Najave Evropske komisije zabrinule su mnogo proizvođače automobila, a pogotovo njemačke, koji imaju velike SUV-ove s dizelskim i benzinskim motorima. Riječ je, naravno, o strogom emisijskom standardu Euro 7, predviđenom za 2025. godinu.
S najavljenim ograničenjima ispušnih plinova na pojedinim vozilima od 30 do samo 10 mg/km dušikovih oksida bio bi to praktički kraj motora s unutarnjim sagorijevanjem jer je granica rigorozna, a i sama mogućnost greške mjernih uređaja je oko 30 mg/km dušikovih oksida. Na tržištu bi ostali samo električni automobili.
U novom pismu preporuke, savjetodavno tijelo EU-a za norme i emisije vozila (AVGES) ipak se ograđuje od utopijskih ciljeva.
Očigledno je dugoročno rješenje smanjenje upotrebe fosilnih goriva i s vremenom razvoj sintetičkih goriva, piše Revija HAK. Najmoderniji automobili već su višestruko ispod trenutnih graničnih vrijednosti norme Euro-6d. Norma Euro 7 stoga bi trebala postati ostvariv daljnji razvoj norme Euro 6d.
Preporuka AVGES-a samo je preporuka, a ne konačna odluka. Međutim, to je najava odluke koja slijedi i sigurno nije došla bez prethodnih konsultacija sa svim političkim tijelima Evropske unije.
Spas za benzince i dizelaše: Planirano odustajanje od stroge Euro 7 norme?
U novom pismu preporuke, savjetodavno tijelo EU-a AVGES ipak se ograđuje od utopijskih ciljeva