Više nego ikada ranije, prevaranti na internetu pokušavaju zloupotrijebiti tehnologije kao što je AI. Prema podacima Federalnog biroa za istrage (FBI), građani SAD-a su izgubili 12,5 milijardi dolara zbog internet prevara samo u 2023. godini. U Velikoj Britaniji se tokom prve polovine prošle godine dogodilo skoro 1,4 miliona krađa, što bi značilo da su se prevare dešavale na svakih 12 sekundi.
Kako bi se suprotstavila ovom rastućem problemu, kompanija Mastercard kreirala je Scam Protect, paket specijaliziranih AI rješenja koja pomažu da se identificiraju i spriječe prevare. Mastercard, također, sarađuje sa brojnim organizacijama unutar platnog sistema radi suzbijanja prevara.
“Prevaranti koriste nove tehnologije, što otežava prepoznavanje različitih prevara. Oslanjajući se na naše inovacije u domenu AI-ja i ključna partnerstva, mi podržavamo finansijske institucije uvidima kako da lakše prepoznaju i spriječe zloupotrebe, dok istovremeno krajnje korisnike educiramo kako da ih uoče. Kroz takav cjeloviti pristup osiguravamo da je najveći mogući broj ljudi zaštićen, čime se dodatno gradi povjerenje u savremeni digitalni svijet u kome živimo”, istakao je Chris Reid, izvršni potpredsjednik za cyber rješenja u kompaniji Mastercard.
Zaštita identiteta bazirana na AI
Na osnovu znanja i stručnosti u domenima zaštite identiteta, biometrije, AI-ja i otvorenog bankarstva, Mastercard može pomoći u zaštiti potrošača od širokog spektra prevara, bilo da se one tiču prijenosa novca sa računa na račun, kartičnog plaćanja ili otvaranja računa.
Mastercard Identity servis omogućava potvrdu vjerodostojnosti identiteta korisnika tokom cjelokupne njegove saradnje sa bankom. Ovo je veoma važno jer prevaranti otvaraju ili preuzimaju naloge kako bi aplicirali za kredite, kreirali lažne bankovne račune ne bi li došli u posjed ukradenih sredstava ili se lažno predstavljali.
Od trenutka kada se pokrene prijenos sredstava sa računa na račun ili plaćanja putem kartice, Mastercard pomoću svoje bihevioralne biometrije može pristupiti fizičkim interakcijama na uređaju ne bi li identificirali bilo kakvo neobično ponašanje koje bi ukazalo na prevaru, kao što je oklijevanje pri kucanju ili interakcije sa web-stranicom ili aplikacijom.
Za prijenos sredstava sa računa na račun koja se dešavaju u realnom vremenu, Mastercard je kreirao posebno rješenje pod nazivom Consumer Fraud Risk koje bankama daje podatke pomoću kojih će uspješno otkriti i riješiti prevare. Trenutno je dostupno u 10 velikih banaka u Velikoj Britaniji i bazira se na umjetnoj inteligenciji. Ovo rješenje koristi jedinstvene uvide kojima raspolaže Mastercard kada je riječ o prijenosu sredstava sa računa na račun, pomoću kojih banke mogu reagirati u realnom vremenu i zaustaviti plaćanje.
Kada potrošač pokrene plaćanje sa svog bankovnog računa, Mastercard putem Open Banking servisa omogućava potvrdu vlasništva računa i validaciju podataka o identitetu u realnom vremenu. Mastercard Open Banking se oslanja na sigurnu razmjenu podataka koje su korisnici dozvolili, kako bi omogućio sigurna plaćanja.
Saradnja sa partnerima u industriji
Mastercard također sarađuje sa organizacijama širom ekosistema kako bi se borio protiv prevara, umanjio njihov utjecaj i educirao korisnike.
Spriječiti cyber prijetnje
Mastercard sarađuje sa telekomunikacionom kompanijom Verizon kako bi se suprotstavio rastućoj prijetnji od prevara. Danas, robusni kapaciteti Verzion mreže pružaju napredne analize podataka i uvide, ali i generiraju značajne istraživačke izvještaje poput Verizon Izvještaja o neovlaštenom pristupu podacima (DBIR) zahvaljujući kojem preduzeća mogu razumjeti i spriječiti cyber prijetnje. Kroz svoj servis Call Filter, Verizon štiti više od 80 miliona korisnika od više od 20 milijardi nepoželjnih SPAM poziva.
Mastercard i Verizon nastavljaju nadograđivati svoju dugogodišnju saradnju. U budućnosti će sarađivati na novim rješenjima koja će zaštititi korisnike od višekanalnih napada. Spajanjem uvida koje posjeduje Mastercard kada je riječ o identitetu sa snažnim mrežnim tehnologijama kojima raspolaže Verizon mogu se kreirati novi napredni alati koji preciznije sprečavaju prevarante.
Banke u Velikoj Britaniji, uključujući i NatWest, prve su na svijetu koje koriste Mastercard rješenje koje suzbija prevare u realnom vremenu koje je bazirano na AI.
“Prevare poput onih kada ljudi misle da šalju novac za određeni cilj ili plaćaju robu za koju smatraju da je autentična, ne zahtijevaju kršenje sigurnosti ili hakiranje, potrebno je samo da korisnik bude u zabludi. Razvojem sofisticiranosti prevara, poboljšavale su se naše sposobnosti praćenja i sprečavanja prevara u realnom vremenu. Uz podršku kompanije Mastercard, koristimo moć AI tehnologije da identificiramo platne prevare i zaustavimo ih prije nego što je novac prebačen. U kombinaciji sa našim programom edukacije potrošača i uputstvima o mjerama predostrožnosti, unapređujemo zaštitu za sve naše klijente”, rekao je Nick Elliot, šef odjela koje se bavi platnim prevarama u banci NatWest.
Nakon lansiranja 2023. godine, rani pokazatelji efekta koje ovo rješenje donosi su obećavajući. Prošle godine, TSB (Trustee Savings Bank) je procijenio da bi iznos prevara spriječenih u Velikoj Britaniji tokom godine bio skoro 100 miliona funti ukoliko bi druge banke koristile njihove principe zaštite potrošača.
Mastercard također sarađuje sa globalnom finansijskom kompanijom za autentifikaciju Entersekt koja koristi Mastercard Identitety kako bi pomogla finansijskim institucijama u borbi protiv prevara. Koristeći bihevioralnu biometriju koju je razvio Mastercard, Entersekt omogućava bankama da dodatno provjere transakcije sa većim rizikom, tako što verificiraju biometriju korisnika kako bi potvrdili transakciju. Ovaj dodatni korak štiti korisnika i prije nego što sredstva napuste njegov račun.
Broj prevara je manji ukoliko korisnici imaju sredstva da ih prepoznaju i bore se protiv njih. Mastercard je partner i član Globalnog saveza protiv prevara (GASA), koji štiti potrošače širom svijeta od prevara zahvaljujući svojim edukativnim kampanjama.
Mastercard i GASA dijele svoje uvide i definiraju zajedničke akcije kako bi se založili za sigurne transakcije, interakcije i zaštite korisnika. Kao dio Saveza, Mastercard je nedavno pomogao u uspostavljanju poglavlja Globalnog saveza protiv prevara u Singapuru, koje okuplja organizacije u regionu da sarađuju na novim rješenjima za zaštitu potrošača.
(Izvor: PR Mastercard)