Kia u Sarajevu predstavila unapređeni XCeed: Novi dizajn i tehnologije

0
403
Novi XCeed donosi brojne dizajnerske promjene i pogonske sklopove, uključujući blage hibride i plug-in hibride

Kijin vrlo uspješan kompaktni crossover XCeed, kmoji je stigao i na tržište Bosne i Hercegovine, dobio je brojna poboljšanja, uključujući osvježeni vanjski izgled, unapređenu unutrašnjost i novu opremu GT-line koja donosi GT-ovski stil u ovu najpopularniju izvedbu karoserije Ceed-a.
Zbog ovih promjena XCeed će postati još privalačniji u popularnom segmentu srednje velikih crossovera (CUV-C), istaknuto je danas u Sarajevu na prezentaciji osvježenog Kijinog modela XCeed.

Novi XCeed donosi brojne dizajnerske promjene, pored konkurentske ponude pogonskih sklopova koji uključuje blage hibridne, plug-in hibride, te benzinske i dizel izvedbe. I spoljašnost i unutrašnjost su poboljšani kako bi bolje odgovarali sportsko-urbanim karakterom XCeeda i učinili ga još privačnijim u Ceed-ovoj 4-članoj porodici.
XCeed je prvi put dobio izvedbu GT-line (ima najviši paket opreme) u kombinaciji s benzinskim motorom od 204 KS i pruža dinamičnu vožnju.
Kao pružatelj rješenja za održivu mobilnost, Kia predstavlja obnovljeni XCeed s bogatom ponudom elektrificiranih pogonskih sklopova. Priključni hibrid XCeed (PHEV) omogućava doseg na struju do 48 km, što je oko 60 km urbane vožnje, dok su na raspolaganju i drugi ekonomični pogonski sklopovi – od turbopunjača do inovativnih blagih hibridnih sistema.

Novi XCeed postaje još privalačniji u segmentu srednje velikih crossovera (Foto: Profitiraj.ba)

Novi Kia XCeed ima nove LED farove i izmijenjenu masku, prednji branik i inovativni koncept dovoda zraka. Kreativnom integracijom maglenki u farove dizajnerima je uspjelo uključiti zračne zavjese na obje strane koji usmjeravaju zrak oko točkova kako bi smanjili otpor zraka i smanjili potrošnju goriva. Modifikacije na zadnjem kraju uključuju novi difuzor sa sjajnom crnom zaštitnom pločom i diskretnim ispušnim cijevima za sportski izgled.
U unutrašnjosti je središnja konzola XCeeda blago okrenuta prema vozaču. S odličnim položajem sjedala i višom udaljenošću od tla u odnosu na hatchback izvedbu (Ceed) unaprijeđeni XCeed vozačima omogućava bolji položaj u vožnji, a ujedno i bolji pregled ceste ispred vozila.
Infotainment sistem s ‘plutajućim’ zaslonom na dodir postavljen je odvojeno od armaturne ploče, dok donji dio instrumentne table nudi nekoliko na dodir osjetljivih prekidača za upravljanje glasnoće zvuka, grijanja i hlađenja.

Dok međuosovinski razmak ostaje kao i kod drugih modela Ceed (2650 mm), prednji i zadnji prevjes XCeeda sprijeda je produljen u odnosu na hatchback za 25 mm (na 905 mm) i 60 mm straga (na 840 mm). Jedini dijelovi karoserije koji su identični onim iz hatchbacka su prednja vrata.
Novi model ima 16 ili 18 inčne naplatke od aluminijske legure, s pneumaticima dimenzija 205/60 R 16 ili 235/45 R18 s odličnim prianjanjem.
Podignuta karoserija donosi robustan izgled koji privlači kupce. Udaljenost XCeeda od tla je 172 mm na 16-inčnim naplatcima i 184 mm na 18-inčnim naplatcima, što je do 44 mm više od hatchbacka.
Ukupnom dužinom od 4.395 mm je novi Kia XCeed za 85 mm dulji od peterovratnog Ceeda i 120 mm kraći od Sportage-a. Njegova najveća visina krova od 1.495 mm znači i da je za 48 mm viši od Ceeda i 155 mm niži od Sportage-a, što vozačima nudi niže težište od njegovog višeg brata.
Zapremina prtljažnika unaprijeđenog XCeeda iznosi 426 litara (VDA), dok s oborenim zadnjim sjedalima zapremina naraste na čak 1.378 litara.
Novi Kia XCeed pokreću snažni benzinski motori s turbopunjačem, od kojih većina uključuje tehnologiju blagog hibrida, dok napredni plug-in hibridni pogonski sklop vozačima omogućava korištenje mobilnosti bez emisija.
U osvježenoj XCeed ponudi na raspolaganju su tri benzinska motora s direktnim ubrizgavanjem goriva (T-GDi). Trocilindrični 1,0-litarski T-GDi motor nudi 120 KS i 172 Nm obrtnog momenta, dok četvorocilindrični 1,5-litarski T-GDi motor proizvodi 160 KS i 253 Nm obrtnog momenta. Pomenimo i da je 1,6-litarski T-GDi motor velike snage dostupan za najsnažniju varijantu XCeeda. Sa izlaznom snagom od 204 KS i obrtnim momentom od 265 Nm u širokom rasponu okretaja motora, omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi kada je opremljen 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Novi XCeed je takođe dostupan sa štedljivim dizelskim pogonom na blage hibridne električne automobile (MHEV). Ovaj 1,6-litarski dizel motor može biti uparen sa šestostepenim ručnim mjenjačem za isporuku 136 KS i 280 Nm obrtnog momenta, ili 320 Nm sa verzijom sa sedam brzina sa dvostrukim kvačilom.

Iako trenutno nije u ponudi za BiH, dostupan je i priključni hibrid (PHEV) za novi XCeed. On kombinuje paket litij-polimerskih baterija kapaciteta 8,9 kWh, električni motor sa 44,5 kW i 1,6-litreni četverocilindrični motor GDI iz obitelji ‘Kappa.’ U kombinaciji sa 6-stepenim automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (6DCT) PHEV donosi do 141 KS i 265 Nm okretnog momenta na prednji par točkova.
Šestostepeni ručni mjenjač dostupan je na benzinskim varijantama od 1,0 i 1,5 litara zajedno sa 1,6-litarskim dizel modelima, dok je sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom na listi opcija za 1,5-litarski T-GDi, 1,6-litarski T-GDi i 1,6-litarske dizel verzije. XCeed plug-in hibridni 1,6-litarski model dostupan je samo s automatskim mjenjačem s šest stepeni prijenosa.
Kao i sve ostale izvedbe modela Ceed i novi XCeed se proizvodi u pogonima u Žilini (Slovačka), a novi crossover standardno nudi Kijinu 7-godišnju garanciju za čitavo vozilo odnosno do 150.000 km (prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara).
Najjeftiniji benzinski model na tržištu BiH je novi XCeed s 1.0 T-Gdi motorom od 120 KS koji uz LX Joy paket opreme košta (redovna cijena) oko 49.900 KM. Za dizelski 1,6 CRDi MHEV s motorom od 136 KS treba izdvojiti 54.900 KM, dok najjeftiniji model 1.6 CRDi MHEV (136 KS) košta oko 59.900 KM.