Fortenova grupa, unatoč korona krizi, u 2020. ostvarila dobre rezultate poslovanja

Objavljeni rezultati za 2020. godinu ne uključuju Mercator, koji će u Fortenova grupu biti integriran u 2021. godini

0
421
Peruško: Odlični rezultati Fortenova grupe u 2021.

Fortenova grupa ostvarila je u 2020. godini dobre rezultate poslovanja unatoč negativnom utjecaju Covid-19 pandemije na poslovanje od aprila do decembra 2020. Utjecaj Covida-19 osobito se osjetio u Hrvatskoj, s obzirom na značaj turizma u državi.
Grupa je održala ili čak i povećala tržišne udjele u nizu ključnih kategorija proizvoda, realizirala nekoliko ključnih strateških projekata te je, zahvaljujući provedenim preventivnim mjerama, ublažila utjecaj krize i povećala svoju novčanu likvidnost za ~350 milijuna kuna na iznos od dvije milijarde kuna na kraju 2020. godine.
Ta su osnovna obilježja poslovanjau 2020. istaknuta u predstavljanju rezultata za 2020. godinu imateljima depozitarnih udjela Fortenova grupe.
Ukupni ostvareni konsolidirani prihod iz kontinuiranog poslovanja Fortenova grupeu 2020. je iznosio 21 milijardu kuna, a ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je 1,3 milijarde kuna.
U usporedbi s pro forma konsolidiranim rezultatima Fortenova grupe iz 2019. te uz isključenje rezultata diskontinuiranog poslovanja Kompasa Ljubljana, Kompasa Poreč i Kompasove mreže za oba razdoblja, konsolidirani ukupni prihod Fortenova grupe manji je za 11,7 posto, dok je na tako prilagođenoj osnovi, konsolidirana EBITDA niža za 30,1 posto. Objavljeni rezultati za 2020. godinu ne uključuju Mercator, koji će u Fortenova grupu biti integriran u 2021. godini.
“Covid-19 pandemija na svemu je ostavila trag, pa tako i na rezultatima poslovanja naših tvrtki. Najveći negativan utjecaj imala je na one kompanije koje su usko vezane uz turističku industriju odnosno HORECA kanal. Ujedno, više su bila pogođena tržišta u kojima turistička sezona ima veliki utjecaj na bruto nacionalni prihod, poput Hrvatske i Crne Gore. Srbija, primjerice, nije osjetila posljedice turističke sezone, ali je i to tržište bilo suočeno sa svim drugim posljedicama pandemije. Ipak, naše su kompanije uspješno ostvarile i nadmašile svoje planove za 2020. godinu, koji su s obzirom na pandemiju prošle godine bili korigirani i predviđali su rezultate manje nego u 2019. godini”, rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe komentirajući rezultate za 2020. godinu.
Kada je riječ o usporedbi nekonsolidiranih rezultata temeljnih djelatnosti koji se odnose na 16 kompanija u poslovnim područjima maloprodaja, prehrana i poljoprivreda Fortenova grupe s poslovnim rezultatima u 2019., nekonsolidirani ukupni prihodi su na nivou od 23 milijarde kuna u 2020. šest posto manji, a EBITDA u iznosu od 1,6 milijardi kuna je niža za 16,8 posto.
Najveći negativni utjecaj pandemija je imala na poslovanje kompanija iz Poslovnog područja prehrana koje su i najdirektnije vezane uz HORECA kanal i potrošnju u turističkoj sezoni te na Poslovno područje maloprodaja i veleprodaja. Uslijed toga zabilježeni su iniži nekonsolidirani prihodi i EBITDA nego u godini ranije.
U odnosu na 2019. nekonsolidirani ukupni prihod poslovnog područja prehrana manji je za devet posto, dok je nekonsolidirani prihod maloprodaje niži za pet posto. Nekonsolidirani prihodi u poljoprivredi su u odnosu na 2019. niži za svega jedan posto.
Nekonsolidirana EBITDA prehrane je u odnosu na rezultat ostvaren u 2019. niža za 12,5 posto, dok je taj pad u maloprodaji iznosio 6,5 posto. Uslijed negativnog utjecaja velikog pada cijena svinja u zadnjem tromjesečju 2020. te pada cijena junadi i nižih prinosa poljoprivrednih kultura, EBITDA poljoprivrede niža je za 56,8 posto u usporedbi s prethodnom godinom.
Međutim, i Dijamant i Frikom ostvarili su snažne rezultate, budući da su ne samo povećali udjele, već su imali i koristi od povećane potrošnje u Srbiji jer su restrikcije uslijed Covida-19 ograničavale putovanja izvan zemlje. Nadalje, Konzum jeu 2020. godini,promatrano isto za isto,usprkos manjem broju turistauspio očuvati prihod od prodaje na nivou 0,3 posto većoj nego 2019. godine, zahvaljujući dobrim rezultatima u upravljanju lancem opskrbe i korištenju prednosti svojih formata dućana i online ponude.
“Kako Konzum ostvaruje oko 40% svojih ukupnih prihoda i oko 70% godišnje EBITDA u četiri mjeseca od 6-9 mjeseca, rezultati koji su postignuti u 2020. godini zaista su odlični.Gledajući cijelu Fortenova grupu, ukupan negativan utjecaj pandemije, kao i negotovinskih tečajnih razlika, nažalost nije bilo moguće nadoknaditi, ali s obzirom na projekte koje smo započeli već u 2021. očekujemo poboljšanje rezultata.U iduće dvije godine planiramo i refinanciranje duga Fortenova grupe uz povoljnije uvjete, koje će dodatno ojačati financijsku poziciju kompanije”, rekao je James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe.