BH Voz, nakon 27 godina, spojio Sarajevo i Bihać

0
1320
U odnosu na isti period 2022. broj prevezenih putnika željeznicom u septembru veći je za 4,5%

Nakon završetka projekta sanacije kontaktne mreže na dionici Unske pruge Blatna – Bihać u dužini od 47 km, promotivni BH Voz koji je jutros krenuo iz Sarajeva, nakon 27. godina pauze, u poslijepodnevnim satima svečano je stigao na željezničku stanicu u Bihaću.
Pored velikog broja građana Bihaća, putnički voz dočekao je i gradonačelnik Šuhret Fazlić, zahvalivši svima koji su učestvovali u realizaciji ovog izuzetno važnog prometnog projekta koji ugodnom vožnjom spaja Bihać, ne samo sa glavnim gradom BiH, nego i sa Banja Lukom i drugim dijelovima BiH, navodi portal mojusk.ba.
Povezivanje glavnog grada i Bosanske krajine ima neizreciv pozitivan psihološki efekat na stanovnike gradova koji gravitiraju ovoj pruzi.
Prva svečana vožnja BH Voza za Bihać krenula je iz Sarajeva jutros u 9:00 sati. U vozu, pored putnika i novinara, bili su direktori sektora Željeznica, aktuelni i penzionirani sindikalci, predstavnici raznih nivoa vlasti… Ugodna atmosfera, veseli razgovori ljudi koji se dugo nisu vidjeli, prisjećaju se raznih događaja i osoba, prenosi utiske novinar Al Jazeere.
Nakon Sarajeva, trasa pruge prati rijeku Bosnu do Doboja, gdje skreće na zapad, prema Banjoj Luci. U Doboju svečani doček, izjave za mediji, osmijesi i riječi podrške.
Nakon Doboja, pruga prolazi pored Stanara i novoizgrađene termoelektrane, vjerovatno najkrupnije pozitivne promjene u periodu od 27 godina, koliko je trajao prekid željezničke veze između Sarajeva i Bihaća.
U Banjoj Luci još svečaniji doček, novi putnici i predstavnici Željeznica bh. entiteta Republika Srpska. Slijede Kozarac, Prijedor, (Bosanski) Novi Grad, Bosanska Otoka, Krupa, Cazin i, na kraju, Bihać.
U Novom Gradu voz su dočekali generalni direktor Željeznica entiteta Federacija BiH Enis Džafić, federalni premijer Fadil Novalić te predstanici željezničkih preduzeća iz Hrvatske.
Na kraju, nakon osam sati vožnje, najveći doček u Bihaću i konferencija za novinare, na kojoj su se se obratili direktori obje željeznice, federalni i kantonalni premijeri i gradonačelnik Bihaća.
Samir Kadrić iz Željeznica FBiH naglašava da je spajanje Bihaća i Sarajeva događaj koji nadmašuje interese željeznica, entiteta, te da se ovim ostvaruje civilizacijska tekovina omogućavanja slobode kretanja ljudi.
Bosanska krajina ima jako slabu cestovnu vezu sa Sarajevom i centralnim dijelom zemlje, a uslov za povezivanje željeznicom bila je sanacija kontaktne mreže na Unskoj pruzi u dužini od 47 kilometara. Pored toga, sanirane su stanice Bihać, Cazin Srbljani, Bosanska Krupa i Otoka.
Ovaj historijski uspjeh Željeznica FBiH otvara mnoga pitanja i potrebu ulaganja u infraskrukturu kako bi se trajanje putovanja smanjilo. S druge strane, ovo jako pozitivna poruka susjednoj Hrvatskoj, s kojom Bosna i Hercegovina dijeli Unsku prugu. To je najniža veza Jadrana s kontinentom.
Voz je opremljen sa pet spavaona sa po dva kreveta, WC-om za invalide i za majke s malom djecom. Klima, udobna i funkcionalna sjedišta za opuštanje i spavanje po potrebi.
Domaćin je osigurao sniženja cijena od 50 posto za grupe veće od 30 osoba, studente, penzionere, što će privući putnike da, pored vožnje, iskoriste priliku da posjete Bihać, odnosno Sarajevo i druge gradove.
Prema planiranom redu vožnje za 2017/18. godinu, BH voz će kretati iz Sarajeva u 16:00 sati, a u Bihać će stizati u 00:28 sati. Iz Bihaća voz će kretati u 01:57 sati, a u Sarajevo će stizati u 10:28 sati.
Željeznice FBiH nastojat će svojim putnicima pružiti što povoljniju cijenu putovanja na relaciji Sarajevo – Bihać – Sarajevo te će karta u jednom smjeru koštati 36,70 KM (18,5 eura), a povratna karta 59,10 KM (oko 30 eura), s popustima koje putnici ostvaruju po odgovarajućim osnovama.
Nakon spajanja Sarajeva i Bihaća, nadaju se u Željeznicama FBiH da će vratiti povjerenje građana u putovanje vozom i nastaviti trenad rasta broja putnika.