Fortenova grupa: Neto dobit na polugodištu 318 miliona HRK

Prilagođena konsolidirana EBITDA Fortenova grupe za prvih šest mjeseci 2021. porasla je za 14%

0
448
Peruško: Odlični rezultati Fortenova grupe u 2021.

Fortenova grupa, koja od 1. maja 2021. iskazuje rezultate konsolidirane s Mercatorom te posluje uz poboljšane uslove u odnosu na prvo polugodište 2020. godine, zabilježila je povećanje konsolidiranog prihoda iz kontinuiranog poslovanja od 35%.
Isto tako, prilagođena konsolidirana EBITDA za prvih šest mjeseci 2021. porasla je za 14%, a Grupa je zabilježila neto dobit u iznosu od 318 miliona HRK, za razliku od gubitka zabilježenog u istom periodu prošle godine.
Na kraju prvog polugodišta 2021. Grupa je osim toga imala 1,8 milijardi HRK novčanih sredstava na svojim računima, zadržavši tako snažnu poziciju likvidnosti. Ključni su to naglasci s predstavljanja polugodišnjih rezultata poslovanja Fortenova grupe imaocima depozitarnih potvrda.
“S konsolidiranim prihodima iz kontinuiranog poslovanja od 12 milijardi HRK, prilagođenom konsolidiranom EBITDA-om u iznosu od 1,1 milijarde HRK i 318 milijuna HRK neto dobiti, s ponosom možemo reći da je iza nas najbolje prvo polugodište ikada, ne samo u rezultatskom smislu, nego i zbog uspješnog zaključenja nekoliko velikih projekata koji su Grupu postavili na put jačanja profitabilnosti. Prije svega to je poslovna integracija Mercatora i njegova konsolidacija u naše finansijske izvještaje od 1. maja 2021. S obzirom na izvrsnu turističku sezonu, Grupa nastavlja snažno poslovati u trećem kvartalu, a to će – zajedno sa sinergijama koje ostvarujemo u maloprodaji te očekivanim zaključenjem prodaje grupe Zamrznute hrane kompaniji Nomad Foods – značiti da će se finansijska pozicija Fortenova grupe i dalje poboljšavati“, rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Kad je riječ o nekonsolidiranim rezultatima temeljnih djelatnosti koji se odnose na 21 kompaniju u poslovnim područjima Maloprodaja, Prehrana i Poljoprivreda Fortenova grupe, ukupni ostvareni neto prihod od prodaje bio je 2,4% veći, EBITDA je narasla za 12,5%, dok je EBIT bio veći za čak 39,5% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kad se uključi Mercator na jednakoj osnovi (usporedba ‘istog s istim’).
U pogledu pojedinih poslovnih područja, Prehrana je ostvarila najveće poboljšanje rezultata u usporedbi s prošlom godinom, s 12,5% većim neto prihodom od prodaje, porastom EBITDA-e od 23,6% i povećanjem EBIT-a od 40,1% u prvih pola godine, nakon što su rezultati u prvih šest mjeseci 2020. godine bili pod utjecajem COVID-a 19 te nakon što je na tržište u 2021. lansirano nekoliko inovativnih proizvoda.
Poslovno područje maloprodaje, uključujući Mercator na jednakoj osnovi, ostvarilo je rast prihoda od 1,2%, EBITDA je narasla za 10,9%, a EBIT za 65,9%. Ta su poboljšanja rezultat sinergija, boljih opštihuslova trgovanja te toga što se segment veleprodaje u Konzumu počeo snažno oporavljati nakon popuštanja mjera vezanih za Covid-19 i otvaranja HORECA kanala.
Usljed velikog pada prodajnih cijena svinjskog mesa u odnosu na prvo polugodište 2020. godine, Poslovno područje poljoprivrede zabilježilo je pad prihoda od 12,5% što je rezultiralo i smanjenjem EBITDA-e od 19 miliona HRK i EBIT-a od 21 milion HRK.