Gotovo svaki peti građanin Bosne i Hercegovine rezerviše i plaća putne aranžmane putem interneta. U Crnoj Gori je identičan procenat dok u Srbiji to čini skoro svaki šesti, a lider u regionu po ovom pitanju je Albanija, gdje čak 45 posto korisnika kartica vrši online plaćanje turističkih aranžmana.
Dobre rezultate bilježi i Sjeverna Makedonija, gdje 38 posto putnika plaća smještaj i druge turističke usluge online.To pokazuju podaci Visa regionalnog istraživanja, koje je sprovedeno u okviru kampanje ‘U korak sa digitalnom budućnošću’.
Prema podacima Svjetske turističke organizacije, u prva tri mjeseca ove godine, pandemija virusa Covid-19 izazvala je pad dolazaka stranih turista na globalnom nivou za 22%, a ova kriza mogla bi da dovede do godišnjeg pada između 60 i 80 procenata u poređenju sa brojkama iz 2019.
U Bosni i Hercegovini je u aprilu ostvareno 760 turističkih dolazaka, što je pad od 99,37% u odnosu na isti period prošle godine, a pad broja noćenja je takođe značajan i iznosi 97,98%. Situacija u Crnoj Gori veoma je ozbiljna, budući da 90% turista dolazi iz inostranstva. Kada je riječ o Srbiji, broj noćenja domaćih turista tokom maja smanjen je za 76,4%, dok je broj noćenja stranih turista manji za 94,4%, u odnosu na isti period prošle godine. U Sjevernoj Makedoniji je takođe došlo do pada broja turista – u maju ove godine bilo ih je 99,2% manje nego u istom mjesecu lani.
Koliko je turizam važan za globalno tržište, jasno pokazuje podatak da su strani turisti širom svijeta prije dvije godine ostvarili više od milijardu boravaka i uz to potrošili hiljadu milijardi dolara u inostranstvu, rezultati su istraživanja kompanije Visa. Ova situacija utiče i na turizam u svim zemljama regiona.
Turistički sektor ozbiljno je pogođen pandemijom – značajan broj malih agencija morale su da obustave svoje poslovanje, dok se čak i veće kompanije bore za opstanak. Sada je više nego ikada prije važno da pronađu način koji će im omogućiti da svoje usluge pružaju bezbjedno. Dok se oporavljaju od krize, susreću se sa digitalnom transformacijom koja jeste izazovna, ali pruža sigurnost zaposlenima u turističkom sektoru i putnicima. Iako ove godine u pasošima neće biti pečata, turisti su počeli da istražuju ljepote svoje zemlje, pa se očekuje da će lokalni turizam da procvjeta tokom ljeta.
Kako bi obezbjedila podršku razvoju lokalnog turizma u BiH, kompanija Visa je sa lokalnim timom iz Sarajeva pokrenula je kampanju ‘Odmori u BIH’. Sadržaj odmoriubih.ba platforme čine ponude iz četiri različite kategorije: paketi, aktivnosti, ture i transferi, kao i atraktivni, afirmativni tekstovi o destinacijama širom zemlje. U narednom periodu, svi korisnici Visa kartica imaće priliku da izaberu smještaji turističke ponude, uz popust od 10% prilikom online rezervacija putem platforme.