DS Automobiles u Sarajevu predstavio novi DS 4, na tržištu BiH dostupan i hibrid E-Tense sa 225 KS

Motori dostupni za DS 4 su: Priključni hibrid E-Tense sa 225 KS, benzinski PureTech sa 130, 180 i 225 KS s automatskim mjenjačem, te dizelski motor BlueHDi 130 KS s automatskim mjenjačem

0
403
Predstavljen DS 4: Biće dostupan u tri verzije: DS 4, DS 4 Cross i DS 4 Perfomance Line

Modelima DS 7 Crossback, DS 3 Crossback i DS 9 pridružio se i četvrti model marke DS Automobiles – DS 4, koji je danas i zvanično predstavljen u Sarajevu na pres-konferenciji a novinari su se mogli u kratkim testnim vožnjama uvjeriti u brojne inovacije i jedinstvenu siluetu ovog DS modela.
DS 4 je pozicioniran u strateški važnom premijskom C segmentu a na tržištu će biti dostupan u tri verzije: DS 4, DS 4 Cross i DS 4 Perfomance Line.
DS 4 se ističe zbog karizmatičnog oblikovnog dizajna baziranom na naprednoj tehnologiji i sa novitetima u oblasti električnog pogona igra na kartu elegancije i vrhunskog inženjeringa s kojom namjerava pridobiti nove sljedbenike. Ovaj model namijenjen je kupcima koje privlače dvije karoserijske verzije: novi SUV kupei senzacionalnog oblika i klasične limuzine sa petoro vrata s kompaktnim dizajnom.
Oblik karoserije, koji je inače inspiriran konceptom DS Aero Sport Lounge, jedinstven je u ovom automobilskom segmentu, jer se DS 4 odlikuje izuzetnim proporcijama. Uzorna širina 1,83 metra i veoma veliki točkovi sa 720 milimetara (najviše 20-inčne felge), kompaktna dužina 4,40 metra i umjerena visina krova 1,47 metara vozilu daju impozantan stav.
Prednji dio krasi novo prepoznatljivo osvjetljenje. Elegantni prednji farovi dostupni su sa sistemom DS Matrix LED Vision koji spaja matrična svjetla i svjetla za pokazivače smjera. Pored farova nalaze se dnevna svjetla u dva reda dioda LED na svakoj strani (ukupno 98 LED dioda). Motiv DS Wings povezuje farove s ukrasnom maskom.
Iz profila mogu se uočiti tekuće i oštre linije. Upadajuće ručice na vratima pridružuju se isklesanim bočnim površinama.
Na zadnjem dijelu je krov razvučen i spušta se veoma nisko na snažno nagnuto zadnje staklo koje je dobilo emajliranu ugraviranu oznaku. Oblik karoserije je postao i aerodinamično učinkovitiji. Na zadnjem dijelu nalazi se prepoznatljivo osvjetljenje nove generacije s progresivnim učinkom lasersko ugraviranih ljuski.

DS 4 je pozicioniran u strateški važnom premijskom C segmentu (Foto: Profitiraj.ba)

Kod vozila DS 4 Cross moguće je odabrati ekskluzivnu opciju koja spaja sistem Advanced Traction Control za poboljšanu pogonsku vuču sa načinima za pijesak, snijeg i blato te sistem za pomoć pri spuštanju po nizbrdici (Hill Assist Descent Control).
Dinamičnija izvedba DS 4 Perfpmance Line odlikuje se završnom obradom spoljašnjosti u crnoj boji sa paketom Black (DS Wings, ukrasna letvica između zadnjih svjetala, ukrasna maska i okviri bočnih stakala) i karakterističnim crnim felgama, a svemu tome pridružuje se i ekskluzivna unutrašnjost.

