Peugeot postaje jedan od prvih proizvođača koji nudi cjelovitu gamu električnih privrednih vozila u Evropi i time potvrđuje svoj pohod na taj segment vozila.
Nakon vozila e-Expert (proglašen za International Van of the year 2021) i e-Boxer, francuski proizvođač sada predstavlja i novi Peugeot e-Partner.
Zahvaljujući sjajnom komercijalnom uspjehu koji ostvaruje već generacijama te brojnim nagradama koje je osvojio, uključujući titulu International Van of the year 2019., Peugeot Partner od svog je puštanja u prodaju 1996. godine proizveden u dva miliona primjeraka te se prodaje u više od 100 zemalja.
Peugeot Partner vodeći je model u segmentu furgoni na evropskom tržištu još od njegovog puštanja u prodaju 2018., a odsad je dostupan i u izvedbi s potpuno električnim motorom.
Novi Peugeot e-Partner nudi: domet do 275 km prema ciklusu WLTP (homologacija u toku), dvije dužine (Standard i Long), dvije izvedbe: furgoni (do 3 sjedala) i vozila s produženom kabinom (do 5 sjedala), mogućnost vuče do 750 kg, nosivost do 800 kg te tovarni obim do 4,4 m³, identično kao i kod verzije s motorom s unutarnjim sagorijevanjem.
Peugeot e-Partner razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform). Ima 100% električni motor najveće snage od 100 kW i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm s trenutnim odzivom koji je dostupan već od samog kretanja i, naravno, bez emisije CO2.
Električni pogonski sklop (električni motor, izmjenjivač (inverter) i punjač) sličan je kao i kod novog Peugeot e-Experta. Kao i na tom modelu, izvršena je prilagodba reduktora mjenjača kako bi se zadovoljili zahtjevi u vezi s prevozom tereta koji vrijede za privredna vozila.
Vozna svojstva Peugeot e-Experta (u načinu rada POWER) su: najveća brzina iznosi 130 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h je za 11,2 sekunde, ubrzanje od 80 do 120 km/h je za 8,9 sekundi.
Dvije izvedbe (Standard i Long) dostupne su s litij-ionskom baterijom (18 modula) kapaciteta 50 kWh koja omogućuje domet do 275 km ovisno o verziji, načinu vožnje i u skladu s postupkom homologacije WLTP.
Toplinska regulacija baterije spojena je na sistem grijanja kabine te omogućuje vrlo brzo punjenje baterije, optimiziran domet i duži radni vijek.
U vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sistemima za punjenje. To su jednofazni punjač od 7,4 kW u serijskoj opremi i trofazni punjač od 11 kW u opcijskoj opremi. Otvor za punjenje smješten je na stražnjem lijevom blatobranu vozila i omogućuje punjenje na nekoliko načina: preko standardne utičnice, jače utičnice ili uređaja Wall Box, pa čak i preko brzog punjača.
Preko standardne utičnice (8 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 31 sat. Preko jače utičnice (16 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 15 sati. Uređaj Wall Box (7,4 kW) omogućuje potpuno punjenje za 7,5 sati putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW). Uređaj Wall Box (11 kW) omogućuje potpuno punjenje za 5 sati putem trofaznog ugrađenog punjača (11 kW). Preko brzog punjača: toplinska regulacija baterije omogućuje upotrebu punjača od 100 kW te se baterija može napuniti na 80% za 30 minuta.
Novi e-Partner putnicima i vozačima pruža vrhunsku udobnost. Kad je riječ o vozačevu mjestu, redizajnirana je središnja konzola pa se sada na njoj nalazi: nova ergonomska ručica automatskog mjenjača e-Toggle koja omogućuje odabir funkcija Park / Reverse / Neutral / Drive i Brake, zatim komanda za odabir jednog od tri načina vožnje te pretinac u kojem se nalazi ugrađeni punjač za pametni telefon.
Novi e-Partner nudi na izbor tri načina vožnje koji se odabiru pomoću komande za odabir načina vožnje: Eco (60 kW, 190 Nm) za optimalni domet te ugodnu i mirnu vožnju, Normal (80 kW, 210 Nm) optimalno za svakodnevnu vožnju te Power (100 kW, 260 Nm) koja optimizira vozna svojstva pod velikim opterećenjem.
Dostupna su i dva načina kočenja s prilagođenim načinima punjenja baterije energijom kočenja: umjereno – za osjećaj sličan kao u vozilu opremljenom motorom s unutarnjim sagorijevanjem i snažno (koje se postiže pritiskom na tipku B (Brake) koja se nalazi na upravljaču mjenjača) – za snažnije usporavanje prilikom otpuštanja papučice gasa, čime se povećava domet.
Sve izvedbe novog vozila Peugeot e-Partner opremljene su električnom parkirnom kočnicom, što je novitet na ovom modelu.
Peugeot i-Cockpit® obogaćen je novim tehnološkim dostignućima, pa tako sada nudi dvije nove instrumentne ploče kako bi vozač na raspolaganju imao sve informacije potrebne.
U opcijskoj opremi može se odabrati potpuno digitalna instrument ploča (pojavljuje se prvi put u segmentu električnih furgona) s digitalnim zaslonom visoke rezolucije od 10″.
Instrument ploča ima nekoliko načina prikaza koji se mogu odabirati pomoću kotačića na upravljaču, čime se vozaču omogućuje da oblikuje svoj Peugeot i-Cockpit® u skladu s vlastitim željama. Vozač, primjerice, može odlučiti da se prikazuje navigacija, podaci o potrošnji električne energije…
Analogna instrumentna ploča u serijskoj opremi prilagođena je za upravljanje električnim vozilom i sadrži: mjerač snage za prikaz nivoa potrošnje (ECO za optimizaciju energije ili Power za postizanje najveće snage) ili obnavljanja energije (Charge); mjerač potrošnje dodatne opreme za toplinsku udobnost (grijanje, klimatizacija); mjerač stepena napunjenosti baterije; zaslon u boji za prikaz protoka energije, praćenje statusa punjenja baterije (u toku ili odgođeno), pregled podataka s putnog računara i dometa.
U središtu vozila nalazi se dodirni zaslon s navigacijskim sistemom povezanim s internetom na kojem može pritiskom na odgovarajuću tipku otvoriti izbornik Electric, a zatim možete pregledavati različite izbornike.
Novi Peugeot e-Partner će biti dostupan s nivoima opreme PRO, PREMIUM, kao i u izvedbama ‘spremno za vožnju’ ASPHALT (za one koji prelaze puno kilometara) i GRIP (za vožnju u zahtjevnijim uvjetima).
Iz Peugeota navode da bi novi e-Partner na tržište BiH mogao stići tek krajem 2021. godine.