Pandemija koronavirusa nije zaustavila izgradnju tunela Ivan

0
375
Trenutno se izvode radovi na sjevernom i južnom portalu tunela Ivan

Uprkos pandemiji koronavirusa građevinski radovi na izgradnji autoceste na Koridoru 5c se i dalje odvijaju neometano, pa tako i radovi na poddionici Tarčin – Ivan, LOT 2, Tunel Ivan, vrijednog 57.628.570,37 eura bez PDV-a.
Izgrađeni su pristupni putevi prema portalima tunela Ivan. Trenutno se izvode radovi na sjevernom i južnom portalu tunela. Na području ulaznog portala trenutno se vrši iskopavanje i osiguranje privremenenog portalnog predusjeka, dok se na području izlaznog portala izvode radovi na iskopu i osiguranju primarne podgrade na obje cijevi tunela. U toku su pripremni radovi za izgradnju regulacije vodotoka u Bradini. Izvršeni su i dijelovi zemljanih radova na privremenom priključnom putu prema magistralnom putu M-17 (Bradina).
Na gradilištu je sprovedena i mjera izolacije gradilišta (kao zatvorenih sistema) i kontinuirano se prati situacija gdje se radovi odvijaju uz primjenu svih mjera koje su predviđene u cilju suzbijanja koronavirusa, saopćeno je iz JP Autoceste Federacije BiH.
Tunel Ivan je dvocijevni tunel sa po dvije trake i proći će kroz planinski prijelaz Ivan Sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi, uključujući portalnu strukturu, iznosi 1721,50 metara, dok lijeva tunelska cijev iznosi 1761,50 metara i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1020 metara, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 metara.

Tunel Ivan je dvocijevni tunel sa po dvije trake (Foto: Autoceste FBiH)

Tunel je projektiran da se izvodi po Novoj Austrijskoj Tunelskoj Metodi (NATM). Po izlasku iz tunela trasa autoceste se privremenom prometnicom spaja sa magistralnom cestom M-17, koja označava kraj ove dionice. Privremena spojna cesta je dvosmjerna cesta sa po jednom trakom, duga je oko 700 metara. Spojna cesta počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje preko postojećeg potoka, mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.
Izvođač radova na tunelu Ivan je Euro-asfalt d.o.o. Sarajevo
Sredstva za izgradnju tunela Ivan su osigurana putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 11,4 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).