Probijene obje cijevi tunela Zenica: Put između Zenice i Žepča kraći za 5 km

0
100
Završen iskop i lijeve tunelske cijevi, čime je tunel Zenica kompletno probijen

Na poddionici autoceste Ponirak – Vraca danas je završen iskop i lijeve tunelske cijevi, čime je tunel Zenica kompletno probijen. Proboj tunela odvijao se 24 sata dnevno, u tri smjene. Prosječno dnevno napredovanje bilo je od 5 do 6 metara, a iskopano je ukupno 630.000 prostornih metara materijala.
“Probijanje tunela Zenica izvedeno je 560 metara ispod površine zemlje. Tokom probijanja dolazilo je do prodora ekstremnih količina vode, i do 62 litra u sekundi. Sada se nastavljaju radovi na betoniranju sekundarne obloge tunela. Ovo je dokaz da posjedujemo tehničko i stručno znanje, da radimo najkompleksnije geotehničke projekte”, kazao je Ahmed Mušija, šef projekta na poddionici Ponirak – Vraca ispred JP Autoceste FBiH.
Tunel Zenica ukupne dužine je 3.360 metara i predstavlja trenutno najduži iskopani tunel na autocesti Koridora 5c u Bosni i Hercegovini. Izvodi se kao dvocijevni tunel i prolazi ispod planine Vepar. Imat će devet prolaza za pješake, dva prolaza za motorna vozila i dvije zaustavne niše. Njegovim završetkom i puštanjem u promet put između Zenice i Žepča bit će kraći za pet kilometara.
Iskop i podgrađivanje tunela su izvedeni standardnom metodom NATM (Nova austrijska tunelska metoda). Izvođač radova na izgradnji tunela Zenica je kompanija Euro-asfalt d.o.o. iz Sarajeva, a osim navedene kompanije u građenju tunela sudjelovala je i kompanija Cengiz Insaat iz Turske, koja je izvela iskop, primarnu podgradu i sekundarnu oblogu na dužini od 870 metara u obje tunelske cijevi, sa južne strane tunela.
Vrijednost ugovora za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca je 69.508.325,70 eura sa PDV-om, a sredstva su osigurana putem Evropske investicijske banke (EIB) u visini od 50 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od 19 miliona eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here