Evropska unija Meti zabranjuje ciljane oglase temeljene na ponašanju korisnika

0
158
EDPB je zahtjev Norveške prihvatio, pa zabranio Meti navedenu praksu obrade podataka

Pitanje ciljanog oglašavanja, za koje društvene mreže koriste podatke o navikama i ponašanju samih korisnika, i dalje nije riješeno u Evropskoj uniji. Upravo zbog toga Meta je, kao vlasnik Facebooka i Instagrama, već nekoliko puta dolazila u sraz s evropskim regulatorima, bivala kažnjena te prije nekoliko dana najavila svoj veliki potez. Naumili su pitanja ciljanog oglašavanja riješiti tako da korisnicima ponude izbor – ili će im se takvi oglasi nastaviti prikazivati, ili će za njihovo uklanjanje morati plaćati pretplatu od minimalno 10 eura mjesečno. To je, prema mišljenju iz Mete, u skladu s evropskim propisima i odlukama Evropskog suda.
No, ne slažu se svi s tim planom, pogotovo ne norveški regulator za pitanja privatnosti podataka. Tamošnja je Agencija za zaštitu podataka zatražila od Evropskog odbora za zaštitu podataka (EDPB), da unutar dvije sedmice naredi Meti potpuni prestanak obrade privatnih podataka korisnika za potrebe ciljanog (bihevioralnog) oglašavanja. Kao osnovu za to navode pravna pitanja te činjenicu da takvo korištenje podataka ne predstavljan legitiman interes za cijelo evropsko ekonomsko područje, a ne samo Norvešku. Iako ta zemlja nije u EU, neka zajednička pravila i dalje se prelijevaju i preko njezinih granica, a kako vidimo, i u suprotnom smjeru, piše Bug.hr.
EDPB je taj zahtjev prihvatio, pa zabranio Meti navedenu praksu obrade podataka. U svojoj hitnoj i obavezujućoj odluci kažu da je rok za implementaciju zabrane samo sedmicu dana od primanja obavijesti (koja je odaslana 31. oktobra) te da je odluka konačna. Za njezino provođenje zadužen je irski regulator DPC, koji još uvijek evaluira nedavni prijedlog Mete o naplati usluge, čime bi se korisnike zaštitilo od korištenja podataka za primjenu u plasiranju visoko ciljanih personaliziranih oglasa.
Dogodi li se to, zabrana će zaista udariti u temelje Mete, budući da im oglasi, pogotovo oni ciljani, čine velik dio prihoda. Njih su s vremenom toliko dobro razvili, da korištenjem podataka o navikama i ponašanju korisnika mogu vrlo precizno predvidjeti što bi koga u kojem trenutku moglo zanimati.
Meta na Facebooku i Instagramu u Evropi ima oko 250 miliona korisnika. U slučaju kršenja ove zabrane, prijeti im nova drastična kazna prema GDPR-u, koja može biti visine do 4% njihovog globalnog godišnjeg prihoda. Iz Mete za sada službene reakcije na ovu zabranu nema.