Audi je upriličio svjetsku premijeru novog velikog električnog SUV-a Q6 e-tron, prvog serijskog modela izgrađenoga na Premium Platform Electric (PPE) platformi. Odlikuju ga ne samo visoke performanse vožnje i punjenja, već i povećana učinkovitost i veliki domet.
Platforma PPE, razvijena u suradnji s kompanijom Porsche, i elektronička arhitektura E3 1.2 važne su prekretnice u širenju globalne ponude modela marke Audi s električnim pogonom. One označavaju početak sveobuhvatnog jačanja i pomlađivanja ponude modela.
Snažni, kompaktni i učinkoviti električni motori, kao i novo razvijena litij-ionska baterija koja se sastoji od dvanaest modula i 180 prizmatičnih ćelija ukupnog bruto kapaciteta od 100 kWh (94,9 neto), osiguravaju domet do 625 km. Novi Audi Q6 e-tron donosi sportske performanse uz izlaznu snagu sistema od 285 kW, dok SQ6 e-tron ima izlaznu snagu do 380 kW.
Q6 e-tron quattro ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Modelu SQ6 e-tron potrebno je samo 4,3 sekunde. Maksimalne brzine vozila iznose 210 i 230 km/h. Kasnije će uslijediti dva modela s pogonom na stražnje točkove – ovisno o tržištu. Dok će jedan model biti orijentiran na učinkovitost i domet, drugi će označiti ulaznicu u seriju Q6 e-tron.
Zahvaljujući tehnologiji od 800 V i maksimalnom kapacitetu punjenja od 270 kW kao standardu, model Audi Q6 e-tron omogućuje kratka zaustavljanja za punjenje. Do 255 km moguće je napuniti u samo deset minuta na odgovarajućem punjaču (High Power Charging, HPC). Punjenje izmjeničnom strujom s do 11 kW moguće je putem standardnih kućnih punjača.
Važna komponenta u povećanju učinkovitosti, a time i dometa modela Audi Q6 e-tron, je napredni sistem rekuperacije. Ovaj sistem može upravljati s oko 95% svih svakodnevnih postupaka kočenja. Audi Q6 e-tron rekuperira do maksimalno 220 kW.
Audi Q6 e-tron pozicioniran je u premium srednjoj klasi i s dužinom od 4.771 milimetara, širinom od 1.993 milimetra i visinom od 1.648 milimetara ovaj SUV nudi maksimum prostora, komfora i praktičnosti. Međuosovinski razmak je 2.899 milimetara.
Novi model donosi i prvi aktivni digitalni svjetlosni potpis. U drugoj generaciji digitalnih stražnjih OLED svjetala, šest OLED panela s ukupno 360 segmenata stvara novu sliku svakih deset milisekundi pomoću posebno razvijenog algoritma. Sprijeda se aktivni digitalni svjetlosni potpis stvara interakcijom algoritma s dvanaest segmenata koji se zatamnjuju gore i dolje.

Unutrašnjost modela Audi Q6 e-tron usmjeren je na prostornu arhitekturu koja je dizajnom i ergonomijom prilagođena putnicima. Prtljažnik nudi 526 litara prostora za odlaganje. Preklapanjem naslona stražnjih sjedala, taj se prostor povećava na do 1.529 litara. Stražnja sjedala moguće je preklopiti pojedinačno (40:20:40). Dodatne 64 litre dostupne su u tzv. frunku (prtljažnik ispod prednjeg poklopca) koji nudi praktično mjesto za odlaganje npr. manjih torbi.
Serija modela Audi Q6 e-tron ima potpuno umreženu i digitalnu unutrašnjost temeljenu na novoj elektroničkoj arhitekturi. Takozvana digitalna pozornica, koja se sastoji od Audi MMI panoramskog zaslona i MMI zaslona suvozača, ključna je značajka unutrašnjosti.
Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog dizajna s OLED tehnologijom sastoji se od 11,9-inčnog Audi virtualnog kokpita i 14,5-inčnog MMI zaslona na dodir. Područje ispred vozača oblikovano je kao krivulja, a konkavni oblik zaslona usmjeren je prema vozaču. Posebno za suvozače, Audi nadopunjuje digitalnu pozornicu s 10,9-inčnim MMI zaslonom za suvozača s načinom rada Active Privacy Mode koji sprječava ometanje vozača tokom vožnje. Brojnim funkcijama vozila može se upravljati s pomoću govornog asistenta marke Audi s funkcijom samoučenja – Audi Assistant.
Audi Q6 e-tron quattro i SQ6 e-tron bit će dostupni za narudžbu u Hrvatskoj krajem marta 2024., a isporuka prvih vozila očekuje se u ljeto ove godine, piše Autonet.hr.