Istraživanja pokazuju da će Tesla automobili najvjerojatnije biti oštećeni

Globalni udio oštećenih vozila je 52,4% svih vozila, tako da statistički svaki drugi automobil pretrpi štetu nakon izlaska iz proizvodnog pogona

0
326
carVertical istraživanje: Tesla zauzima prvo mjesto među najoštećenijim markama automobila

Iako su moderni automobili opremljeni mnogim naprednim sigurnosnim sistemima i značajkama, svejedno im se može dogoditi nesreća. Prema carVerticalu, globalni udio oštećenih vozila iznosi 52,4% tako da, statistički gledano, svaki drugi automobil pretrpi neku vrstu oštećenja nakon što napusti tvornicu. Još je zanimljivije da su neke marke automobila sklonije nesrećama od drugih.
carVertical je nedavno proveo istraživanje kako bi otkrio koje marke automobila imaju najveći postotak oštećenih vozila te utvrdio prosječnu novčanu vrijednost tih oštećenja.
Istraživanje je provedeno analizom podataka o šteti iz 2 miliona izvještaja o istorijatu automobila.

Gotovo tri četvrtine Tesla automobila sudjelovalo je u nesreći

Tesla zauzima prvo mjesto među najoštećenijim markama automobila. Rezultati ove studije pokazuju da je gotovo tri četvrtine Teslinih automobila doživjelo nesreću – 74,3% provjerenih izvještaja o istorijati za Teslu imalo je evidenciju o oštećenjima.

Ostale marke automobila koje su dosta oštećene su: Hyundai (69,1%), Subaru (68,7%), Dodge (68,3%), Porsche (66,2%), KIA (64,1%), Chevrolet (63,3%), Mazda (60,8%)…
Renault (40,8 %), Alfa Romeo (40%) i Fiat (39,5 %) su tri marke automobila s najmanje oštećenih vozila.
Razlog takvih razlika često se može logički objasniti. Renault i Fiat uglavnom nude povoljne automobile s manjom snagom koji su ekonomični i odlično služe kao porodični ili automobili za svakodnevnu vožnju.
Hyundai nudi pristupačne, ali ‘kul’ modele, koji su odlično rješenje za mlade i neiskusne vozače. Subaru automobili općenito su sigurni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako upravljati vozilima s pogonom na sva četiri točka u opasnim situacijama. S druge strane, Teslini su modeli skupi i opremljeni sigurnosnim sistemima, ali vrlo je malo ljudi naviknuto na njihovo gotovo trenutačno ubrzanje.
“Postoji ovaj paradoks sa Teslama, koji istovremeno imaju jedan od najnaprednijih sistema za autonomnu vožnju i najveći broj nesreća. Tako velik broj nesreća mogao bi ukazivati na to da ili vozači nisu naviknuti na Teslino ubrzanje ili jednostavno ne paze dovoljno tokom vožnje. Nije tajna da je najveći broj oštećenih Tesla automobila iz SAD-a”, objašnjava Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.

Ferrari i Lamborghini mogu se pohvaliti najskupljim štetama

Nije iznenađenje da su najveći prosječni troškovi oštećenja povezani s Ferrarijem (91.149 €) i Lamborghinijem (64.608 €), što je nekoliko puta više od drugih marki na ovom popisu. Tesla (14.320 €), Dodge (9.522 €) i Porsche (8.588 €) zaostaju za luksuznim markama automobila sa znatno nižim troškovima popravke.

Visoka prosječna vrijednost oštećenja ukazuje na to da su popravci vrlo skupi ili da je šteta na određenim modelima ozbiljna. Dok se troškovi egzotičnih automobila kreću u desetcima hiljada, prosječni trošak štete za BMW automobile iznosi 3.994 €, 3.539 € za Volkswagen te 3.011 € za Toyotu. Istraživanje je također pokazalo da je prosječna globalna vrijednost štete 3.574 €. Ovo bi trebalo pomoći pri procjeni jesu li troškovi visoki ili niski.
“Što se tiče cijene, nesreće superautomobila su sasvim druga priča. Čak i manja ogrebotina može dovesti do vrlo visokih brojeva, pa ne čudi da su Ferrari i Lamborghini automobili na vrhu popisa”, kaže Buzelis.

Porsche ima najveći prosječni broj evidencija o oštećenjima

Očekivano, postoji snažna korelacija između automobila koji imaju barem jedan zapis o oštećenju i onih koji imaju najveći prosječni broj slučajeva oštećenja po automobilu. Na prvom je mjestu Porsche s prosječno 1,71 oštećenja po automobilu, a slijede ga Tesla (1,58) i Hyundai (1,52).
Peugeot (0,75), Renault (0,73) i Fiat (0,7) imaju najmanji broj evidencija o oštećenjima. Ovi proizvođači uglavnom proizvode jeftine i ekonomične automobile, pa njihovi vlasnici rijetko voze brzo ili agresivno.
“Postoji mala korelacija između najpopularnijih marki oštećenih automobila i najvećeg prosječnog broja zapisa o oštećenjima. Međutim, prosječna starost provjerenih automobila na našoj platformi je oko 9,5 godina i, naravno, neke su marke automobila oštećene dva puta u tom razdoblju”, kaže Buzelis.
Istraživanje je također otkrilo nekoliko ekstremnih slučajeva štete, uključujući i Mercedes-Benz s 35 zapisa o oštećenjima u carVerticalovom izvještaju o istoriji. Višestruka oštećenja automobila česta su i predstavljaju još veći rizik jer takva vozila možda neće biti sigurna za vožnju.