Nestlé u 2020. dostigao organski rast od 3,6%, u BiH rast iznosio 4,4%

0
287
Milan Dukić, voditelj prodaje Nestlé za BiH

Nestlé je danas predstavio svoje godišnje rezultate za 2020. godinu. Treću godinu zaredom, kompanija je u vrlo izazovnom okruženju uspjela da nastavi sa poboljšanjem organskog rast, profitabilnosti i povratom uloženog kapitala.
Organski rast je dostigao 3,6%, sa stvarnim unutarnjim rastom od 3,2% i rastom cijena od 0,4%. Rast je podržan održivim zamahom Amerikete Purina PetCare i Nestlé Health Science.
Zbog kontinuiranog rasta švicarskog franka u odnosu na većinu valuta, međunarodno poslovanje palo je za 7,9%. Prodaja dijelova poslovanja imala je negativan utjecaj od 4,6%. Kao rezultat toga, ukupna prodaja smanjila se za 8,9% na 84,3 milijarde CHF (2019: 92,6 milijardi CHF).
Povrat na uloženi kapital povećan je za 240 baznih poena na 14,7%, dok je usklađena zarada po dionici porasla je za 3,5% u stalnoj valuti i smanjila se za 4,5% na prijavljenoj osnovi na 4,21 CHF. Zarade po dionici ostale su na 4,30 CHF na izvještajnoj osnovi.
Odbor predlaže povećanje dividende od 5 centima na 2,75 CHF po dionici, što predstavlja 26 godina uzastopnog rasta dividende. Ukupno je 14,5 milijardi CHF vraćeno dioničarima u 2020. godini, kombinacijom otkupa dividendi i dionica.
Stručnost u prehrani, digitalne mogućnosti, decentralizirana struktura i inovacije, omogućili su da se Nestlé brzo prilagodi promjenjivim ponašanjima i novim potrošačkim trendovima, te ubrza transformaciju portfelja, navodi se u izvještraju ove kompanije.
Nestlé je u Kini prodao poslovanje mlijekom od kikirikirija i konzervirane rižine kaše brenda Yinl, te je pristao prodati svoje regionalne brendove izvorske vode, poslovanje s pročišćenom vodom i uslugu dostave pića u SAD-u i Kanadi. Rotacija vrijednosnih papira unutar portfelja za postizanje ciljeva, koja traje od 2017. godine, sada iznosi oko 18% ukupne prodaje za 2017. godinu.
Prema procjenama za 2021. godinu, Nestlé očekuje kontinuirani organski rast prodaje prema srednjoj jednocifrenoj stopi. Očekuje se poboljšanje interno usklađene profitne marže, uz kontinuirano umjereno poboljšanje. Očekuje se i porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i učinkovitosti kapitala.
Kod srednjoročnih predeviđanja, očekuje se održiv srednji jednocifreni organski rast prodaje, kao i nastavak umjerenog poboljšanja osnovne operativne profitne marže trgovanja. Također se očekuje stalno i oprezno raspoređivanje kapitala i poboljšanje učinkovitosti kapitala.
“Osvrćući se na godišnje rezultate za 2020. godinu, Nestlé je u sjevernojadranskoj regiji ostvario dvocifreni rast u Sloveniji i pozitivne rezultate u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, završivši godinu sa 4,4% zdravog rasta. Pored sigurnosti naših zaposlenih i kontinuiteta poslovanja, bili smo fokusirani na pružanje podrške zajednicama u kojima poslujemo i izdvojili smo više od 450.000 CHF za donacije, te podršku našim partnerima, kako bismo prevazišli ovo neviđeno razdoblje. U Bosni i Hercegovini, rast je osiguran sticanjem tržišnih udjela. Uspjeli smo ojačati snažno vodstvo s brendom NESCAFÉ na ukupnom tržištu kafe, kao i brendom THOMY u kategoriji majoneze.Naš distribucijski partner MCI bio je ključan u postizanju pozitivnih rezultata”, izjavio je Milan Dukić, voditelj prodaje Nestlé za BiH.
Pandemija Covid-19 nije usporila napredak kompanije i Nestlé je ostao fokusiran na održivost, te odlučan u postizanju smanjenja neto stope emisija stakleničkih plinova na nulu do 2050. godine.