostavu saobraćaja do Vogošće

0
802
Nabavka novih tramvaja pomoći će razvoju infrastrukture javnog prijevoza u Sarajevu

Vlada Kantona Sarajevo danas je dala saglasnost na kapitalni projekt izgradnje tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica za čiju realizaciju je potrebno osigurati procijenjeni iznos od 46 miliona KM. Projekt je usklađen sa Strategijom razvoja Kantona Sarajevo (KS) do 2020. godine, te uvršten u nacrt Programa javnih investicija KS za period 2020 – 2022. godine.
“Urađena je kompletna projektna dokumentacija i riješeni gotovo svi predmeti imovinsko-pravnih odnosa. Očekujemo da bi u kratkom roku mogli imati građevinsku dozvolu za izvođenje radova”, rekao je ministar saobraćaja Adnan Šteta.
Radi se o projektu iz 1985. godine, sa dodatnih 12 kilometara pruge i novih 16 stanica. Ideja o izgradnji prisutna je zadnjih decenija u raznim planovima razvoja Sarajeva. Počeci planiranja realizacije ovog projekta datiraju iz vremena kada je u Urbanističkom planu grada Sarajeva za period 1986 – 2015. predviđen pojas za smještanje planirane dvokolosiječne tramvajske pruge, uz pripadajuću kontaktnu i napojnu mrežu, tramvajskim stajalištima i novom okretnicom kod nekadašnjeg fabričkog kompleksa FAMOS u Hrasnici. Pojas za tramvajsku prugu planiran je u kontekstu primarne gradske cestovne saobraćajnice od Ilidže do Hrasnice sa dva odvojena kolovoza sa po dvije saobraćajne trake širine po 3,5 metara.
Vlada KS danas je dala saglasnost i za projekt obnove voznog parka tramvajskog saobraćaja sa ukupnim procijenjenim iznosom sredstava od 80 miliona KM. Projektom je predviđena nabavka 20 novih tramvaja.
“Obnovom tramvajskog voznog parka u znatnoj mjeri povećat će se kapacitet voznog parka i dovesti na nivo koji će zadovoljavati stvarne potrebe korisnika. Osim toga, unapređuje se javni linijski prijevoz putnika, koji je komunalna djelatnost od javnog interesa i obavlja se kao javna služba, a podrazumijeva prijevoz putnika po linijama na području KS”, rekao je ministar Šteta.
Redovni tramvajski saobraćaj odvija se na 24,5 km pruge, na kojima svaki radni dan prometuje prosječno 39 tramvaja, a za zadovoljenje registrovanog reda vožnje potrebno je ukupno 51 tramvaj. Vozni park sastavljen je od više tipova tramvaja, čija je prosječna starost 37 godina, što značajno prelazi amortizacioni period tramvajskog vozila.
Vlada je danas dala saglasnost i na obnovu trolejbuske kontaktne mreže i elektrovučnih podstanica potrebnih za uspostavljanje trolejbuskog saobraćaja do Vogošće sa ukupno procijenjenim iznosom od 9.840.000 KM, saopćila je press služba KS.
“Uspostavljanjem trolejbuske linije za Vogošću ostvarila bi se mogućnost prevoza oko 24.000 putnika dnevno, smanjila zagađenost zraka u Sarajevu i povećao kvalitet usluga prevoza putnika u Sarajevu”, kazao je ministar Šteta.
Do konačnog saniranja trolejbuskog saobraćaja na predratni nivo ostala je dionica od ulice Alipašina do naselja Vogošća u ukupnoj dužini od oko 16 kilometara. Na linijama 105 i 106 prije rata, dnevno je saobraćalo 16 trolejbusa.
“Ovo su projekti Vlade koji će transformisati Kanton Sarajevo”, istakao je premijer KS Edin Forto.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here