
Citroën je danas predstavio novi ë-Berlingo. Elektrifikacija modela Berlingo pruža ugodnu i tihu vožnju zahvaljujući električnom motoru s dometom do 280 km (ciklus WLTP).
“Elektrifikacija modela Berlingo dolazi kao odgovor na dva izazova: ponuditi dovoljan domet i ne dovoditi u pitanje praktičnost kako bismo svojim kupcima omogućili da neometano obavljaju sve svoje raznolike aktivnosti”, kazala je Laurence Hansen, direktorica zadužena za strategiju i razvoj proizvoda marke Citroën.
Dakle, dobro poznate kvalitete vozila Berlingo ni na koji način nisu dovedene u pitanje, što znači da se prilagođava individualnim potrebama kupaca svojom prostranošću, prilagodljivošću i praktičnošću. ë-Berlingo dostupan je u dvije dužine – kraća izvedba M dužine 4,40 m i duga izvedba XL dužine 4,75 m (35 cm više između međuosovinskog razmaka i stražnjeg prevjesa) – te može primiti do sedam osoba.
Inače, izvedba XL ima vrlo prostranu kabinu obujma do maksimalnih 4000 litara i tovarne dužine od 3,05 m s velikim prostorom za noge. Prtljažnik u toj izvedbi može imati obim i do 2126 litara.
Kupac ima mogućnost odabira duljine svog vozila: Bez obzira na izvedbu, zbog visine manje od 1,90 m može se bez problema parkirati na svim parkiralištima.

Sve su tipične karakteristike zadržane: prostrana unutrašnjost, tri zasebna stražnja sjedala, višenamjenski krov Modutop® i stražnje staklo koje se može otvoriti. Vožnja je jednostavna zahvaljujući lako čitljivom novom digitalnom zaslonu od 10″ visoke rezolucije na kojem se prikazuju sve korisne informacije za vozača i putnike.
Pristup unutrašnjosti vozila ë-Berlingo olakšan je zahvaljujući 2 širokim bočnim kliznim vratima na kojima su stakla koja se spuštaju uz električno upravljanje, velikim vratima prtljažnika koja omogućuju utovar ili istovar teških i glomaznih predmeta poput prtljage kao i zatamnjenom stražnjem staklu koje se može otvoriti i kroz koje se mogu jednostavno odložiti predmeti na policu za prekrivanje prtljage (ili ukloniti s nje) bez potrebe za otvaranjem prtljažnika ili u slučaju da nema dovoljno mjesta za otvaranje vrata.
U drugom redu nalaze se tri prava zasebna sjedala iste veličine u kojima putnici imaju puno prostora za noge (156 mm). Mogu se sklopiti svi zajedno ili pojedinačno, čime se vrlo jednostavno postiže željena konfiguracija koja može biti i potpuno ravna podnica.
Sklapanjem prednjeg suvozačevog sjedala podnica postaje potpuno ravna, a tovarna dužina može doseći 2,70 m u veličini M i 3,05 m u veličini XL, što je idealno za prijevoz dugih predmeta.
U trećem redu dva se sjedala mogu ukloniti. U izvedbi XL ta se sjedala postavljaju na vodilice i imaju raspon podešavanja od 130 mm kako bi se vozilo prilagodilo različitim potrebama, primjerice povećanjem putničkog prostora za koljena ili povećanjem obima prtljažnika.
Polica za prekrivanje prtljage može se postaviti na viši nivo ili pak na srednji nivo čime se postiže pregrađivanje prtljažnika. Njena je nosivost 25 kg, a kroz stražnje staklo koje se može otvoriti može se lako pristupiti predmetima koje odložite na tu policu. Ova praktična polica može se položiti iza sjedala u drugom redu (ovisno o izvedbi).
Citroen ë-Berlingo ima optimalnu količinu pretinaca koji sveukupno nude 167 litara prostora za pohranu i izrazito veliku zapreminu prtljažnika, tj. 775 litara u veličini M i 1050 litara u veličini XL (u konfiguraciji s 5 sjedala).

Električni motor upravlja pogonom u skladu s odabranim načinom vožnje i uvjetima vožnje. Snaga od 100 kW (136 KS) / 260 Nm omogućuje mu postizanje maksimalne brzine od 135 km/h bez obzira na odabrani način rada. Željeni način rada odabire se putem komande za odabir koja je povezana s okretnim dugmetom ë-Toggle:
– Normal – 80 kW/210 Nm : nudi najbolji omjer između dometa i dinamičkih voznih svojstava
– Eco – 60 kW/180 Nm : optimizira potrošnju energije prilagođavajući rad sustava grijanja i klimatizacije bez njihovog isključivanja i ograničavanjem okretnog momenta i snage motora
– Power – 100 kW/260 Nm : omogućuje vozilu bolje performanse za veći užitak i pod maksimalnim opterećenjem.
Kako bi se optimizirao domet, pogonski sklop vozila ë-Berlingo obnavlja energiju tokom usporavanja ili kočenja. Za snažnije obnavljanje energije treba pritisnuti tipku B koji se nalazi na središnjoj konzoli. Baterija je u vozilu smještena ispod sjedala i podnice, pa tako ne narušava prostranost kabine.
Na instrument ploči prikazuje se stepen napunjenosti u obliku postotka i istovremeno se prikazuje svjetlosna animacija s gradacijom. Baterija dolazi s garancijom da njezin nazivni kapacitet neće pasti ispod 70 % nakon osam godina upotrebe, odnosno 160.000 prijeđenih kilometara. Potvrda o kapacitetu baterije izdaje se pri pregledu nakon 1 godine ili 20.000 prijeđenih km, a zatim nakon svakog servisa, tj. svake 2 godine ili 40.000 prijeđenih km.
Kupci ovakvih vozila obično žive u obiteljskim kućama te lakše mogu puniti bateriju. Postoje tri mogućnosti punjenja. Dovoljna je jednostavna utičnica tipa Green’up da tokom noći napunite velik dio baterije kako biste sutradan mogli bezbrižno sjesti za upravljač svog vozila.
Za punjenje na kućnoj utičnici potreban je kabel s oznakom 2 kako bi se baterija mogla puniti kod kuće, na radnom mjestu ili na parkiralištu. Taj je način punjenja kompatibilan sa standardnom utičnicom od 8 A ili jačom utičnicom od 16 A (punjač + utičnica tipa Green’up) koja omogućuje dvostruko kraće vrijeme punjenja, odnosno da se baterija napuni na 100 % za manje od 15 sati.
Za ubrzano punjenje na javnim ili privatnim stanicama potrebno je ugraditi punjač za ubrzano punjenje Wallbox od 3,7 do 22 kW i nabaviti kabel tip 3 (u opciji). Tada je vrijeme punjenja od 0 do 100% 7 h 30 min (jednofazni punjač Wall Box od 7,4kW) ili 5 h (trofazni punjač Wall Box od 11 kW).
Brzo punjenje na javnoj stanici za punjenje do 100 kW pomoću kabela s oznakom 4 koji je integriran u punjač. Omogućuje punjenje 80% baterije od 50 kWh za 30 minuta.