Šansa za jačanje izvoznog potencijala malih i srednjih preduzeća Zapadnog Balkana

0
141
Federacija BiH je u februaru izvezla robe u vrijednosti od 583,48 miliona KM

Za mnoga preduzeća iz šest zemalja Zapadnog Balkana(WB6) izvoz predstavlja jedan od načina za proširenje poslovanja. Kako bi se ostvario bolji učinak, neophodna je dobra priprema za ovaj značajan korak koji zahtijeva širok spektar vještina, pa se kompanije često tim povodom za podršku obraćaju i matičnim privrednim komorama.
Projekat pod nazivom ‘Jačanje izvoznog potencijalamalih i srednjih preduzeća u regiji Zapadnog Balkana 6’, koji u ime njemačke Vlade sprovodi Deutsche Gesellschaftfür Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH (Njemačka organizacija za međunarodnu saradnju) – Otvoreni Regionalni Fond za vanjsku trgovinu, u fokus stavlja upravo ovu potrebu preduzeća. Kroz blisku saradnju privrednih komora zemalja regije Zapadnog Balkana (Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Kosovo, Sjeverna Makedonija, Srbija), članova Komorskog investicionog foruma Zapadnog Balkana 6 (WB6 Chambers Investment Forum), razvijene su dvije nove usluge za unapređenje izvoza koje su postale dio portfolija ovih komora – jedna je Baza podataka distributera iz regije i EU, a druga omogućava pristup alatu za analizu međunarodnih tržišta.
“Ovaj projekat je odlična platforma za stvaranje lanaca vrijednosti iz sektora voća i povrća i njihovih prerađevina na području Zapadnog Balkana i Evropske unije. S obzirom na to da distribucija čini značajan dio lanca vrijednosti prehrambenih proizvoda, ova usluga za dobavljače znači efikasan plasman robe na tržište, u dobrom stanju, prikladno upakovane i stavljene na pogodno mjesto s kojeg potrošač može kupiti traženu namirnicu“, istakla je Ognjenka Lalović, direktorica sektora privrede u Vanjskotrgovinskoj komori BiH.
Druga usluga omogućava pristup informacijama o pet odabranih tržišta u okviru EU (Austrija, Belgija, Njemačka, Holandija i Švedska) uz pomoć alata Euromonitor International/Passport koji postavlja novi standard u analizi globalnog tržišta. On nudi jedinstven pristup poslovnim podacima u vezi sa industrijama, zemljama i potrošačima, a takođe identificira i buduće trendove.
Obje navedene usluge su razvijene i isprobane u regiji Zapadni Balkan 6 u sektoru obrade voća i povrća, što je veoma važan sektor za privredu svih šest zemalja. Usluge će biti redovno ažurirane, a može se kreirati i posebna verzija za sve druge sektore koji su relevantni za pojedinačne ekonomije zemalja regije.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here