Evropska komisija pokrenula je istragu kako bi utvrdila krši li Google uslugama internet oglašavanja propise o tržišnom nadmetanju u Evropskoj uniji.
Google spada među vodeće kompanije u svijetu u sektoru internet oglašavanja, a pruža i usluge posredovanja u oglašavanju, posebno kroz servis Display Network.
“Google prikuplja podatke koji se potom koriste za ciljano oglašavanje, prodaje oglasni prostor i pruža usluge posredovanja u oglašavanju. To znači da je Google prisutan na gotovo svim nivoima lanca snabdijevanja internet oglašavanja. Brine nas što je Google konkurentskim uslugama internet oglašavanja otežao tržište u cijelom kompleksu oglašavanja”, kazala je na pres-konferenciji potpredsjednica EK Margrethe Vestager.
Brisel želi istragom utvrditi da li je američki softverski div favorizovao vlastite usluge internet oglašavanja i time prekršio evropske propise o tržišnom nadmetanju. Istraga bi trebalo da pokaže kako na tržište utiče Googleov zahtjev klijentima da na plasiranje oglasa, recimo, na YouTubeu koriste njegov servis Display & Video 360 i Google Ads, i ograničava li drugim kompanijama pristup korisničkim podacima koji se koriste za oglašavanje.
Evropska komisija navodi da je samo u 2019. godini za oglašavanje na internetu izdvojeno 20 milijardi eura.