Istraživanje: Crveni automobili imaju veću šansu sudjelovati u nesrećama

Smeđa (59%) i crna (57%) također su boje automobila koje više od ostalih završavaju u nesrećama

0
129
Istraživanje je pokazalo da je 60% crvenih automobila provjerenih na platformi sudjelovalo u nesrećama

Boje automobila često odražavaju osobnost vlasnika. Konzervativni kupci skloniji su monokromatskim vozilima, dok ostali vozači preferiraju svijetle boje. Općenito, dok proizvođači automobila nude boje koje odgovaraju svakoj osobnosti, većina vozača preferira boje koje su oduvijek popularne.
Popularnost boja automobila može varirati u različitim zemljama – nijanse koje su obožavane u SAD-u ne moraju nužno biti popularne u Njemačkoj, Španiji ili Meksiku. I općenito, trendovi boja automobila nisu statični – mijenjaju se tokom vremena kako nove boje dolaze u središte pozornosti.
Ipak, boja automobila nije samo stvar stila. Na primjer, očito je da crveni automobili imaju veću vjerojatnost da će doživjeti nesreću, što samo dokazuje važnost pažljivog odabira. Automobilski stručnjaci carVertical-a proveli su istraživanje kako bi pronašli najpopularnije boje automobila i njihov utjecaj na sigurnost vožnje.

Vozači izbjegavaju šarene automobile

U zemljama s toplom klimom ima više šarenih vozila u usporedbi s hladnijim zemljama. Vožnja svijetlog automobila u Norveškoj, Kanadi ili Švedskoj može podići obrve lokalaca, ali to bi bilo sasvim normalno u Kaliforniji ili Italiji, gdje su svijetle boje normalna stvar.
Općenito je pravilo da su bijeli automobili popularniji u toplijim podnebljima jer bijela boja reflektira sunčevu svjetlost, zbog čega je manje vruće za vožnju.
Kao što ovo nedavno istraživanje otkriva, bijela boja je najpopularnija boja u Australiji (39,1% ukupnog broja vozila) i EU (26,8%). Australci također obožavaju srebrne (15,9%) i sive automobile (14%). Evropljani više preferiraju siva (25,9%), a slijede crna vozila (24,5%).
Sličan postotak crnih vozila može se pronaći i u SAD-u (24,7%). No, vole i bijele (20,9%) i srebrne (17,3%) automobile.
“71% automobila provjerenih na našoj platformi bili su monokromatski – crni, bijeli, sivi ili srebrni. To samo dokazuje da su ljudi prilično konzervativni kada je riječ o kupovini vozila”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u firmi carVertical.

Trendovi boja automobila se mijenjaju

U posljednjih 20 godina došlo je do značajnih promjena u trendovima boja automobila. 42% automobila proizvedenih 2002. godine i provjerenih na spomenutoj platformi za istorijat automobila bili su sivi ili srebrni. U međuvremenu, iako je bijela boja trenutno jedna od najpopularnijih boja, 2002. godine u osnovi nije bilo bijelih vozila.
Danas, stvari su potpuno drugačije. Od svih pregledanih automobila proizvedenih 2020. godine, 26% bilo je sivih, a 18% bijelih.
Udio crnih automobila između 2002. i 2020. godine ostao je više-manje isti. Ponekad trendovi boja traju samo nekoliko godina. Na primjer, broj smeđih automobila porastao je između 2012. i 2014. godine, ali je zatim počeo padati u nadolazećim godinama.

Koje boje automobila su najsigurnije za vožnju?

Prema istraživanju carVerticala, boja vozila ima utjecaja na vjerojatnost stradavanja u nesreći. Čak 60% crvenih automobila provjerenih na platformi sudjelovalo je u nesrećama, što ovu boju čini najopasnijom za vožnju.
Smeđa (59%) i crna (57%) također su boje automobila koje češće od ostalih završavaju u nesrećama, a slijede žuta (55%), plava (54%), bijela (50%) i siva (50%). Iako razlike među rabljenim automobilima nisu značajne, istraživanje sugerira da su vozila u određenim bojama manje sklona nesrećama na cesti.
“Nije iznenađenje da crveni automobili češće sudjeluju u nesrećama. Sportski automobili obično su crvene boje, a ljubitelji brzine radije biraju crvene automobile nego konzervativni vozači. To je dovoljno za pretpostaviti zašto su crveni automobili na vrhu baš ove liste”, objašnjava M. Buzelis.
Proizvođači automobila uveli su mnogo svijetlih boja posljednjih desetljeća. Ipak, ne čini se da će siva, bijela ili crna uskoro izgubiti na popularnosti.