Sistem za automatsko kočenje u automobilima ne reagira dobro u sudarima pri visokim brzinama!

0
156
Unatoč sistemima pomoći vozači moraju biti maksimalno usredotočeni na promet i reagirati na vrijeme (Foto: AAA)

Većina novih vozila koja se prodaju u svijetu standardno su opremljena sistemom automatskog kočenja u nuždi (AEB). I dok je tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za uočavanje prijetećih situacija na cesti dokazala svoju vrijednost u smanjenju udara jednog vozila na stražnji dio drugoga pri niskim brzinama, problemi nastaju pri visokim brzinama, frontalnim sudarima i na T raskrsnicama.
Američki autoklub (AAA) želio je saznati kako ti sistemi rade u scenarijima većih brzina gdje mogu biti najkorisniji. Ono što su otkrili nakon niza testova sudara je da se ovi sistemi bore ili ne uspijevaju pomoći u svim cestovnim scenarijima.
AAA je testirao sisteme u četiri vozila (Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama kako bi vidio mogu li spriječiti nalet vozila straga, a također je proveo testove kako bi utvrdio mogu li AEB sistemi spriječiti sudar na T raskrsnici.
Autoklub je testirao sisteme u dva scenarija na T raskrsnicama, s vozilima koja idu ravno nailazeći na vozilo koje im siječe put, i dok vozilo koje skreće ulijevo ulazi u putanju nadolazećeg vozila. Ovo su najsmrtonosnije vrste nesreća u Americi i čine 39,2 posto ukupnih smrtnih slučajeva u nesrećama u kojima su sudjelovala dva osobna vozila.
Rezultati testiranja su skromni. Pri brzini 46 km/h, AEB je spriječio sudar straga u 17 od 20 testnih vožnji, ili 85%. Za testne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara smanjena je za 86%. Pri 62 km/h, AEB je spriječio sudar sa stražnje strane u samo 6 od 20 testnih vožnji, ili 30%. Za probne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara smanjena je za 62%.
U testovima na T raskrsnici sudari su se dogodili u 100% slučajeva. AEB nije uspio upozoriti vozača, usporiti brzinu vozila i izbjeći sudar. Kao rezultat testiranja, AAA preporučuje da se proizvođači automobila usredotoče na projektiranje sistema kako bi bolje upravljali sudarima u kojima je najveća vjerojatnost ozljeda i smrtnih slučajeva, prenosi Revija HAK. Vozači također trebaju biti svjesni ograničenja svojih vozila, odnosno trebali bi biti svjesni da, unatoč svim sistemima pomoći, moraju biti maksimalno usredotočeni na promet i reagirati na vrijeme.