Pročišćeni i oblikovni dizajn unutrašnjosti

DS 4 predstavlja digitalnu, pročišćenu i ergonomsko dizajniranu unutrašnjost, kako s aspekta funkcionalnosti tako i stilskog dizajna. Umjetnost vožnje odražava novi raspored upravljačkih prekidača koji su razvrstani u tri različita područja za jednostavniju upotrebu. Tako su npr. prekidači za pomicanje stakala, poravnati sa bočnim ventilacijskim otvorima koji su integrirani u vrata, a sklop DS Smart Touch, 5-inčni ekran na dodir u povezanosti sa sistemom DS Iris System i DS E-Toggle, kompaktnom ručicom mjenjača automatskog mjenjača na središnjoj konzoli.
Prošireni prikazivač u visini očiju DS Extended Head UP Display pruža avangardna vizualna iskustva. Zahvaljujući najnovijoj virtualnoj tehnologiji, informacije koje su neophodne za vožnju prenose se neposredno na cestu. Uz posebni optički učinak, podaci se prikazuju četiri metara ispred vjetrobranskog stakla i prate pogled vozača po 21-inčnoj dijagonali, čemu do sada nismo bili svjedoci u ovom segmentu. Važne informacije, poput brzine, sistema za pomoć u vožnji, navigacijskog sistema i poruka upozorenja odnosno trenutno reproduciranje muzičke numere ili poziva u toku, projiciraju se na cestu.
Ova senzorna i iskustvena tehnologija dio je šire ponude, u središtu potpuno redizajniranog 10-inčnog sistema za informacije i razonodu: DS Iris System. Ovaj sistem uključuje osobnog pomoćnika koji prepoznaje izgovorene riječi, tako da sistem može realizirati zahtjeve vozača. Njime upravljamo glasovnim naredbama i pokretima.

Udobnost i bezbrižnost tokom vožnje

Sistem za poluautomatsku vožnju 2. stepena, koji trenutno predstavlja najviši dozvoljeni nivo pomoći na cesti, bio je već dostupan za vozila DS 3 Crossback, DS 7 Crossback i DS 9, a za vozilo DS 4 je dobio važnu modernizaciju u obliku sistema DS Drive Assist 2.0.
Tempomat prilagođava brzinu uvjetima u prometu, a u prometnim zastojima može vozilo potpuno zaustaviti i ponovo pokrenuti vozilo. Osim toga, sistem također precizno pozicionira vozilo u voznu traku koju je odabrao vozač.

I nas novinar imao je priliku voziti novi DS4 i uvjeriti se u kvalitet ovog vozila

Kod vozila DS 4 funkciju dopunjuju i ostale nove funkcije: poluautomatsko pretjecanje, prilagođavanje brzine u krivinama i prilagođavanje brzine prema prometnim znakovima ograničenja brzine.
Volan je od sada opremljen senzorom prianjanja koji prepoznaje vozačevu aktivnost, jer vozač mora imati stalnu kontrolu nad upravljačkim prekidačima.
Najnoviji kutni radarski mjerači (radars corner) obavljaju i druge funkcije, kao što je na primjer nadzor mrtvog ugla na velikoj udaljenosti (sa dometom od 75 metara) i upozorenje na promet od nazad, sprječavajući sudare s opasnom preprekom u mrtvim uglovima.
DS Automobiles također teži konceptu bezbrižne vožnje. Jedna od prioritetnih karakteristika vozila je upravljački ovjes DS Active Scan Suspension koji djeluje u povezanosti sa kamerom, što je ekskluzivnost u ovom segmentu. Kamera na vrhu vjetrobranskog stakla prikazuje i unaprijed upozorava na nepravilnosti na cesti i šalje informacije računaru. U kombinaciji sa četiri senzora u visini podvozja i tri mjerača ubrzavanja, sistem prilagođava djelovanje svakog točka posebno. Na osnovu ovih informacija, po potrebi uspostavlja tvrđi ili mekši ovjes. Rezultat je optimalna udobnost bez obzira na stanje na cesti.
Još jedna tehnologija po kojoj se DS Automobiles ističe od konkurencije je DS Night Vision. Sistem osigurava bolju preglednost i zaštitu od opasnosti koje vrebaju na cesti. Infracrvena kamera koja je ugrađena u prednjoj ukrasnoj maski prepoznaje pješake i životinje na cesti do udaljenosti od 200 m tokom vožnje noću i pri slabijoj vidljivosti. Vozaču se prikazuju eventualne opasnosti na cesti na digitalnoj instrument tabli (i u obliku upozorenja na ekranu DS Extendend Head-UP Display),tako da može reagirati na njih.
Vozača u izvođenju manevara prati i sistem za bolju vidljivost pod uglom od 360° sa četiri kamere, od kojih su dvije u spoljašnjim retrovizorima.
Sjedala koja mogu biti zajedno s kožnim presvlakama dostupna i sa funkcijom ventilacije i masaže odlikuju se posebno usavršenim oblikom. Njihov dizajn se zasniva na obliku školjke koji stvara potpuno novi prostor za udobnost u obliku pojedinačnog mjesta za sjedenje zakrivljenog oblika i bez prekida.
Usklađenu unutrašnjost dodatno naglašava i po mjeri podesivo posredno ambijentalno osvjetljenje. Za zvučni ambijent pobrinut će se Hi-Fi sistem Focal Electra snage 690 Wati i 14 zvučnika kojima se pridružuju i zvučno izolirana bočna stakla koja su prava inovacija ovog automobilskog segmenta.

