Atlantic Grupa je u 2018. godini ostvarila prihod od prodaje od 701 milion eura, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja organski rast od 4,2 posto, dok je nominalni rast od 0,3 posto, rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s tim povezanih prihoda od uslužne proizvodnje.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), korigovana za jednokratne stavke, iznosi 75,4 milionaeura i veća je od prošlogodišnje za 9,3posto. Jednokratne stavke imale su negativan uticaj od 2,6 milionaeura, dok je u godini ranije iskazana jednokratna dobit od 8,6 milionaeura. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 32,5 miliona eura.
“Atlantic Grupa je 2018. godinu završila izuzetno uspješno. Ostvareni su historijski najviši prihodi od prodaje na svim regionalnim tržištima, a snažan novčani tok iz poslovnih aktivnosti omogućio nam je nastavak razduživanja, dok značajan rast profitabilnosti pruža snažno uporište za budući rast“, istakao je predsjednik Uprave Emil Tedeski.
On je dodao da Atlantic Grupa u 2019. godinu ulazi sa čvrstom finansijskom pozicijom, najnižim odnosom neto duga i EBITDA profitabilnosti još od akvizicije Droge Kolinskeuz odnos od 1,5 puta, i snažnim tržišnim udjelima glavnih brendova.
Među brojnim inicijativama iz razvoja sopstvenog asortimana posebno se ističe Argeta, koja se, nakon uspješnog pokretanja ugovorne proizvodnje u SAD-u godinu ranije, prošle godine etablirala kao mesni namaz broj jedan u Evropi, uz ostvareni dvocifreni rast prodaje.
Osvježena receptura i redizajnirana Cockta je ostvarila zavidne prodajne rezultate, sa ukupnim rastom u HoReCa segmentu od čak 47 posto.Uz konsolidaciju distributivnog poslovanja unutar jedinstvenog područja upravljanja, portfolio je proširen ugovorima sa novim principalima – kompanijom Mars na hrvatskom i Red Bull na tržištu Srbije, a prošlogodišnji pregovori su rezultirali i uspješnim početkom saradnje sanjemačkom kompanijom Hipp u Makedoniji početkom 2019. godine.
U nastavku strategije dezinvestiranja ‘ne-strateških’ poslovnih operacija u julu je sa renomiranom kompanijom Magdis iz Zagreba potpisan ugovor o kupoprodaji društva Neva, vodećeg hrvatskog proizvođača kozmetike, koje okuplja poznate brendove Melem, Plidenta i Rosal.
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 12,4posto,Pića s rastom od 7,5 i Kafa s rastom od 3,5 posto. Kafa se također sa 21,4 posto učešća i 150 miliona eura prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima. Najznačajniji rast u distributivnom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske s rastom od 12,4 posto, Srbije s rastom od 5,3posto i Slovenija koja je rasla 4,1posto.
U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 66,9 posto, brendovi principala u distribuciji 25,2posto, a farmaceutski lanac Farmacia učestvuje sa 7,9 posto.