Sedamnaest novih investicija za mlade u BiH

0
156
Sedamnaest timova je na Demo Day 1.0 uspjelo dokazati tržišni potencijal svoje ideje

Sedamnaest grupa mladih društvenih poduzetnika i poduzetnica osvojili su investicije da izrade prototipe i testiraju ih na tržištu, uz mentorsku podršku. Oni koji na tržištu potvrde svoje poslovne modele, mogu osvojiti dodatnu investiciju do 40.000 KM i značajnu mentorsku podršku da pokrenu društveni biznis.
Ovom investicijom dobili su priliku da izgrade bolju i sigurniju budućnost za sebe, ali i da svojim biznisom pomognu društvu i riješe neki od mnogobrojnih problema u našoj zemlji.
“Podrška koju dobijamo od strane Fondacije Mozaik i LONCA od izuzetne je važnosti za našu, ali i za druge ideje koje mladi u našoj zemlji imaju. Baš tako je slučaj i sa idejom koju smo sestra, brat i ja osmislili, i koju ćemo ja se nadam uz ovu novčanu pomoć realizirati na pravi način. Naša inovacija nosi naziv Heureka, riječ je o vjetroturbinama, a mi smo trenutno u fazi patentiranja istih. Uz pomoć LONCA i Fondacije Mozaik uspjeli smo naručiti modele na kojima ćemo raditi ispitivanja, a sve u cilju da naša inovacija bude što bolje testirana prije lansiranja na tržište“, rekla je Samida Ferizović iz Bihaća dobitnica investicije.
Samida je jedna od 24. mladih ljudi koji su došli iz 12 gradova širom BiH i danas u Sarajevu prezentirali svoje poslovne modele. Demo Day 1.0 pružio je priliku za 17 timova iz Impakt inkubatora da odbrane društveni i ekonomski impakt svog poslovnog modela. Govorilo se o proizvodima i uslugama koje planiraju ponuditi tržištu, njihovim klijentima i korisnicima, finansijskim planovima i, najvažnije – uticaju njihovog biznisa na lokalnu zajednicu i društvo.
Timovi koji su dokazali tržišni i društveni potencijal svoje ideje i osigurali investiciju za testiranje u iznosu do 5.000 KM su: Enviro Green, Lada Pomada, Encode, Servis Autoelektronike, NearMe i Mašta.
Pored investicije za testiranje prototipa timovi iz Mozaikovog Impakt inkubatora su imali priliku da osvoje još dvije vrijedne nagrade – Nagradu za društveni impakt (Social Impact Award) i Nagradu za zelenu ideju (Green Ideas Award).
Social Impact Award je 2009. godine pokrenuo Impact Hub iz Beča u partnersvu sa Erste fondacijom i bečkim Univerzitetom za ekonomiju i biznis. Program se provodi u preko 25 zemalja, uključujući i Bosnu i Hercegovinu i nagrađuje poslovne ideje mladih ljudi koje imaju značajan uticaj na rješavanje društvenih problema.
Na Demo Day 1.0 je osmočlani žiri odabrao 10 poslovnih modela sa najjačim društvenim impaktom koje će dobiti dodatno mentorstvo kroz regionalnu inkubaciju u Skoplju (od 26-28.6.2019. godine) te finansijsku i mentorsku podršku Fondacije Mozaik za dalji razvoj svojihi deja: EnviroGreen, S-quad, NiK, Skoolio, The Gentlmen, Sezame, F.E.S.T. i Beek.
Nagradu za zelenu ideju podržava Rockefeller Brothers Fund i dodjeljuje se u BiH, Srbiji, Crnoj Gori, Albaniji, Sjevernoj Makedoniji, Grčkoj i na Kosovu. Cilj nagrade je da podrži razvoj biznisa koji svojim poslovnim modelima utječu na poboljšanje okoliša i lokalni razvoj. Iz Mozaikovog Impakt inkubatora su odabrani sljedeći biznisi koji će se na regionalnom susretu u Albaniji od 9-11.7.2019. godine takmičiti za novčanu nagradu od 10.000 EUR.
Ovogodišnji pobjednici bh. takmičenja su: Euroseed, SolHeat i Kesa.
Ovogodišnji fond za investiranje u društvene biznise iznosi čak 700.000 KM, zahvaljujući Švicarskoj vladi koja se pridružila grupi od preko 50 finansijera Mozaikove strategije. Iako se radi o velikom fondu, mladi ljudi kažu da je Mozaik mnogo više od investitora, jer mladoj poduzetnici ili poduzetniku pored novca nudi i cijelu strukturu potrebnu za uspjeh početnika u biznisu – prodajni i marketing tim, računovodstvo, pravnu službu, tehnologe… Svu ovu podršku može dobiti svaka mlada osoba od 17 do 35 godina koja na www.lonac.pro uđe u Mozaikov impakt inkubator sa željom da pokrene društveni biznis u BiH.

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here