Napredna tehnologija

Sistem za pročišćavanje zraka pruža aktivnu zaštitu putničkog prostora sa senzorima krutih čestica PM2.5 u unutrašnjosti i prepoznavanjem spoljašnjeg zagađenja. Upravljanje dovoda zraka je optimalno poboljšano zahvaljujući dodatnom sistemu za filtriranje zraka koji za samo nekoliko minuta pročišćava zrak u unutrašnjosti. Sistem ocjenjuje kvalitet zraka i prikazuje rezultata na središnjem ekranu.
DS 4 koji se zapravo zasniva za korjenitoj nadogradnji konstrukcijske platforme EMP2 sa 70% novih ili ekskluzivnih dijelova od početka prodaje dalje imat će u ponudi priključno hibridnu tehnologiju (225 KS i više od 50 kilometara dometa u načinu nultih emisija prema kombiniranom testnom postupku WLTP).

Na zadnjem dijelu nalazi se osvjetljenje nove generacije s učinkom lasersko ugraviranih ljuski

Nova konstrukcijska platforma EMP2 dizajnirana je u skladu s najnovijim i najstrožim zakonsko propisanim standardima u pogledu sudara i zaštite potrošača bez bilo kakvih ograničenja za opću masu strukture.
DS 4 je izrađen od 95% materijala koji su prikladni za ponovnu upotrebu i sadrži 85% dijelova primjerenih za recikliranje, a 30% mase je napravljeno od obnovljivih ili recikliranih materijala (metali i polimeri).

Priključni hibrid

DS Automobiles se kao dvostruki svjetski prvak na prvenstvu formule E u 2019. i 2020. godini svrstava u sam vrh elektrifikacije. Najnovija konstrukcijska platforma EMP2 je prikladna za ugradnju priključno hibridnog pogonskog sklopa posljednje generacije bez negativnih utjecaja na zapreminu unutrašnjosti i zapreminu prtljažnog prostora koji može dostići 430 litara, a vozilo je opremljeno i funkcijom za pristup punim rukama i motoriziranim prtljažnim vratima.
Četverocilindrični benzinski motor s turbokompresorom i 180 konjskih snaga djeluje u povezanosti s električnim motorom sa 110 KS koji je ugrađen u mjenjač e-EAT8, tako da zajednički osiguravaju 225 konjskih snaga. Za napajanje kombiniranog sklopa pobrinut će se učinkovita baterija sa novim ćelijama s kompaktnijim dizajnom i većim kapacitetom koja je postavljena na zadnjem dijelu polukrute osovine i pruža više od 50 kilometara dometa u načinu s nultim emisijama (kombinirana vožnja prema testnom postupku WLTP).
Dostupne će biti i benzinske izvedbe PureTech sa 130, 180 i 225 konjskih snaga i dizelska verzija BlueHDi sa 130 KS. Za sve ove modele bit će dostupan isključivo 8-stepeni automatski mjenjač.


Prema aktuelnom cjenovniku za tržište BiH, priključni hibrid DS 4 E-Tense 225 sa Bastille paketom opreme do registracije košta 86.238 KM. Benzinski model DS 4 PureTech 130 sa paketom opreme Bastille košta 54.357 KM, dok snažnija verzija sa 180 KS košta 74.989 KM. Dizelski DS 4 sa Blue HDi 130 motorom i nivoom opreme Bastille košta do registracije oko 57 hiljada KM.
Na tržištu BiH dostupno je sedam boja karoserije DS 4, od kojih su dvije potpuno nove: Or Cuivre i Siva Laque koje su se pridružile postojećim bojama: Cristal Pearl, Siva Platinium, Crvena Velvet, Perla bijela i crna Perla Nera.
DS 4 je već izložen u svim trgovinama DS Stores u Evropi, Aziji, Južni Americi i Africi.
Početak prodaje modela DS 4 predviđen je za posljednji kvartal 2021. godine.