Servisiranje električnih automobila: Koje su prednosti u odnosu na motore s unutrašnjim sagorjevanjem

0
153
Nova generacija potpuno električnih vozila održava se u intervalima od 2 godine

Plugin hibridni i električni automobili su priličan novitet na bosanskohercegovačkom tržištu te zbog toga njihovo održavanje i servisiranje predstavlja nepoznanicu većini potencijalnih kupaca vozila sa ovakvim pogonom, navode iz kompanije Porsche Bosna i Hercegovina.
“Ono što će zasigurno obradovati sadašnje ali i buduće vlasnike električnih vozila Volkswagen grupacije je upravo njihovo održavanje. Nova generacija potpuno električnih vozila održava se u intervalima od 2 godine, bez ograničenja pređenih kilometara. Održavanje se vrši po ‘ček-listi’ prilagođenoj svakom od modela. Obzirom da ovakva vrsta vozila ne koristi ulje niti su im potrebni prateći rezervni dijelovi za ovakvu upotrebu, održavanje električnih vozila je u mnogome povoljnije nego kod vozila sa konvencionalnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem“, ističe Jasmin Lučkin, projekt menadžer za elektromobilnost u kompaniji Porsche BH.
Kada je servisiranje Plugin vozila u pitanju, Lučkin ističe da se ono razlikuje od servisiranja električnih vozila, prvenstveno zbog toga što se u ovakvim vozilima nalazi potpuno konvencionalni motor SUS (sa unutrašnjim sagorijevanjem) pa se iz tog razloga moraju i održavati po propisanim pravilima za servisiranje vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem. “Električni dio ovakvih vozila – Plugin, se prilikom servisiranja samo pregledava (dakle ne mijenjaju mu se komponente). Jednako kao i kod električnih vozila, diskovi i disk pločice se manje troše jer prilikom kočenja vozilo ulazi u tzv. rekuperacijski mod, odnosno na taj način se vozilo ‘puni’ (stvara se energija za pogon vozila). Garancija litijum-jonskih baterija u električnim vozilima je 8 godina ili 160.000 km, pri čemu proizvođač garantuje da njen kapacitet i nakon tog perioda neće biti manji od 70%“, dodaje Lučkin.
Usprkos činjenici da je servisiranje električnih vozila VW grupacije još jedan u nizu prednosti za vlasnike ovakvih vozila, ono zahtjeva od servisnog osoblja poseban nivo znanja i obučenosti, specijalne alate i posebnu opremu koja ne provodi elektricitet.
Lučkin navodi da u Volkswagen grupaciji postoje tri nivoa obučenost te da su njihovi servisni partneri obučeni i certificirani te da mogu izvršiti bilo kakvu opravku ili pregled električnih vozila kako njihovih kupaca, tako i vozila koja se nađu u proputovanju kroz našu zemlju.
Sva oprema koja se koristi za servisiranje električnih vozila je strogo propisana i certificirana od strane proizvođača, i samo uz posjedovanje ovakve opreme servisi mogu ispravno i kvalitetno izvršiti pregled i popravku električnih vozila.
Par savjeta i preporuka proizvođača za vlasnike električnih vozila:
– usprkos dužem vremenu punjenja, obzirom da je riječ o litijum-jonskoj tehnologiji, isplativije je koristiti AC punjače zbog niže temperature punjenja što baterijama produžava životni vijek;
– zbog dugotrajnosti baterije, VW grupacija savjetuje da se kapacitet baterije drži u intervalu 30 do 70%, a u slučaju punjenja do punog kapaciteta (100%) da se što prije krene sa trošenjem energije.
Punjenje električne baterije u vozilima nije više problem obzirom da je Porsche u Bosni i Hercegovini instalirao preko 100 električnih punionica, ali i zbog činjenice da se električna vozila mogu puniti i strujom koju koristimo u domaćinstvima pri čemu se ostvaruju značajne uštede i bilježi mala cijena eksploatacije vozila.
(Izvor: Porsche BH)

OSTAVITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here