Pandemija Covid-19 imala je ozbiljan utjecaj na svjetsku automobilsku industriju, uzrokujući prekide u lancu opskrbe i zatvaranje tvornica, ali i padu globalne potražnje za novim automobilima.
Prema podacima koje je objavio BuyShares.co.uk, tržišna kapitalizacija pet vodećih svjetskih proizvođača automobila uslijed koronavirusne krize pala je za 63 milijarde dolara, sa 426,5 milijardi dolara u decembru 2019. na 363,5 milijardi dolara prošle sedmice.
Volkswagen Group i Toyota izgubili 33,1 mlrd dolara
Najveći svjetski proizvođač automobila, Volkswagen Group, uspio je u prvoj polovini ove godine smanjiti učinke Covid-19 krize. Ipak, finansijski izvještaj VW-a otkrio je da su prihodi od prodaje smanjeni za 23,2% od januara, dosegnuvši 96,1 mlrd eura na kraju drugog tromjesečja. Do kraja juna, Volkswagen grupa je izvijestila o značajnom međugodišnjem padu od 27,4% u isporuci na 3,9 miliona vozila.
Krajem 2019. tržišna kapitalizacija vodećeg svjetskog proizvođača automobila iznosila je 87,6 milijardi dolara, podaci su Yahoo Finance. Od tada, ta brojka je pala za 17,7 milijardi dolara, dosegnuvši 69,9 milijardi dolara prošle sedmice.
Toyota Motor Corp, kao drugi najveći svjetski proizvođač automobila, je zbog pandemije Covid-19 izgubio 15,4 milijarde dolara tržišne kapitalizacije (pad sa 196,9 milijardi USD u decembru 2019. na 181,5 mlrd. dolara prošle sedmice). Finansijski rezultati kompanije pokazali su najmanju tromjesečnu dobit u devet godina pošto je pandemija koronavirusa prepolovila prodaju automobila. Operativni profit kompanije Toyota porastao je za 98%, na 131,73 miliona dolara tokom tri mjeseca koja su završena u junu.
Daimlerov pad 9,1 mlrd dolara, prodaja pala 34%
Treći po veličini svjetski proizvođač automobila, Daimler, također je imao veliki pad tržišne kapitalizacije uslijed krize Covid-19. Statistički podaci pokazuju da je tržišna kapitalizacija kompanije pala za 9,1 milijardu dolara u posljednjih osam mjeseci, smanjivši se sa 52,8 milijardi USD u decembru 2019. na 43,7 mlrd USD prošle sedmice. Daimler je također izvijestio o značajnom gubitku u drugom kvartalu 2020. godine zbog oštrog pada prodaje uzrokovanog pandemijom koronavirusa.
U drugom tromjesečju ove godine ukupna prodaja Daimlera pala je za 34%, na 541.800 putničkih automobila i komercijalnih vozila. Prihod kompanije je također smanjen za 29%, dosegnuvši 30,2 milijarde eura u drugom kvartalu 2020. godine.
Američki Ford i GM izgubili 20,8 mlrd dolara
Kombinirana tržišna kapitalizacija Forda i General Motorsa, kao dva vodeća američka proizvođača automobila na ovoj listi, pala je za 20,8 milijardi dolara od izbijanja Covid-19. Statistički podaci pokazuju da je tržišna kapitalizacija Forda pala sa 37,9 milijardi USD u decembru 2019. na 27,5 milijardi USD, što je pad od 10,4 milijarde dolara u osam mjeseci.
Ford se već borio prije udara pandemije i bio je usred plana restrukturiranja vrijednog 11 milijardi dolara za kontrolu troškova i implementaciju novih vozila. Virus je prisilio kompaniju da tokom drugog tromjesečja zatvori američke tvornice više od sedam sedmica. Ipak, kompanija je u drugom kvartalu ostvarila neto dobit od 1,12 milijardi dolara, uprkos koronavirusu.
Kao peta po veličini automobilska kompanija, General Motors je u posljednjih osam mjeseci izgubio tržišnu kapitalizaciju od 10,4 milijarde dolara. Statistički podaci pokazuju da je tržišni limit kompanije pao sa 51,2 mlrd. dolara u decembru 2019. na 40,8 mlrd. dolara prošle sedmice.