Francuski inovator Franky Zapata planira u četvrtak sa svojim Flyboardom preletjeti od Calaisa do Dovera i tako obilježiti 110. godišnjicu prvog preleta avionom preko kanala La Manche.
To je izveo francuski pilot Louis Blériot 25.7.1909. godine, kada je let preko ovog tjesnaca trajao 37 minuta. Blériot je svojim avionom Type XI letio brzinom od oko 72 km/h na visini od 76 metara, a ovaj je događaj ostao zabilježen u istoriji avijacije.
Sada to ćeli uraditi i njegov sunarodnjak, 40-godišnji inovator Franky Zapata. Njegova najatraktivnija inovacija je ‘Flyboard Air’ – leteća daska koja može u zrak ponijeti jednog čovjeka, a koju je šira javnost primijetila prošle sedmice na proslavi Dana pada Bastilje.
Tada je Zapata sudjelovao u vojnoj paradi u Parizu i prikazao je mogućnosti svojeg Flyboarda. Mnogi su tada pisali i kako je riječ o vojnoj tehnologiji i novim ‘letećim vojnicima’, a doznalo se i kako je Zapatina kompanija od francuske vojske dobila 1,3 miliona eura za razvoj ove tehnologije, piše Bug.hr.
Međutim, namjere Zapate s Flyboardom ovoga puta su civilne prirode. Ovoga četvrtka Flyboard bi mogao ponijeti svog inovatora preko La Manchea, od Calaisa do Dovera. Inače njegove karakteristike kažu kako je sposoban s pilotom letjeti brzinom i do 190 km/h, na visinama do 150 metara, ali uz autonomiju od desetak minuta.
Stoga Zapata kaže kako će letjelica morati dati 99,9% od sebe za uspješan prelet kanala, i sam procjenjuje da su mu šanse tek oko 30%. Let od nešto preko 30 kilometara bi trebao trajati 20-ak minuta, sa samo jednim stajanjem na brodu usred kanala zbog uzimanja goriva.
Flyboard pokreću dvije benzinske turbine, omogućava pilotu lako i precizno upravljanje, te ima ugrađene sigurnosne sisteme u slučaju da neki sistem zakaže.