Xiaomi službeno najavio svoj prvi automobil, električni SU7

0
55
Električni SU7 bit će konkurent Teslinom Modelu S, ističući veliki domet i značajno ubrzanje

Kineski proizvođač mobitela i raznih elektroničkih uređaja, Xiaomi, službeno je najavio ono o čemu se govori već neko vrijeme – ulazak na tržište električnih automobila. Njihov će prvi model biti limuzina, pandan Teslinom Modelu S, a nosit će naziv SU7 (SU je navodno kratica od Speed Ultra). Na prvi pogled ovaj model podsjeća na Model S, a prednjim farovima i na Porschea Taycana – automobilima s kojima se na tržištu želi direktno natjecati.
Otkrivene su i osnovne karakteristike, kao i prve službene fotografije produkcijskog modela, čije sklapanje je već započelo u pogonima kineskog proizvođača BAIC. SU7 bit će dostupan, za početak, u dvije varijante. One nose nazive SU7 i SU7 Max, a razlikuju se primarno po dometu s jednim punjenjem baterije i snazi motora. Osnovni model imat će bateriju kapaciteta 73,6 kWh, a onaj napredniji, Max, imat će 101 kWh.
Osnovni model tako će nuditi 668 kilometara dometa (prema kineskom standardu CLTC), a SU7 Max će moći s jednim punjenjem prevaliti čak 800 kilometara, navodi Xiaomi. Tokom 2025. godine u ponudu će biti pridodan i još moćniji model, inačica nazvana V8, koja će donijeti bateriju kapaciteta čak 150 kWh i domet od 1.200 kilometara.

Osim primamljivog dometa, SU7 ističe se i ubrzanjem – njegovi novi motori, razvijeni u Xiaomiju, omogućit će im da se vrte brzinom do 21.000 okretaja u minuti, snage će im biti između 299 i 374 KS, pa će SU7 Max u najsnažnijoj varijanti s dva motora imati do 570 KS. Najviša brzina ulaznog modela bit će 210 km/h, a Maxa čak 265 km/h. Opremljenija inačica ubrzavat će od 0 do 100 km/h za samo 2,78 sekundi.
Kad je riječ o punjenju, 875-voltne baterije kojima Xiaomi opskrbljuje CATL, punit će se tako da za samo 5 minuta mogu primiti dovoljno energije za 220 kilometara vožnje, za 10 minuta 39 km, a za 15 minuta automobilu će se moći dodati čak 510 kilometara dometa.
U kabini se nalazi 16,1″ centralni zaslon s rezolucijom 3K, 7,1-ična instrumentna ploča za vozača i dva zaslona straga za putnike, koji su zapravo Xiaomijevi tableti Mi Pads. Zanimljivo, i Apple iPad je također kompatibilan u te svrhe. Navigacija se može prikazati i na head-up zaslonu.
Xiaomi će u svoje automobile ugrađivati i napredne sisteme senzora, kamera, radara i lidara, pa će oni imati sposobnost samostalnog parkiranja i ostale poluautomatizirane funkcije. S vremenom će to prerasti i u potpuno autonomnu vožnju.
SU7 bit će dug 4,997 mm, širok 1.963 mm te visok 1.455 mm, uz međuosovinski razmak od 3.000 mm. Kapacitet prtljažnika je 517 105 litara.
Na tržištu će SU7 u početku biti dostupan u tri boje – Aqua plavoj, Mineral sivoj te Verdant zelenoj. Serijska proizvodnja započinje u prvoj polovini 2024. godine, prenosi Autonet.hr . Očekivana početna prodajna cijena u Kini je 300.000 juana, odnosno oko 38.000 eura.