Citroën predstavio ë-Jumpy, 100% električni kompaktni furgon

0
529
Novi Citroën e-Jumpy dostupan je u tri dužine, a maksimalna mu je brzina 130 km/h

Citroën je danas predstavio detalje svog novog 100% električnog kompaktnog furgona ë-Jumpy.
Ova 100% električna izvedba modela Jumpy nudi poslovnim korisnicima praktična rješenja za izazove mobilnosti u gradskom okruženju (pooštravanje uvjeta za pristup gradskim središtima), ali također u ruralnim područjima zahvaljujući dosegu dovoljnom za većinu putovanja.
Napravljen na modularnoj platformi EMP2 Grupe PSA, ova električna izvedba modela Jumpy je u ponudi s dvije snage baterije, dajući poduzetnicima mogućnost odabira ovisno o njihovim potrebama i aktivnostima u pogledu korištenja i budžeta. EMP2 platforma dopušta da baterija bude smještena ispod tovarnog prostora tako da nimalo ne utječe na praktičnost korištenja.
Novi ë-Jumpy ima doseg od 230 km po WLTP testnom ciklusu (dostupan u izvedbi XS, M, XL body styles) sa 50 kWh baterijom, odnosno 330 km po WLTP testnom ciklusu (dostupan na izvedbi M i XL) sa 75 kWh litij-ionskom baterijom.
Novi ë-Jumpy je dostupan u tri dužine, uključujući potpunu novu XS od 4,60 m što omogućava još jednostavniji pristup gradskim središtima, posebno područjima s niskom emisijom CO2 i parkiranju bez ograničenja. Ova dužina dolazi s volumenom od 5,1 m3 što čini ë-Jumpy iznimno kompaktnim furgonom. Izvedba XS s funkcijom Visiopark 180°, prednjim i stražnjim parking senzorima, preklopivim retrovizorima čini ga jednostavnim za upravljanje.
Većina izvedbi ë-Jumpy je visine 1,90 m s nosivosti do 1,275 kg što mu omogućava kretanje gdje mnogi konkurenti ne mogu, kao što su podzemne garaže i šoping centri s niskim krovištem i dr.
Njegova korisna zapremina, identična termičkim izvedbama, od 4,6 m3 (XS bez Moduworka) i 6,6 m3 (XL s Moduworkom) je među vodećim na tržištu. Njegova korisna širina između lukova točkova od 1,25 m omogućava utovar euro paleta.
Električni motor pokreće sukladno odabranom modu vožnje. Za vrijeme kočenja akumulira energiju. Njegova snaga je 100 kW (136 KS)/260 N.m. Maksimalna brzina je 130 km/h u sva tri načina rada (Eco, Normal, Power).
Garancija na baterije je 8 godina ili 160.000 km. Dostupna su tri načina punjenja. Priključak za punjenje se nalazi na prednjem blatobranu e-Jumpy-a, a punjenje se odvija u načinu rada Park. Punjenje je dostupno na:
– Kućnom punjaču koji zahtjeva mod 2 kabel (za punjenje kod kuće ili na poslu), koji je kompatibilan sa standardnom 8A utičnicom, kompatibilan sa pojačanom utičnicom od 16A, koja smanjuje vrijeme punjenja.
– Javnoj punionici koja zahtjeva mod 3 kabel (Kabel 32A, Wallbox od 3.7 do 22 kW, Punjenje od 0 do 100% u manje od 8 h (Wallboxod 7,4KW).
– Super brzim punionicama (kabel se nalazi u sklopu punionice) do 100 kW; baterija snage 50 kWh postiže kapacitet od 80% u 30 minuta punjenja, a baterija od 75 kWh za 45 minuta.
Da bi se osigurala maksimalna udobnost, ë-Jumpy je opremljen oprugama promjenjive krutosti i amortizerima čija varijabilna tvrdoća ovisi o opterećenju vozila (AMVAC), pasivni sistem koji varira prigušenje, ovisno o visini vozila. Ovjes osigurava ë-Jumpy-u precizno upravljanje, zadržavajući vrlo dobro prigušenje. Odlikuje se pojačanim Pseudo McPherson ovjesom na prednjoj osovini, sa šipkom protiv prevrtanja, i stražnjom osovinom sa neposrednim vilicama, koja može nositi korisni teret do 1,275 kg.
Novi ë-Jumpy poslovnim korisnicima nudi 15 korisnih sistema za pomoć u vožnji: otključavanje i pokretanje vozila bez ključa, Active Safety Brake, sistem za automatsko kočenje u slučaju opasnosti, Head-up zaslon u boji omogućuje vozaču da gleda cestu i da u vidnom polju na prozirnoj ploči ima sve bitne informacije za vožnju (trenutnu i preporučenu brzinu, postavljenu brzinu na regulatoru/limitatoru brzine, postavke navigacijskog sistema i upozorenje na opasnost od sudara), Hill start assist, pomoć pri kretanju na kosini, sistem upozorenja na nepažnju vozača kamerom, sistem za upozorenje na nenamjeran izlazak iz vozne trake (AFIL), upozorenje na opasnost od sudara, kamera za vožnju unatrag/Top Rear Vision, automatsko prebacivanje dugih i kratkih svjetala, Grip Control, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, ultrazvučni sistem za nadzor mrtvog ugla…
Citroën ë-Jumpy će stići u prodajne salone u drugoj polovini 2020. Pridružit će mu se 100% električna izvedba modela Jumper krajem godine i Berlingo Furgon slijedeće godine. Tako će od 2021. godine cijela komercijalna gama Citroën imati električne modele i dopunit će učinkovite termičke motore.