Kada 500 KS (368 kW) iz motora ugrađenog u sredini sa visokim brojem obrtaja zadovolji čistu masu praznog vozila od 1.415 kg, vrijeme je da se pojam ‘užitka u vožnji’ ponovo definiše: Porsche 718 Cayman GT4 RS je novi vodeći model porodice 718.
To je automobil dizajniran da impresionira svojom laganom strukturom, izuzetno agilnom postavom šasije, sofisticiranom aerodinamikom i jedinstvenim zvukom. Na stazi Nürburgring Nordschleife, nadmašuje svog brata 718 Cayman GT4 za više od 23 sekunde.
Motor sa prirodnim usisom zraka i šest cilindara, poznat iz trkačkog automobila 911 GT3 Cup i serijskog modela 911 GT3, čini osnovu sportskog automobila koji je dizajniran za maksimalno uživanje tokom vožnje. Motor ima do 9.000 o/min. U poređenju sa modelom 718 Cayman GT4, 718 Cayman GT4 RS ima dodatnih 80 KS (59 kW), što rezultira omjerom težine i snage od 2,83 kg/KS. Maksimalni obrtni moment je povećan sa 430 na 450 Nm.
Kao i svaki moderni RS model, novi 718 GT4 RS je dostupan samo sa Porsche mjenjačem sa dvostrukim kvačilom (PDK). Ovaj mjenjač sa svojih sedam brzina garantuje maksimalne performanse. Ručice mjenjača omogućavaju vozačima da drže ruke na volanu čak i kada ručno mijenjaju brzinu. Osim toga, vozači mogu koristiti redizajniranu ručicu mjenjača na ploči u sredini.
Sportski PDK sa niskim omjerom podupire nevjerovatno ubrzanje ovog sportskog automobila sa motorom u sredini. 718 Cayman GT4 RS ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,4 sekunde (GT4 sa PDK: 3,9 sekundi) i ima najveću brzinu od 315 km/h (GT4 sa PDK: 302 km/h), koju postiže sa sedmom brzinom.
U tipičnom RS stilu, lagana struktura je odlučujući element novog dizajna modela 718
Cayman GT4 RS. Vozilo jeteško 1.415 kilograma, sa punim rezervoarom goriva i bez vozača po DIN standardu, što je 35 kg manje od 718 GT4 opremljen PDK-om. Ovo smanjenje težine je postignuto zahvaljujući upotrebi plastike ojačane karbonskim vlaknima (CFRP) za komponente kao što su poklopac motora i prednja krila.
Novo fiksno zadnje krilo, njegov dodatak u obliku labudovog vrata i aluminijski nosači krila su karakteristični elementi vanjskog dizajna. Ovaj visoko efikasan princip krila je izveden iz trkačkog automobila Porsche 911 RSR GT i prvi put je korišten u serijskoj proizvodnji automobila Porsche sa modelom 911 GT3. Uz 30 milimetara nižom voznom visinom u odnosu na model 718 Cayman, privlačnim otvorima za ventilaciju na prednjim lukovima točkova, aerodinamički optimizovanom oblogom podvozja sa povezanim stražnjim difuzorom, višestruko podesivim prednjim difuzorom i novim prednjim spojlerom sa bočnim lopaticama, u Performance modu rezervisanom za upotrebu na trkačkim stazama GT4 RS stvara otprilike 25 posto više potisne sile od modela GT4.
Tokom završne faze podešavanja, ambasador brenda Porsche Jörg Bergmeister prešao je stazu dugu 20.832 kilometara za 7:09,300 minuta. GT4 RS je osvojio kraću verziju od 20,6 km, koja je prethodno služila kao standard, za 7:04,511 minuta – 23,6 sekundi brže od modela 718 Cayman GT4.
Novi Porsche 718 Cayman GT4 RS slavi svoju svjetsku premijeru na Auto Show-u u Los Angelesu i može se naručiti po osnovnoj cijeni od 141.338 eura (uključujući 19 posto PDV-a; Njemačka). Isporuka počinje u decembru.
Pored toga, GT4 RS je dostupan sa opcionalnim Weissach paketom za dodatno poboljšanje njegove aerodinamike.
Novi Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport
Trkaća verzija 718 Cayman GT4 RS Clubsport također slavi svoju premijeru u Los Angelesu, a bit će lansirana u nekoliko nacionalnih i međunarodnih trkaćih serija počevši od 2022. godine.
Trkaći automobil sa motorom u sredini iz Weissach-a se bazira na novom putničkom automobilu 718 Cayman GT4 RS koji je također upravo predstavljen. Najznačajnija promjena je 4,0 litarski šestocilindrični bokser motor. Pogon visokog broja obrtaja je preuzet direktno iz trkačkog automobila 911 GT3 Cup i razvija 500 KS u modelu 718 Cayman GT4 RS Clubsport – 75 KS više od prethodnog GT4 Clubsport modela.
Pored mnogih unapređenih detalja, fokus u razvoju novog modela 718 Cayman GT4 RS Clubsport je bio na dodatnom poboljšanju ukupnih performansi. Standardni 7-brzinski mjenjač s dvostrukim kvačilom (PDK) koji je ugrađen u automobil sada koristi svih sedam brzina, umjesto šest. Svi zupčanici imaju kraće omjere nego kod prethodnog modela.
U zavisnosti od staze i propisa specifičnih za seriju, novi 718 Cayman GT4 RS Clubsport može postići vrijeme obilaska kruga koje je preko dva posto brže od prethodnog modela.
718 Cayman GT4 RS Clubsport ima 4,0-litarski bokser motor sa šest cilindra od 500 KS koji je preuzet direktno iz trenutnog trkačkog automobila 911 GT3 Cup je skoro 18 posto jači od 3,8-litarskog motora koji se koristi u prethodnom modelu. Zahvaljujući optimizovanom ulazu zraka, maksimalna snaga se postiže pri 8.300 o/min – 800 o/min više od prethodnog motora. Novi motor radi do 9.000 o/min. Razvija 465 Nm pri 6.000 o/min umjesto dosadašnjih 425 Nm pri 6.600 o/min. Rezultat je mnogo širi upotrebljivi raspon brzina, što vožnju automobila čini mnogo lakšom, kako profesionalnim vozačima tako i amaterima.
Homologirano vozilo je fabrički spremno za stazu i može se koristiti u trkaćim serijama SRO širom svijeta bez daljih promjena. Odlična aerodinamika osigurava da precizno i kontrolisano upravljanje modelom 718 Cayman GT4 RS Clubsport ostaje dobro izbalansirano čak i tokom brzog ulaska u krivinu. Specifični NACA kanali u haubi su dizajnirani da efikasnije usmjere protok zraka na veliki trkački kočioni sistem opremljen čeličnim diskovnim kočnicama od 380 milimetara. Porsche-ov sistem upravljanja stabilnošću (PSM) je posebno dizajniran za utrke i uključuje prekidač za kontrolu proklizavanja (TC), ABS i ažurirani sistem kontrole stabilnosti.
Početna cijena vozila je 196.000 eura (229.000 dolara) bez poreza.
____________
718 Cayman GT4 RS:
NEDC: Kombinovana potrošnja goriva 12,3 l/100 km; CO2 kombinovana emisija 281 g/km
WLTP: Kombinovana potrošnja goriva 13,2 l/100 km; CO2 kombinovana emisija 299 g/km