Coca-Colin doprinos ekonomiji i društvu BiH lani iznosila 162 miliona KM, što je 0,45% BDP-a

Više od 50 godina Coca-Colinog poslovanja u Bosni i Hercegovini - kroz izvrsnost do šire vrijednosti

0
86
Panel: Izvrsnost u poslovanju i uloga kompanija u stvaranju šire vrijednosti

Više od 50 godina prisutna u Bosni i Hercegovini, Coca-Cola svojim poslovanjem kontinuirano potiče izvrsnost u poslovanju i direktno i indirektno utiče na kreiranje šire vrijednosti za bh. društvo i ekonomiju.
Nova, četvrta Studija o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u BiH u 2021. godini, potvrđuje to pokazateljima koji kažu da Coca-Cola direktno stvara 31 milion KM dodane vrijednosti, odnosno svaka konvertibilna marka koju stvara Coca-Cola podržava stvaranje još 4 KM dodane vrijednosti u bh. ekonomiji.
Osim toga, Coca-Cola indirektno podržava još 131 milion KM u ekonomiji BiH. Ukupna vrijednost direktnog i indirektnog utjecaja Coca-Cole u obliku plata, poreza i dobiti u 2021. godini iznosila je 162 miliona KM, a to čini 0,45% BDP-a Bosne i Hercegovine.
Ovo su samo neki od ključnih nalaza četvrte Studije o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u BiH u 2021. godini koja je danas predstavljena pred predstavnicima relevantnih institucija, vladinog i nevladinog sektora, ambasadorom SAD Michaelom J. Murphyjem, predstavnicima akademije, poslovnih udruženja, zajednice, poslovnih partnera i medija.
“Kroz više od pet desetljeća našeg djelovanja u Bosni i HiH, radili smo na podizanju stepena izvrsnosti i stvaranju šire vrijednosti u Coca-Coli, ali i kroz cijeli naš lanac vrijednosti. Naši uspjesi rezultat su zajedničkog rada svih uključenih dionika u našem lancu vrijednosti, a naš cilj je svaki zajednički uspjeh vratiti zajednici kroz dodanu vrijednost našeg poslovanja“, istakla je Ruža Tomić Fontana, generalna direktorica Coca-Cole HBC Adria.
Coca-Colina ulaganja u projekte u zajednici u BiH u periodu između 2017. i 2021. godine iznosila su 671 hiljadu KM. Samo u 2021. godini Coca-Cola je u zajednicu uložila 286 hiljada KM: 135 hiljada KM uloženo je u projekte zaštite okoliša, 88 hiljada KM uloženo je u projekte za zdravlje i dobrobit, 63 hiljade KM uloženo je u projekte podrške mladima.
“SAD su posvećeni partner BiH i ovdašnjem privatnom sektoru. Nadalje, ohrabrujem ugledne američke kompanije poput Coca-Cole da iskoriste svoj utjecaj kako bi lobirali kod lidera i zvaničnika da ubrzaju reforme potrebne za olakšavanje rasta privatnog sektora”, poručio je tokom obraćanja ambasador Michael J. Murphey.

Ruža Tomić Fontana i američki ambasador Murphey tokom obilaska punionice Coca-Cole

Nakon predstavljanja rezultata Studije koja obrazlaže i dokumentuje Coca-Colin doprinos bh. privredi, te utjecaj njenog dugogodišnjeg poslovanja u BiH na napredak društva u cjelini, održana je i panel diskusija o temi ‘Izvrsnost u poslovanju i uloga kompanija u stvaranju šire vrijednosti’ u kojoj su, pored Ruže Tomić Fontana generalne direktorice Coca-Cole HBC učestvovali Jovan Marjanović, direktor Sarajevo Film Festivala, Amina Ćuprija, rukovoditeljica Službe nabave pakirane hrane u Konzumu, Nermina Sefer direktorica Hotel Hills i Zdenko Baković, poduzetnik – vlasnik kompanije Kamensko. Učesnici panel diskusije razgovarali su o tome šta poslovanje Coca-Cole donosi ekonomiji BiH, te kako kompanije, kroz izvrsnost u vlastitim poslovnim procesima i stvaranjem prilika za podizanje ljestvice izvrsnosti u svom okruženju mogu kreirati novu vrijednost, predvoditi promjene i koristiti svoje snažne tržišne i vodeće industrijske pozicije za pružanje podrške ekonomiji i društvu.
Coca-Cola u Bosni i Hercegovini je prvu studiju, koja se odnosila na poslovanje u 2014. izradila i predstavila javnosti 2015. godine, uspostavljajući i osnažujući tako standarde transparenosti u poslovanju i izvještavanja javnosti o uticaju velikih kompanija na ekonomiju i društvo. Potom je 2017. izradila prvi domaći Izvještaj o održivosti zasnovan na analizi poslovanja i utjecaja u 2016. godini. Tradiciju je nastavila izradom Studije o socioekonomskom utjecaju Coca-Cole u BiH u 2017. godini, novim Izvještajem o održivosti za 2018. i trećom studijom o socioekonomskom utjecaju za 2019. Ovo je četvrta studija o socio-ekonomskom utjecaju Coca-Cole u BiH.